Wie heeft er allemaal een haflinger?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

albonny

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:21

haflinger zijn super lief en veelzijdig. je kunt er alle kanten meej op. zeker als je ze een maal tot je vriendje hebt om gekoct doen ze alles voor je. ik weet wel een haflinger die te koop staat. ze is van ons geweest maar de eigenaar nu kan gewoon niet rijden. hij zegt dat ze er iedereen en alles van afgooit ik die 4 jaar dat ik der gereden (dresuur , cross, en heeel soms een sprongetje) heb heeft ze mij er nog nooit afgegooit. ze heeft veel buiten lucht en gras nodig voor haar energie en die hebben ze daar niet. ze is tegen de 1,50 aan en een heel sjiek type. heel hoog geeindingt op keuringen. nationaal maar ook in oosterijk.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:45

Ik ben nu bijna drie jaar eigenaar van een jonge haflingermerrie
Ze is nu vier jaar oud en wordt nog rustig onder het zadel gereden, we hebben tot nu toe niets overhaast.
Ik moet toegeven dat het wel wat een heethoofd kan zijn, maar dat ligt aan haar bui. Ze kan als een mak schaap langs grote, geparkeerde landbouwvoertuigen lopen, maar een wegversperring is zo eng dat ze op haar tenen staat te springen en geluiden maakt alsof ze een walvis is

Ook onder het zadel is ze nog best druk, maar het gaat de goede kant op. Ze moet weten wie de baas is, ze is erg slim en sterk.

Volgend jaar wil ik een startkaart met haar aan gaan vragen, om te kijken wat haar potenties zijn. Ze heeft al eens bewezen dat ze best kan springen, maar eerst zien of ze het ook echt leuk vind

In de toekomst wil ik haar misschien trainen op lange afstanden, en moisschien een paar keer starten in Endurance.
Verder houd ik het op recreatief rijden, en baal ik ontzettend dat ik hier niet kan buitenrijden..

Leo is trouwens een Strizzie v/d Heksenketel x Starwin

kidje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 10:47

kidje schreef:

Bestaat er nergens geen site met alleen haflingers te koop??

Ben aan het bouwen
Na de vakantie http://www.haflingerhengsten.com
Daar komt ook een te koop gedeelte voor haflingers op

Nou ben al even gaan cheken ..Ziet der een nette site uit

xxalishakexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:02

ik heb ook een haflingermerrie
ik spring momenteel met haar 80 cm
een cros heb ik nog niet gedaan maar ik ben het wel van plan met lage hindernissen (50cm)ze is 10 jaar en ik heb ze net 1 week
ze is men eerste eigen paardje en ze is zo leuk veelzijdig.
Ze is ook wel koppig en heeft een eigen willetje.Ook is ze zeer sterk en het is moeilijk om haar tegen te houden!

Sunshine4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:28

Hoi, ik ben 1.72 en ik zit te denken over een Haflinger. Kun je evengoed nog goed rijden op een haflinger met stokmaar 1.47m??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:39

Ik ben 1.69 en rijd prima op een Haflinger van 1.45.

Een vriend van mij is niet echt licht gebouwd en toch zeker 1.85, en ook hij rijdt probleemloos op zijn Haflinger (deze is ongeveer 1.50).

Lieke_wuiles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:08

halow
ik rijd al 2 jaar een haflingermerrie van 6 jaar en die is heel erg lief maar af en toe ook wel koppig. verder wil ik eigenlijk geen andere meer dan een haflinger en ik ben er helemaal dol op.

RomieDeniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:19

Heeej

Ik heb ook een haflinger merrie Genaamt Alaise La Ferme..
Ik heb haar nu een jaar..
En se is echt een bengel..
ze is 1.45/46 hoog.. en 2.5 jaar oud..
me vriendin heeft ook een haflinger
Daar rijd ik nu op omdat ik alaise pas begin met rijden als ze 3 jaar is

hier een foto van Alaise:
Afbeelding

En een foto van simba :
Afbeelding

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:52

Sunshine4u schreef:
Hoi, ik ben 1.72 en ik zit te denken over een Haflinger. Kun je evengoed nog goed rijden op een haflinger met stokmaar 1.47m??

Ik ben 1.72m en mn haf is ong 1.45/1.46 m

Heb je een beetje een idee, ze is geen luxe gebouwde, maar oom nit erg grof, beetje tussenin

Afbeelding

Afbeelding

Al had ze wat mij betreft best ietsjes groter mogen zijn, maar ja dat is ze niet en daarom heb ik dr niet laten staan

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:34

hoi ,ik heb ook een haffie en ik vindt hem echt helemaal geweldig , maar ik kan er verder niets over zeggen van het springen of dressuur , kan er nog niet zoveel mee , want spirit is nog maar 1 jaar oud .
groetjes

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:22

Sinds de profielen het weer doen, kun je daar elkaars foto's zien. Bovendien is er een centraal "wat voor pony heb jij"-topic.