Welk ras zou voor ons geschikt zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Welk ras zou voor ons geschikt zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:23

De prijs hoeft niet echt een probleem te zijn, een beleerde haflinger vind je wel voor 1500 euro

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 23:19

Ik denk dat je je niet te veel moet blindstaren op 'ras', maar meer moet letten op karakter. Je budget biedt genoeg ruimte in ieder geval.

Koudbloeden zijn vaak redelijk eigenwijs en kunnen dus wel eens graag een loopje nemen met beginners.

Regelmatig hebben Tinkers last van trauma's uit hun verleden, waardoor ze een speciale handleiding hebben die niet op een papiertje staat, maar waarbij je moet kunnen putten uit ervaring om de problemen op te lossen.

Zoek een grote pony of klein paard, cool in het hoofd en goed doorgereden. Neem iemand mee die jullie beiden goed kent en ook verstand heeft van paarden en ervaring met het kopen van paarden (instructeur, manege- eigenaar?).

Na aanschaf is goede begeleiding onontbeerlijk.

Gewoon sites als Bokt en Marktplaats goed in de gaten houden. Lees veel advertenties en bekijk veel foto's. Je wordt vanzelf een keer verliefd...

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 02:09

Het is niet zo dat ik me blind staar op een bepaald ras maar als ik val voor een kruising van 2 rassen weet ik een beetje wat de rastypische eigenschappen zijn (pittig x cool of pittig x pittig enz.). Ik ga momenteel ook echt niet naar paardenmarkten e.d. want ik ben bang dat ik helemaal verliefd wordt op zo'n paardje en het mee naar huis neem. Dus ik heb mijn vrienden al gevraagt om mee te gaan kijken als het zover is (die hebben ervaring met kopen en fokken van paarden) en ik heb het ook al half om half aan mijn instructrice voorgesteld.
Eigenlijk gaat het al helemaal fout want ik ben er veel te veel mee bezig. Ik heb zelfs al navraag gedaan voor pensionstalling voor de eerste maanden zodat ik samen met hem/haar les kan nemen (erg hè)

Groetjes Ingrid

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 08:29

Helemaal niet erg Ingrid! Dit is het voorpret en daar moet je juist van genieten!!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:02

hoi ingrid

ik heb een welsh cob merrie en ben zelf helemaal verslingert
aan het ras . misschien is het ook iets voor jullie

groetjes willie

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:05

idd,, fjord, tinker, haf, kleine fries..

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:51

met het geld wat jullie te besteden hebben, heb je zeker een ruime keus.
een tinker is leuk, over het algemeen geen heet paardje, net zoals de fjord en de haflinger. als jullie recreatief rond willen hobbelen zou ik daar zeker voor gaan. jullie rijden nog niet zo heel lang dus zou wel een paardje met ervaring kopen, en die dus al een tijd onder het zadel is. ga op je gevoel af
suc 6

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 15:24

We gaan idd gewoon wat rondhobbelen dus hij/zij hoeft geen speciale dressuur of ander qualiteiten te hebben. Gewoon een lekker betrouwbaar paardje maar ik wil ook weer geen oud paard/pony want ik wil er zo lang mogelijk plezier van hebben.

Groetjes ingrid

Dealer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:48

Als het voor jullie beiden is zou je ook kunnen kijken naar een gangenpaard. Qua karakter zijn die erg op mensen afgestemd.
Er is een overzichtssite http://www.gangenpaarden.nl maar die doet het kennelijk nu even niet.
Anders is http://gangenpaarden.pagina.nl wel een goed startpunt voor meer informatie.

Spannend hoor, zo'n proces waarin jullie nu zitten.
Veel succes iig.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 18:41

Naar een gangenpaard heb ik eigenlijk niet gekeken omdat ik dacht dat je daar wat meer rij ervaring nodig had. De Tennessee walking horse is wel een paard dat me als 1e aansprak maar volgens mij liggen die buiten onze prijsklasse (dus ook nog goed beleert e.d.).

Groetjes ingrid