haflinger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Re: haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:34

Ik hou ook meer voor de ouderwetsere typjes .

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 19:50

het oude type... die zijn het mooist en dat is pas een echte haflinger het zelfde geld voor de friezen zo'n echte barokke dat is echt heb zelf ook 1 van het oude typ lopen (haf) daar spring ik 80 centimeter mee best knap voor zo'n lekkere breden

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:03

kirri schreef:
het oude type... die zijn het mooist en dat is pas een echte haflinger het zelfde geld voor de friezen zo'n echte barokke dat is echt heb zelf ook 1 van het oude typ lopen (haf) daar spring ik 80 centimeter mee best knap voor zo'n lekkere breden

Idd.. Bij Friezen net zo, het is een barokkepaard, die moet dus lekker sterk en compact zijn, en niet zo hoog op de benen staan. Bovendien word de Fries qua kwaliteit alleen maar slechter gefokt vind ik. Als ze er nou beter van werden oké, maar dat worden ze niet. Datzelfde geld trouwens ook voor sommige luxe Haflingers, al hoewel er ook hele mooie en goede bij zitten. Maar ik blijf het houden bij de ouderwetse, het moeten nog wel echte bergpaardjes blijven.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:33

[/quote]
Idd.. Bij Friezen net zo, het is een barokkepaard, die moet dus lekker sterk en compact zijn, en niet zo hoog op de benen staan. Bovendien word de Fries qua kwaliteit alleen maar slechter gefokt vind ik. Als ze er nou beter van werden oké, maar dat worden ze niet. Datzelfde geld trouwens ook voor sommige luxe Haflingers, al hoewel er ook hele mooie en goede bij zitten. Maar ik blijf het houden bij de ouderwetse, het moeten nog wel echte bergpaardjes blijven.[/quote]

even off topic die arabofriezen vind ik echt lelijk!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:44

kirri schreef:

Idd.. Bij Friezen net zo, het is een barokkepaard, die moet dus lekker sterk en compact zijn, en niet zo hoog op de benen staan. Bovendien word de Fries qua kwaliteit alleen maar slechter gefokt vind ik. Als ze er nou beter van werden oké, maar dat worden ze niet. Datzelfde geld trouwens ook voor sommige luxe Haflingers, al hoewel er ook hele mooie en goede bij zitten. Maar ik blijf het houden bij de ouderwetse, het moeten nog wel echte bergpaardjes blijven.
[/quote]

even off topic die arabofriezen vind ik echt lelijk!
[/quote]
Sommige vind ik mooi. Maar ik zie ze absoluut niet als Friezen, ook niet als Arabieren trouwens. Gewoon als rijpaarden.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:38

Nou ik vind die arabofriezen zeker wel wat hebben! Ik vind wel dat ze een zwakkere achterhand hebben dan de gewone friezen, maar ik vind het op zich een leuke kruising. Wel erg offtopic trouwens..

Ik rijd ook een 'stevige' haflinger. Ik merk wel dat ze wat meer moeite heeft met dressuur maar als het in haar bol heeft kan ze zeker lopen! En springen kan ze ook als de beste, daar is ze helemaal gek op .

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:38

Famke_a4pje schreef:
Nou ik vind die arabofriezen zeker wel wat hebben! Ik vind wel dat ze een zwakkere achterhand hebben dan de gewone friezen, maar ik vind het op zich een leuke kruising. Wel erg offtopic trouwens..

Ik rijd ook een 'stevige' haflinger. Ik merk wel dat ze wat meer moeite heeft met dressuur maar als het in haar bol heeft kan ze zeker lopen! En springen kan ze ook als de beste, daar is ze helemaal gek op .

ik doe ook springen en dressuuren met een lekkere brede haf van de arabofriezen dat is eigenlijk een kwestie van smaak maar ik ben bevooroordeeld haflinger gek

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:47

Jeps me 2, haflingergek .
Haflingers worden steeds luxer gefokt, kan heel mooi zijn, maar het moeten wel haflingers blijven. Straks zijn het arabieren met wat haflingerbloed, dat zou erg zonde zijn..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:54

idd we hebben ook een paar luxe haffies lopen ze zijn wel mooi, maar niet m'n typ hoewel 1 daarvan en dat is jip dat is echt een duiveltje ik heb ter ook als eerste opgezeten en zo echt dolkomisch had een rodeo verwacht maar wat doet meneer helemaal niks

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:03

Wij hebben een 2 jarige staan waar we volgend jaar ook mee gaan beginnen. Het beestje kan echt geweldig strekken, luxe gebouwd en redelijk heet qua karakter. Niet echt haflingertrekjes, maar het lijkt me wel een uitdaging .

