Haflo-arabierje lijkt me ook wel wat, of eventueel een raszuiver arabje, maar dan niet te groot. Bij 1,55 ligt voor mij wel de grens denk ik.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Brennie schreef:Welsh Cob
Het rasstandaard lijkt erg veel op elkaar. En ik zou zo hard nog niet roepen dat ze geen pit hebben, je hebt hele rustige, je hebt drukteschoppers. Maar dat is met elk ras.. Manuutje1990 schreef:Simpel gezegt is een Welsh Cob te vergelijken met een A.Het rasstandaard lijkt erg veel op elkaar. En ik zou zo hard nog niet roepen dat ze geen pit hebben, je hebt hele rustige, je hebt drukteschoppers. Maar dat is met elk ras..
aafje87 schreef:idd, connemara, New Forrest, klein gebleven anda/PRE.
Maar denk ook eens aan de camargue pony, quarter of pinto.
En echt de laatste 2 rassen kunnen niet alleen western!! Ze kunnen erg leuk dressuuren en springen!!
)
)

Lekker stevig maar toch een mooi kopje erop.. En het karakter vind ik vaak ook heel gaaf.. Karakter, maar wel eerlijk, betrouwbaar en vrolijk.

soesita schreef:horssie schreef:ijslander?
ze zijn dan alleen niet zo heel groot, grote maat ijslander. lekker pittig ondeugend en schattig koppie en kleine oortjes
Ijsjes zij best lief, maar ik vind ze ook meestal wat klein. en ik vrees dat ze voor mijn portemonnee toch een beetje duur zijn![]()
Arabje heb ik ook al aan gedacht...
haffie_lover schreef:hier een rijtje pony's
Fellpony
Merens
Highlandpony
Camarquepaard (weet niet of ik het goed schrijf)
Connemara
Appaloossa
Welsh C
Welsh Cob
De Welsh C & D vallen beide onder de Welsh Cob.. De Welsh NWR is ook nog een optie..

Kowloon1 schreef:arabier, maar dat zijn geen pony's maar paarden of e-pony's qua maat

soesita schreef:Brennie schreef:Welsh Cob
Is een welsh cob dan niet wat zwaarder gebouwd en wat rustiger? Minder voor de sport? Of zijn dat vooroordelen?
En hoe ponytypisch is een welsh cob?
De Cobs op onze manege zijn best wel hete pony's en kunnen goed springen, omdat die wat meer moeten lopen zijn die niet zo moddervet, maar het heeft wel gewoon een pony uiterlijk. Ook voor de dressuur zijn ze leuk. Eentje loopt M. Op me stage staat ook nog een Cob hengst en die ken Z.
Nannes schreef:

CounTree schreef:Kowloon1 schreef:arabier, maar dat zijn geen pony's maar paarden of e-pony's qua maat
De meeste zijn inderdaad een e maat, maar de zwarte in mijn avatar is toch echt niet groter dan 1.45 !!
En lekker rond gebouwd, brede korte rug, dikke kont!![]()
Ook heb ik een volbl. arabier gehad van 1.47. Dus ze zijn er echt wel in de kleinere maat.