Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mystica schreef:Sjonge jonge, die americaanse hengst stamt ook gewoon van folie af, en die italiaanse is geen haflinger maar een aveligneser. Nederlandse haflingers zijn geen oostenrijkse haflinger, al stammen ze er wel van af.
Alle landen die haflingers fokken zijn lid van het wereld haflinger verband, en fokken dus allemaal dezelfde haflinger. (over het algemeen)
Deze is gewoon mislukt.
Mystica schreef:Sjonge jonge, die americaanse hengst stamt ook gewoon van folie af, en die italiaanse is geen haflinger maar een aveligneser. Nederlandse haflingers zijn geen oostenrijkse haflinger, al stammen ze er wel van af.
Alle landen die haflingers fokken zijn lid van het wereld haflinger verband, en fokken dus allemaal dezelfde haflinger. (over het algemeen)
Deze is gewoon mislukt.
Ik vind de voskleur van die Amerikaanse wel mooi, maar daar is ook alles mee gezegt.. Manuutje1990 schreef:Mystica schreef:Sjonge jonge, die americaanse hengst stamt ook gewoon van folie af, en die italiaanse is geen haflinger maar een aveligneser. Nederlandse haflingers zijn geen oostenrijkse haflinger, al stammen ze er wel van af.
Deze is gewoon mislukt.
Je hebt helemaal gelijk..Ik vind de voskleur van die Amerikaanse wel mooi, maar daar is ook alles mee gezegt..
leila2100 schreef:Ik vind originele haflingers het mooist en ze zijn ook mooi van de bouw. Voor elegant met zijn lange manen en 'n normale hals en achter een stevige kont (gleufje) met een stel stevige benen eronder.
Amerikaanse versie is wel mooi om te zien met zijn lange manen, maar je kan geen haflinger noemen. Hij is te groot en zijn rug is te lang. En zijn achterhand lijkt minder krachtig

Quellian schreef:Ik vind m wel mooi
Die Italiaanse is trouwens een Noriker
Quellian schreef:Wat maakt het uit, het is iig geen 'Italiaanse Haflinger'