dus ik denk nogsteeds dat het kan Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dus ik denk nogsteeds dat het kan Glossi schreef:Op IJslanders is meestal het maximale gewicht 90 kilo. Ik zelf zou persoonlijk zo zwaar iemand er niet op laten rijden. Ook niet op je fjord. Hij zal het best wel kunnen houden maar ik zou me niet op me gemak voelen... En idd je fjord kan toch wel 2 weekjes vakantie hebben? Dat zal hij zeker niet erg vinden hoor!
]Lenneku schreef:Bij de shetlandeilanden reden er ook volwassen mannen op shetlandersdus ik denk nogsteeds dat het kan
pubelia schreef:begrijp je nu dat jullie allemaal te snel oordelen dat een zwaar iemand niet op een fjord tinker oid kan?? je kent het persoon niet je kent het paard niet.....?

Nathalie1983 schreef:Je rijdt de Grand-Prix toch niet!?
oakly schreef:100 kg ?
da´s voor een fjord een lachertje.
pubelia schreef:begrijp je nu dat jullie allemaal te snel oordelen dat een zwaar iemand niet op een fjord tinker oid kan?? je kent het persoon niet je kent het paard niet.....?

Taaclover schreef:Dat is dan ook dat het heel moeilijk maakt om hier dus echt neer te zetten of het wel of niet kan.
Zou er zonder trapje niet eens op komen.. Cassidy schreef:Taaclover schreef:Dat is dan ook dat het heel moeilijk maakt om hier dus echt neer te zetten of het wel of niet kan.
Dus bij twijfel altijd nee? Dan doe je menige combinatie echt te kort hoor! Ik ken paarden die dit gewicht niet kunnen dragen, en pony's die het wel makkelijk aan kunnen.

Cassidy schreef:Dat is je eigen beslissing. Maar we hadden het hier over een algemene stelregel.
Overigens ben ik ook aardig aan de maat, met een Quarter van 1,45m. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om op een paard van 1.70 te stappen. En hoogte is geen garantie dat het paard het gewicht aan kan.

Taaclover schreef:Ik heb niet gezegd bij twijfel altijd nee.
Maar bij mijn pony komen er geen mensen op van 100+
Sterker nog, niet eens 85+
WendyK schreef:Taaclover schreef:Ik heb niet gezegd bij twijfel altijd nee.
Maar bij mijn pony komen er geen mensen op van 100+
Sterker nog, niet eens 85+
Mag ik je er even aan herinneren dat de TS niet vraagt of haar buurmeisje op jouw fjord mag?
TS, ik zou het gewoon eens proberen en als je paardje niet door z'n benen zakt, dan kan het prima. Waarom denkt iedereen tegenwoordig dat paarden mietjes zijn![]()
Taaclover schreef:Mag ik jou dan even vragen om goed te lezen en dat ik geschreven heb dat het niet te beoordelen is vanaf de computer omdat we nog niet eens weten hoe het diertje eruit ziet.
WendyK schreef:Taaclover schreef:Mag ik jou dan even vragen om goed te lezen en dat ik geschreven heb dat het niet te beoordelen is vanaf de computer omdat we nog niet eens weten hoe het diertje eruit ziet.
Dat heb ik goed gelezen.... Vind het erg knap dat jij aan een foto kunt zien of een bepaald paard een bepaald iemand kan dragen.