meningen over deze welsh?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne

Re: meningen over deze welsh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:40

wow die is wel erg mooi die laatste!! die manen en voorpluk echt gewoon super!!

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:05

die laatste!! echt een geweldige pony!!
anders voor de eerste, aan die vos vindt ik niet veel aan:n , iets aan hem vindt ik niet mooi... mijn mening!
en dat van die liesbreuk van paardje 1, vindt ik maar een beetje raar hoor. een liesbreuk is een bobbel in de lies, en die zie ik toch echt niet... >;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:37

hmm..ik vond het een beetje raar lijken, ik bedoelde eigenlijk ook navelbreuk, maar kon het goede woord even niet vinden...

liesbreuk zit idd ergens anders...
maar zou navelbreukje kunnen?
lijkt er namelijk wel op....

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:07

Wat een coole!
Hihi die mag mijn merrie wel dekken

annepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:16

Ik persoonlijk zo voor veulen 2 gaan. Persoonlijk vind ik de bouw van de eerste niet zo geweldig, en de 2e heeft een mooie uitstraling en ik vind het erg mooi dat ie juist niet zoo'n dikke pens heeft, maar omdat dit n oude foto is en waarschijnlijk jonger dan de 1e ziet ie er ook veel dunner uit. De 3e is trouwens ook wel mooi hoor! maar ik zou sneller een veulen kopen dan een 4-jarige, kun je veel meer leren *denk ik...* Succes ermee!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:23

Voordat je aan een veulen begint zou ik je maar eerst eens afvragen wat je wilt. Zet alle voor en tegens op een rijtje en kijk dan waar je uitkomt.
Het tweede jonge veulentje is nog erg jong en zal hetzelfde uitgroeien als nummer 1. Omdat dit veulen nog zo jong is heeft het nog zo'n leuk wipneusje maar dat houd hij niet. Ik vind dat je ze alle drie een eerlijke kans moet geven en dat je bij alle drie moet gaan kijken. Daarna kun je pas besluiten welk veulen/pony bij je past. Kijk bij welke je de beroemde klik hebt en welke pony er bij je wensen past. Vergeet niet dat een hengst erg vervelend kan worden op den duur maar het hoeft niet natuurlijk. Dus het hangt gewoon heel sterk af van wat zelf wilt en wat goed bij je past.

Succes met je beslissing

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 16:49

ik vind dat tweede veulen wel prachtig
maar die 4 jarige vind ik ook leuk, ik zou denk ik voor 1 van die 2 gaan maar de keuze is aan jou

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:59

Vind veulen 1 ook een schatje,
Staat zeker veel op de wei?
Beetje een grasbuik volgens mij
Ik zou ook bij alle 3 gaan kijken idd..

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:03

Dat hengstje is prachtig, maar een 4-jarig Welshhengstje kopen..

Milo (klein Welsh Btje) is als veulen gekocht. Het was toen een klophengst. Toen hebben ze ff wat met die andere gedaan zegmaar.. dat het net een ruintje leek.. En hij is dus heel goedkoop gekocht als 'ruin' Het was dus een hengst maar dat wisten ze niet..

Dus hij is een beetje laat geruind.. In zijn koppie is hij nog steeds hengst.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:36

Vidn de 4e jarige hengst maar een schrielie, of verkijk ik me nou zo?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 13:32

ik denk dat de fotos een jaar oud zijn ofzo, iig niet recent, dus het is idd geen 4jarige die je ziet

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:50

meisje schreef:
Pony 1 zou ik voor gaan, die 2e zakt heel erg door zijn kogels

kan nog vergroeien hebben veel veulens

zeker 1

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:50

uhh bedoelde 3

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:55

ik vind die derde mooi, maar dat komt ook omdat hij ouder is. Maar hij heeft wel al papieren, dat is wel een voordeel. De tweede vind ik niet zo mooi: er zit naar mijn smaak te veel arabier in. Die eerste is wat robuuster, meer welsch naar mijn idee. Zijn moeder is ook mooi...

edit: typfoutje

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:06

Imitador schreef:
ik vind die derde mooi, maar dat komt ook omdat hij ouder is. Maar hij heeft wel al papieren, dat is wel een voordeel. De tweede vind ik niet zo mooi: er zit naar mijn smaak te veel arabier in. Die eerste is wat robuuster, meer welsch naar mijn idee. Zijn moeder is ook mooi...

edit: typfoutje

Hoi Imitador

Alle welshjes hebben als voorouder de arabier. Daar zijn ze mee gekruisd dus dat kan wel kloppen. De welsh heeft in verhouding een klein hoofd met grote neusgaten wat de arabier ook heeft. Bovendien is dit nog een heel jong veulen die de welvingen die hij nu heeft kwijt zal raken naarmate hij ouder wordt. Kijk maar eens goed op de sites die welshjes verkopen dan kun je zien wat ik bedoel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:33

Ik zou of voor de eerste schimmel gaan of voor het laatste 4 jarige hengstje. Ik vind deze allebei erg mooi en typisch welsh, hoewel het bij die eerste nog wel iets meer afwachten is hoe hij wordt maar dat wordt ook zeker wel een mooi paardje.

