kan deze persoon op een Fjord rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:55

Bij de shetlandeilanden reden er ook volwassen mannen op shetlanders dus ik denk nogsteeds dat het kan

OemmiejO

Re: Heb een vraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:09

Glossi schreef:
Op IJslanders is meestal het maximale gewicht 90 kilo. Ik zelf zou persoonlijk zo zwaar iemand er niet op laten rijden. Ook niet op je fjord. Hij zal het best wel kunnen houden maar ik zou me niet op me gemak voelen... En idd je fjord kan toch wel 2 weekjes vakantie hebben? Dat zal hij zeker niet erg vinden hoor!

die kunnen toch veel meer houden? mijn Fell pony van 1.35 kan ook 100 kg houden [niet dat ik iem. van 100 kilo erop laat rijden ]

dan zou een ijslander toch meer moeten kunnen houden??

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:09

Lenneku schreef:
Bij de shetlandeilanden reden er ook volwassen mannen op shetlanders dus ik denk nogsteeds dat het kan

dat vind ik wel zielig..

pubelia

Re: kan deze persoon op een Fjord rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:14

ok wat vinden jullie hiervan??

Afbeelding

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:19

@ pubelia

kan toch gewoon.. je zit je paard niet in de weg ofzo..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:03

deze pony is 1.38 en ik weeg over de 100 kilo

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:05

je pony is stevig gebouwd, dus ik vind het wel kunnen hoor.. en ze heeft toch ook geen last van der rug ofzo? (a)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:18

begrijp je nu dat jullie allemaal te snel oordelen dat een zwaar iemand niet op een fjord tinker oid kan?? je kent het persoon niet je kent het paard niet.....?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:20

pubelia schreef:
begrijp je nu dat jullie allemaal te snel oordelen dat een zwaar iemand niet op een fjord tinker oid kan?? je kent het persoon niet je kent het paard niet.....?

IK heb nooit wat gezegd.. !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 17:39

Afbeelding

hier stevige meid met dito peerd...

Oke zit er dan wel niet op, maar de strekking snappen we wel toch?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:01

Ik weeg op dit moment nog maar 68 kilo, maar toen ik net mijn eigen paardje had, woog ik 84. Ik heb ook een kleine stevige tinker (142 hoog). Op haar heeft ook iemand van meer als 100 kilo zonder problemen gereden en mijn vriend van 1.85 lang en 95 kilo zwaar kan er ook zonder problemen op. Ik denk dat het per pony verschillend is wat die kan dragen, zelfs binnen het ras. Je ziet gauw genoeg of ze je te zwaar vindenof je ze in de weg zit denk ik.

Afbeelding

Groetjes Dianne

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 07:41

Nathalie1983 schreef:
Je rijdt de Grand-Prix toch niet!?

Die opmerking slaat natuurlijk nergens op.
Het gaat hier over gewicht op een pony niet over het nivo wat je rijdt.

oakly schreef:
100 kg ?
da´s voor een fjord een lachertje.

Het is een lachertje om het te trekken dat zeker.
Maar ik ken genoeg fjorden die er behoorlijk wat moeite mee zullen hebben om 100 kilo te dragen.

pubelia schreef:

Dat is dan ook dat het heel moeilijk maakt om hier dus echt neer te zetten of het wel of niet kan.
Op Taco zou ik nooit iemand van 100 kilo zetten dat is voor hem gewoon te zwaar.
Natuurlijk zou het voor een keer geen kwaad kunnen maar hij is dat gewicht helemaal niet gewend dus daarom zou ik het niet doen

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 07:51

Taaclover schreef:
Dat is dan ook dat het heel moeilijk maakt om hier dus echt neer te zetten of het wel of niet kan.

Dus bij twijfel altijd nee? Dan doe je menige combinatie echt te kort hoor! Ik ken paarden die dit gewicht niet kunnen dragen, en pony's die het wel makkelijk aan kunnen.

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:27

Sorry hoor, misschien kan ik nu heel bot over komen, maar ik zou t niet doen, iedereen zegt altijd wel ja die tinkers, haflingers en fjorden kunnen dat wel aan, maar ze zijn niet zo groot, zet die ''gezette'' mensen dan lekker op een kwpnner van 1.70, das een veel beter beeld en denk ook dat het voor zo'n groot paard makkelijker is om 100kg te dragen dan voor zo'n kleine fjord oid.

Mijn mening is dus niet doen, sorry..