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:30

slank! die heb ik ook en ik vind het mooier, maar de stevige blijven wel de "echte" denk ik.

WallaceLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:34

mijne is stevig gespierd en groot , ma kvin kleinere,sterke haflingers mooier
zijn zo echtere uit die lande.

srr voor de mensen die op de moderne rijden

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 06:21

ik ben het er mee eens en tja het is weer een kwestie van smaak hoe je van slank of niet

Arthorius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:11

Absoluut de luxere type, met een tikkeltje barok

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:29

Absoluut het moderne typer met goeie bewegingen eronder!!!

Het ouderwetse type vind ik niks aan, Ieder zijn eigen mening.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:59

Sorry Haffiegirl, maar iedereen zegt normaal wat 'ie er van vind en jij zegt keihard: Het ouderwetse type vind ik niks aan.
Dat slaat nergens op, sorry hoor...

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 06:51

Tussenin. Maar ik hou ook iets meer van het donkerdere soort. even een voorbeeld. Kijk dit is mijn haf
Afbeelding

Afbeeldingen zo zie je ze ook welleens maar dat vind ik minder. Dat vind ik zo gewoon die zie je bij mij in de buurt heel veel, en meestal zijn die ook wat logger

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 06:58

Manuutje1990 schreef:
Absoluut de stevige Haflinger!
Dat zijn tenminste nog echt Haflingers.
De moderen Haflingers vind ik ook heel mooi hoor, maar ik vind het echt geen Haflingers meer. Eerder gewoon voskleurige sportpony's.

Vind ik ook .
Ik had een verzorgpony, die is nu wel verkocht, maar dat was ook een stevig beest, niet extreem. Maar het was een écht haf!
Ik vind de moderne opzich ook wel mooi, maar ik vind dat tinkers, friezen en haflingers gewoon breed moeten zijn van bouw.
Ikzelf houd ook niet zo van de ielere paardjes, maarja .

Arthorius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:29

NathanLover schreef:
Sorry Haffiegirl, maar iedereen zegt normaal wat 'ie er van vind en jij zegt keihard: Het ouderwetse type vind ik
niks aan
.

Haffiegirl geeft gewoon haar mening.
Ik houd ook niet van ouderwets, daar is niks verkeerd aan toch?
Het is toch zeker de vraagstelling???

Arthorius

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:36

die van mij zit er ook tussenin die is zelf gefokt maar persoonlijk ga ik voor zo slank en modern mogelijk, met ruime gangen

TOETJOEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 08:56

hoi,

Ik vind het slanke type heel erg mooi,heb altijd dat soort hafjes bijgereden.
Maar een slanke stevige is ook heel mooi, want dat is mijn eigen haf nu ook; stevig!

ik heb nog geen fotos van hem zoals hij nu is in mijn profiel.
Maar nu is hij 2 en een maand, en hij is ongeveer 1.45 groot, en heel grof!

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:38

Arthorius schreef:
NathanLover schreef:
Sorry Haffiegirl, maar iedereen zegt normaal wat 'ie er van vind en jij zegt keihard: Het ouderwetse type vind ik
niks aan
.

Haffiegirl geeft gewoon haar mening.
Ik houd ook niet van ouderwets, daar is niks verkeerd aan toch?
Het is toch zeker de vraagstelling???

Arthorius

Dank je Arthorius

Ik vind er gewoon niks aan, als fokker richt je je op het moderne..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:43

Ik ben het eens met haffiegirl.
En ze zegt ook ik vind en als mening.

Ik ben ook meer van de modernere kant.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 11:16

Wat ik trouwens niet mooi vind, is een dikke Haflinger. Een mooie stevige bespierde Haflinger met korte sterke benen, een sterke compacte romp en een korte bespierde nek vind ik hartstikke mooi. Maar pony die vet is dus echt niet. Hij moet wel mooi in conditie en op gewicht zijn.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 11:19

Lekker breeeed, zoals Rox
Afbeelding
Lekker nekkie erop, of niet? In vind luxe hafjes ook wel mooi, maar de brede vind ik toch net iets meer 'haflinger'. Wow klinkt vaag, maar weet niet hoe ik het anders moet uitleggen