Waarom valt trouwens iedereen meteen voor het veulen? Dat mag er wel erg schattig uitzien maar hij is niet erg welshtypisch, je kunt beter kijken hoe het er later uit gaat zien ipv te kijken naar het mooie koppie wat hij nu heeft.

Groetjes Annelies

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 12:22

spettertjuh schreef:
Voordat je aan een veulen begint zou ik je maar eerst eens afvragen wat je wilt. Zet alle voor en tegens op een rijtje en kijk dan waar je uitkomt.
Het tweede jonge veulentje is nog erg jong en zal hetzelfde uitgroeien als nummer 1. Omdat dit veulen nog zo jong is heeft het nog zo'n leuk wipneusje maar dat houd hij niet. Ik vind dat je ze alle drie een eerlijke kans moet geven en dat je bij alle drie moet gaan kijken. Daarna kun je pas besluiten welk veulen/pony bij je past. Kijk bij welke je de beroemde klik hebt en welke pony er bij je wensen past. Vergeet niet dat een hengst erg vervelend kan worden op den duur maar het hoeft niet natuurlijk. Dus het hangt gewoon heel sterk af van wat zelf wilt en wat goed bij je past.

Succes met je beslissing

Ik ben al een hele tijd hierover aan het nadenken. Ook over het ras, wat ik nu juist wil. Feitelijk maakt het niet echt uit nu, het is niet specifiek om te fokken of te rijden, gewoon een leuke pony, puur als hobby.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 12:25

cindysponys schreef:
Dat hengstje is prachtig, maar een 4-jarig Welshhengstje kopen..

Milo (klein Welsh Btje) is als veulen gekocht. Het was toen een klophengst. Toen hebben ze ff wat met die andere gedaan zegmaar.. dat het net een ruintje leek.. En hij is dus heel goedkoop gekocht als 'ruin' Het was dus een hengst maar dat wisten ze niet..

Dus hij is een beetje laat geruind.. In zijn koppie is hij nog steeds hengst.

Waarom niet? Ik weet wat een klophengst is en zal er ook geen kopen, maar volgens de eigenaars is deze braaf, hij stijgert niet, bijt niet, enkel bij merrie s wordt hij een beetje hengst (maar das nogal normaal). Ik heb een hengst gereden, rijdt nu een 3 jarige dus deze zal wel ongeveer hetzelfde zijn. Ik ben ook geen 10 jarige meisje meer dus ik weet wel wat ik wil.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 12:27

idd over een vuelen valt nog weinig te zeggen.
Ik ga waarschijnlijk dit weekend bij die 4jarige hengst kijken.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 13:21

Kijk gewoon wat je wilt met de pony?
Wil je erop kunnen rijden of met de wagen of allebei. De welsh is uitermate geschikt om voor de wagen te laten lopen. Ze beschikken over een goede longinhoud en zijn vreselijk trouw en eerlijk. Ge eens kijken op een welsh site over het karakter van deze pony's. Het zal je helpen in je beslissing.

Aan de andere kant kun je een veulen nog goed naar je hand zetten en weet je de voorgeschiedis van het dier en hoe het behandeld is en wanneer het is ingereden en wat voor angstige of niet angstige dingen het heeft meegemaakt. Dus kortom kijk wat je zelf wilt.

Succes ermee

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:00

De eerste is wat mij betreft winnaar van de twee veulens. Het vosje heeft een mooi hoofdje en een heel mooi halsje, maar de eerste heeft meer mountain type, is wat sterker gekoot (hoewel het vosje ook wel jong aandoet, dus kan dat beter zijn nu).

Ik zou ook op de moeder afgaan. Als de moeder van dat schimmeltje die witte merrie is die erbij staat, dan wordt het eigenlijk nog een beetje mooier Maar het hangt er vooral vanaf wat je ermee wil gaan doen.

Oh, ik zie net dat je naar de keuring wilt. Dat is dan al helemaal moeilijk te zeggen. Veulens zijn enorm moeilijk te beoordelen. Het hengstje van 4 is erg mooi, maar is wat klein voor een sektie B. Als de vos wat uitgezwaard is, de koten sterker en de rug er goed ingekomen is zou de vos best wel een goeie kunnen zijn, hoewel het niet mijn soort is.

Weet je iets van de afstammingen? Ik heb wel wat in gedachten, gezien het uiterlijk

Freshh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 18:26

Ik zal voor dat 4 jarige hengstje gaan .. echt super mooi

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 08:04

en heb je al een keuze gemaakt?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 13:59

ik was gister ziek dus zijn we niet kunnen gaan kijken. Dit zijn de afstammingen van de hengst:
Vader friars gentleman 1587 wpcv
moeder 04 snowdon hapus (ir)
moedersvader vechtzicht's hero 1584 wpcv
Hij is net 1m22, 1.25 was dus mis. Het is een welsh A

Hieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:12

Ik zie dat nogal wat mensen 'vallen' over de koten van het vosje die wat week zouden zijn.
Maar volgens mij is dat diertje op die foto's ook nog erg jong.
In ieder geval een stuk jonger dan het schimmeltje (op het moment dat die op de foto's kwam).

Ik denk dat de vos, eenmaal wat uitgezwaard, een erg leuk diertje is. Dan is hij ook heus wat minder ielig dan op deze foto's.
Kleur en blesje.... tja, da's smaak....