Muildier?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: Muildier?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 13:01

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 12:05

Het werk op de boerderij gaat door én we zijn daarbij druk met ver- en bouwgedoe, dus echt gestructureerde blokken tijd zijn er niet veel. Het voordeel van aan huis hebben van de paarden is echter dat je ook vijf minuten gelijk nuttig kan besteden en vier keer vijf minuten zijn er ook twintig

Knorretjes kan ik nu heel rustig weerstandsloos aan de lijn naar me toe laten lopen. Op het voorhoofd kroelen begínt ze nu soort van lekker te vinden en targetten gaat als een droom. Sancha is een enorme stoorzender, maar haar aanwezigheid is op dit moment een grotere steun, dus die moet er nog maar even bij blijven.
Ik had gehoopt dat ze al iets vertrouwder zou zijn en wat meer steun uit onze aanwezigheid zou halen, maar blijkbaar heeft ze veel minder behoefte daaraan dan de paarden: ze is van zichzelf al helemaal op haar gemak.

Bonus van de bouwactiviteiten is dat ze gelijk aan alle mogelijke storing went.
Ze is ook enorm geïnteresseerd in het paardríjden; ze staat altijd te roepen als ze ook maar dénkt dat ik ga of kom met een paard onder het zadel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 12:40

Knorretje heeft inmiddels het verwijderen van planken uit de omheining tot een kunst verheven; de spijkers zijn niet eens krom en je kan de planken zó weer terugzetten. Ze doet verder niets en legt ze er ook netjes onder.

Een érg leuke wereld trouwens, de internationale muildier-gemeenschap; uitsluitend mensen die zichzelf en wat ze doen met een zak zout nemen. Moet wel, want muildieren nemen het met twéé zakken zout

Even twee fotootjes: de eerste is van een high-tech muildier
Afbeelding

en de tweede kenmerkend voor het relatieve van muildieren 'showen
Afbeelding

Om het af te leren nog een kleurrijke bonus:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:12

huertecilla, ik vermaak me ontzettend me je verhalen! grappig ook al die paard x ezel kleurencombinaties! ik vermaak me met al die foto`s! wat woon je daar heerlijk trouwens, ik heb zelf 3 jaar met mijn paarden op Rhodos (griekenland) gewoond....heerlijk....maar ja ik moest door omstandigheden terug, maar ik sluit niet uit dat ik er in de toekomst weer ga wonen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 16:50

phannie schreef:
huertecilla, ik vermaak me ontzettend me je verhalen! grappig ook al die paard x ezel kleurencombinaties! ik vermaak me met al die foto`s! wat woon je daar heerlijk trouwens, ik heb zelf 3 jaar met mijn paarden op Rhodos (griekenland) gewoond....heerlijk....maar ja ik moest door omstandigheden terug, maar ik sluit niet uit dat ik er in de toekomst weer ga wonen!

Vooral de letterlijk en figuurlijk manier van leven is een verademing. Op een eiland kan ík niet uit de voeten; krijg ik vrij rap een soort van claustrofobie van.
Gelukkig zijn er véél, meer dan genoeg, mooie streken in alleen al Europa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:04

het eiland is redelijk groot, het viel mij wel mee. ik ben er ook behoorlijk tot rust gekomen daar, zelfs mijn migraine is er weggegaan.....

ik geloof dat ook de rust overgaat op de paarden, de mijne liepen soms los in de bergen, liepen niet weg en kwamen precies op tijd terug, echt super....