belgisch trekpaard..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: belgisch trekpaard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:28

dat traag zijn klopt soms wel
als ik naast een gewoon paard stap kan ze niet mee, moeten we regelmatigf een stukje draven om mee te kunnen
ook draf is iets langzamer, maar ik kan er wel een mooie midendraf uitkrijgen, alleen is haar arbeidsdraf korter dan die van de dressuurgefokte paarden.
galop daarentegen, dan kan ze wel mee hoor je voelt ze dan strekken, dat hoofdje zakt naar beneden, en haar bewegingen worden vlugge en ruimer, zaaaaalig gewoon

ook is het zo, soms kan ze zich zo opfokken,nog erger dan de volbloedpaardjes.

e ze kan ook goed schrikken, onlangs, voor de koets
het ene paard was al uit het span, en zij schrok, totale paniek, kar in galop achterhaar aan, auto geramd,
totdat ze bleef steken
ik liep erop toe
HO mina, en ze bleef staan, en was weer de kalmheid zelf.
of de 2 de maal dat ik mende, we hadden net wat gegalopeerd
en we stappen over een drempel, en de kar botst wat, en ze schrikt
weg in keiharde rengalop, totaal opgefokt!
uiteindelijk kreeg ik haar terug, zette ze in stap, en ze was weer kalm.
onder het zadel net zo, de ene minuut is ze zo opgefokt, loopt ze te showen en te doen, en de minuut erachter loopt ze netjes ontspannen te stofzuigen

Noiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:37

Ha! Eindelijk op bokt geregistreerd! dit is mijn eerste berichtje hier, dus hallo allemaal. Natuurlijk kan dit bericht niet anders dan op een trekpaard-topic staan want wij zijn trotse eigenaars van 4 Brabantse trekpaarden - of Belzen zoals jullie ze noemen.
De drie oudsten zijn bereden, de jongste wordt deze winter zadelmak gemaakt. Wanneer ik eindelijk eens de tijd neem om mooie foto's te maken en dan ook nog eens de tijd neem om uit te vissen hoe ik ze in mijn profiel krijg, kan ik mijn schatten aan de wereld tonen!

Verder moet ik dit echt even laten weten:
Een trekpaard heeft net als elk paard 4 benen, een hoofd en staart en kan dus net als elk paard draven en galloperen!
Mijn lieve Guinness is dressuurmatig opgeleid en kon wijken en een gallopwissel - tegenwoordig wandelen we enkel nog wegens gebrek aan rijbak in de buurt.
Laat je niet ontmoedigen door flauwe opmerkingen - elk paard kan alles (misschien iets trager, of minder uitgesproken) is mijn motto, dus:
Go for it trekpaardlovers!

expiriment

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 13:30

Hallo,ik ben op zoek naar een zwarte merrie of veulen.Weet iemand misschien iets te koop

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:55

jij doet die belg zeker voor brigitte?
maar goed veel plezier ermee
en lekker nix van aantrekken als je commentaar krijgt met je reus ik vind ze zelf onwijs stoer

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 15:41

Heeey, ja idd van Brigitte!..
Ik heb nu 2 zaterdagen een half uurtje priveles op hem gehad. En hij doet het echt goed. Aan het begin wat langzaam, maar daarna valt het reuze mee. En draf gaat ie echt niet langzaam ofzo, en hij gooit zo vreselijk hoog op nog is soms net erg lekker voor je rug maargoed En hij is verder heel cool in zn hoofd, hij schrok alleen 1 x van een hond dus ging die weggaloperen, maar dat vond die toch wel erg leuk dus bleef daarna rustig doorgalopperen echt een urkeltje =P
maargoed, iedereen vond hem onwijs stoer enz tot mn verbazing op stal

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 15:57

ik vind ook wel dat ze vreselijk zitten in draf
maar galop vind ik dan weer zalig
Mina kan ook perect haar achterhand naar binnen zetten, kan ook netjes verzameld draven (tot op de plaats als het moet), maar kan er ook wel een middendrafje uitkrijgen (ook al is die minder uitgesproken)
Stellabella: als je hulp nodig hebt ivm met foto's, of wat wil kletsen over de belgjes, pb me maar

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 00:16

haha, ja draven kan die nog niet hele stukken, meestal 10 seconden lang en ja je moet er even aan wennen, tis niet verschrikkelijk, maarehm jaa even wennen dus maar vind dan wel weer doorzitten als je eenmaal goede zit hebt gevonden best lekker gaan

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:48

Fleurtje, mn vzbelgje, rijdt echt verschrikkelijk lekker! Ze is in stap langzamer dan de andere paarden, maar als we in het bos een lekkere middendraf rijden, moet de rest in galop volgen!!!!! (ik kan dan wel t beste voorop rijden, want anders schrikken ze anders idd vaak, van al dat gestamp!!! Hahahaha!)
En zonder zadel, een lekker rustig drafje; dat zit t beste van allemaal!!!!
(nou vind ik zonder zadel rijden sowieso fijner op haar, alleen kan ik een flinke draf nog niet zo lekker uitzitten. Ik hops dan nog teveel en heb het gevoel dat ik er dan afglijd, dus als ik écht flink wil gaan draven leg ik toch altijd maar ff t zadel dr op)
Tycho, ons belghengstveulen kan echt súper lopen! Kan dus nie wachten tot ik er over 3 jaar op mag klimmen!!!!