Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Manuutje1990 schreef:Je ziet tegenwoordig dat Shires het heel aardig doen in de Dressuur, ondanks hun gewicht kunnen ze heel goed lopen, vooral omdat ze lange benen hebben, en een lange hals, in tegenstelling tot de meeste Trekpaardrassen.dutske schreef:dat kun je niet vergelijken
pony's zijn in verhouding vele malen sterker dan een paard.
een schetje bv kan op een vlakke weg zijn gewicht 3 maal trekken
dus een pony vvan 150 kilo kan/mag 450 kilo trekken
ik zie een belg van 900 kilo geen 2700 kilo trekken hoor.
een pony en een paard kan en mag je niet vergelijken
Dan vergelijk ik ze niet, ik blijf erbij dat een Belg echt wel meer kan hebben dan 90 kilo, ze zijn niet van papiermachee.

Wel zonde van de staart. 

sandr0 schreef:omdat mijn kleintje afgelopen zondag op de foto is geweest zal ik de link plaatsen. Boris is dus 3 jaar, 1.71 hoog en een kruising tussen een fries en een clydesdale.
viewtopic.php?f=53&t=456227&start=0&st=0&sk=t&sd=a

dutske schreef:bedankt
halfjaartje verschil, de eerste foto was het ook winter en geen conditie, e nwas ze boos dat ze moest werken :p
de 2 de foto, bereconditie, en zat ze zo heel lief te kijken
de staart is inderdaad jammer, maar ze is inmiddels al 9 jaar, haar veulen volgend jaar houdt zijn/haar staartje

dutske schreef:tzijn de haren dta ik ook bedoel he
lang gaat die inderdaad niet worden, in het midden van de staart blijven de haartjes kort.
enkel twee plukjes langs de zijkant worden redelijk lang.
dus die laat ik zo lang mogelijk worden, voor de winer, om haar edele deeltjes wat te bschermen.
kan dit kwaad als ze drachtig is en regelmatig koude wind daarop krijgt? (door de korte staart dus)