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:00

Ik zie mezelf al rijden met mijn 1.55 op een paard van 170 Zou er zonder trapje niet eens op komen..

BibiSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:10

Ik ben zelf ook over de 100 kilo, en heb een tinker van 1.42... zelf had ik in het begin ook zoiets kan hij het wel aan... Er is toen een man bij ons op stal geweest die heel veel van paarden afweet, en die heeft gezegt dat een tinker oid (je kunt ze natuurlijk niet allemaal over 1 kam scheren) die vrij fors gebouwd is, wel tot 200 kilo kan houden..

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:42

Cassidy schreef:
Taaclover schreef:

Dus bij twijfel altijd nee? Dan doe je menige combinatie echt te kort hoor! Ik ken paarden die dit gewicht niet kunnen dragen, en pony's die het wel makkelijk aan kunnen.

Ik heb niet gezegd bij twijfel altijd nee.
Maar bij mijn pony komen er geen mensen op van 100+
Sterker nog, niet eens 85+

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:45

Dat is je eigen beslissing. Maar we hadden het hier over een algemene stelregel.

Overigens ben ik ook aardig aan de maat, met een Quarter van 1,45m. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om op een paard van 1.70 te stappen. En hoogte is geen garantie dat het paard het gewicht aan kan.

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:48

Cassidy schreef:
Dat is je eigen beslissing. Maar we hadden het hier over een algemene stelregel.

Overigens ben ik ook aardig aan de maat, met een Quarter van 1,45m. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om op een paard van 1.70 te stappen. En hoogte is geen garantie dat het paard het gewicht aan kan.

Dat ben ik ook zeker met je eens

Maar het is ook niet gezegd natuurlijk dat alle fjorden en tinkers een stevig iemand kunnen dragen.
Daarom zei ik dat het moeilijk beoordelen is.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:57

Taaclover schreef:

Mag ik je er even aan herinneren dat de TS niet vraagt of haar buurmeisje op jouw fjord mag?

TS, ik zou het gewoon eens proberen en als je paardje niet door z'n benen zakt, dan kan het prima. Waarom denkt iedereen tegenwoordig dat paarden mietjes zijn

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:01

WendyK schreef:
Taaclover schreef:

Mag ik je er even aan herinneren dat de TS niet vraagt of haar buurmeisje op jouw fjord mag?

TS, ik zou het gewoon eens proberen en als je paardje niet door z'n benen zakt, dan kan het prima. Waarom denkt iedereen tegenwoordig dat paarden mietjes zijn

Mag ik jou dan even vragen om goed te lezen en dat ik geschreven heb dat het niet te beoordelen is vanaf de computer omdat we nog niet eens weten hoe het diertje eruit ziet.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:02

Taaclover schreef:
Mag ik jou dan even vragen om goed te lezen en dat ik geschreven heb dat het niet te beoordelen is vanaf de computer omdat we nog niet eens weten hoe het diertje eruit ziet.

Dat heb ik goed gelezen.... Vind het erg knap dat jij aan een foto kunt zien of een bepaald paard een bepaald iemand kan dragen.

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:17

Ik ben van mening dat als iemand 100 kg weegt maar wel 1.87m lang is dat het gewicht aardig over het lijf verdeeld zit en dus zit er ook gewicht aan de benen en niet allemaal aan het bovenlichaam.

Ik ben van mening dat zo iemand een paard niet tot last is. Op mijn draver die best smalletjes is zet ik rustig iemand van dat gewicht.

IK ben zelf 1.85m lang en ik weeg 78 kg en ik rijdt ook wel eens op kleine draverpony`s en dat gaat prima.

Een fjord zou dat dus helemaal makkelijk aan moeten kunnen.

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:21

WendyK schreef:
Taaclover schreef:

Dat heb ik goed gelezen.... Vind het erg knap dat jij aan een foto kunt zien of een bepaald paard een bepaald iemand kan dragen.

Je kan in ieder geval zien of het dier smal of breed gebouwd is en hoe de rug eruit ziet.
Dat is makkelijker beoordelen dan helemaal geen foto

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:37

afhankelijk hoe die persoon rijdt, je kan 100 kilo wegen en enorm licht rijden of 20 kilo wegen en als ene mut aardappelen rijden. Daarbij is het ook afhankelijk van de fjord als die een sterke rug heeft en het lichamelijk gewoon goed aankan is het geen probleem