. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
heb zelf ook 1 van het oude typ lopen (haf) daar spring ik 80 centimeter mee best knap voor zo'n lekkere breden
kirri schreef:het oude type... die zijn het mooist en dat is pas een echte haflinger het zelfde geld voor de friezen zo'n echte barokke dat is echtheb zelf ook 1 van het oude typ lopen (haf) daar spring ik 80 centimeter mee best knap voor zo'n lekkere breden
Bij Friezen net zo, het is een barokkepaard, die moet dus lekker sterk en compact zijn, en niet zo hoog op de benen staan. Bovendien word de Fries qua kwaliteit alleen maar slechter gefokt vind ik. Als ze er nou beter van werden oké, maar dat worden ze niet. Datzelfde geld trouwens ook voor sommige luxe Haflingers, al hoewel er ook hele mooie en goede bij zitten. Maar ik blijf het houden bij de ouderwetse, het moeten nog wel echte bergpaardjes blijven.
Bij Friezen net zo, het is een barokkepaard, die moet dus lekker sterk en compact zijn, en niet zo hoog op de benen staan. Bovendien word de Fries qua kwaliteit alleen maar slechter gefokt vind ik. Als ze er nou beter van werden oké, maar dat worden ze niet. Datzelfde geld trouwens ook voor sommige luxe Haflingers, al hoewel er ook hele mooie en goede bij zitten. Maar ik blijf het houden bij de ouderwetse, het moeten nog wel echte bergpaardjes blijven.[/quote]kirri schreef:
Bij Friezen net zo, het is een barokkepaard, die moet dus lekker sterk en compact zijn, en niet zo hoog op de benen staan. Bovendien word de Fries qua kwaliteit alleen maar slechter gefokt vind ik. Als ze er nou beter van werden oké, maar dat worden ze niet. Datzelfde geld trouwens ook voor sommige luxe Haflingers, al hoewel er ook hele mooie en goede bij zitten. Maar ik blijf het houden bij de ouderwetse, het moeten nog wel echte bergpaardjes blijven.
Maar ik zie ze absoluut niet als Friezen, ook niet als Arabieren trouwens. Gewoon als rijpaarden.
. Famke_a4pje schreef:Nou ik vind die arabofriezen zeker wel wat hebben! Ik vind wel dat ze een zwakkere achterhand hebben dan de gewone friezen, maar ik vind het op zich een leuke kruising. Wel erg offtopic trouwens..![]()
Ik rijd ook een 'stevige' haflinger. Ik merk wel dat ze wat meer moeite heeft met dressuur maar als het in haar bol heeft kan ze zeker lopen! En springen kan ze ook als de beste, daar is ze helemaal gek op.
van de arabofriezen dat is eigenlijk een kwestie van smaak maar ik ben bevooroordeeld
haflinger gek
.
had een rodeo verwacht maar wat doet meneer helemaal niks
. 

en zo zie je ze ook welleens maar dat vind ik minder. Dat vind ik zo gewoon die zie je bij mij in de buurt heel veel, en meestal zijn die ook wat logger Manuutje1990 schreef:Absoluut de stevige Haflinger!
Dat zijn tenminste nog echt Haflingers.
De moderen Haflingers vind ik ook heel mooi hoor, maar ik vind het echt geen Haflingers meer. Eerder gewoon voskleurige sportpony's.
.
. NathanLover schreef:Sorry Haffiegirl, maar iedereen zegt normaal wat 'ie er van vind en jij zegt keihard: Het ouderwetse type vind ik
niks aan.
Dat slaat nergens op, sorry hoor...
Arthorius schreef:NathanLover schreef:Sorry Haffiegirl, maar iedereen zegt normaal wat 'ie er van vind en jij zegt keihard: Het ouderwetse type vind ik
niks aan.
Dat slaat nergens op, sorry hoor...
Haffiegirl geeft gewoon haar mening.
Ik houd ook niet van ouderwets, daar is niks verkeerd aan toch?
Het is toch zeker de vraagstelling???![]()
Arthorius