Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner etc)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:31

Mooi paard naadje24 . Goede maat, mooie kleur. Jammer van het iets korte voorbeen en de lange rug. Schouder ligt mooi schuin, achetrbeen mag iets gehoekter...
Ik schat hem op 4000 euro, maar het is jammer dat je er geen mooie foto's van de gangen van opzij bij hebt.

Ik ben bij mijn paard vergeten erbij te zetten dat ze toen we haar gekocht hebben helemaal op foto is gekeurd . Ze is dus goed in de benen. Verder tulandro en siko bedankt voor het taxeren. Maar ze is nog niet te koop
Verdere taxaties zijn meer dan welkom

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 14:55

trisca schreef:
Mooi paard naadje24 . Goede maat, mooie kleur. Jammer van het iets korte voorbeen en de lange rug. Schouder ligt mooi schuin, achetrbeen mag iets gehoekter...
Ik schat hem op 4000 euro, maar het is jammer dat je er geen mooie foto's van de gangen van opzij bij hebt.

Ik ben bij mijn paard vergeten erbij te zetten dat ze toen we haar gekocht hebben helemaal op foto is gekeurd . Ze is dus goed in de benen. Verder tulandro en siko bedankt voor het taxeren. Maar ze is nog niet te koop
Verdere taxaties zijn meer dan welkom

Hahaha Trisca, Grapjas, denk je nou echt dat ik je paard zou kúnnen kopen... (Lees: zou wel willen, maar zou het nooit kunnen betalen).

black_light

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:14

Ik ga vandaag denk ik nog even mijn paardje er op zetten kunnen jullie hem ook zien..

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 13:22

Vandaag is het alweer 4 Augustus... Je bent inmiddels te laat.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:05

Oh wat leuk: Duitse paarden! Daar fokken we in, dus ik kan er wel even een aantal plaatsen...

Maar eerst even taxeren...

@Tha_Niekje: Leuk veulen, kan de bewegeing niet beoordelen, maar aangezien ze een veulenpremie heeft gekregen ( en daar zijn ze idd niet scheutig mee in Duitsland) ga ik er maar vanuit dat het goed zit.. Leuk papier. 3500/4000 euro.

@ Pammy: Kan ik niet zo heel goed beoordelen vanaf de foto's. maar toch al relatief oud en (nog ) weinig gepresteerd... Wel een leuk paard op de standfoto. 3000 euro

@ Trisca: Jou kom ik wel vaker tegen op concours, dus ik ben een beetje bevooroordeeld. Het is een leuk paard, dat idd door zijn massa, hoogte en beweging wel imponeerd. Volgens mij ook wel een paard dat graag wil werken en je nooit in de steek laat... Ik het bloed wat erachter zit ben ik niet zo bekend en het is natuurlijk (jammergenoeg?) een ruin, dus een eventueel veulentje zit er niet in...
Rontgenologisch ok.
9000 euro

@ Laueef: Ga snel starten! Verder is het een beetje moeilijk beoordelen op de foto. Ze is al 10 en heeft (door omstandigheden?) nog niets op wedstrijden gedaan. Niet zo heel groot, maar zo om te zien een leuk paardje dat goed bij je past. De taxatie is gebaseerd op de gegevens die je nu geeft. Wanneer ze straks M/Z springen is, wordt het natuurlijk een heel ander verhaal. En het is een merrie, dus je kunt er altijd een veulentje bij fokken...
2500 / 3000 euro

@ Naadje24 : Leuk paard. Ik kan de beweging niet heel best beoordelen op de foto's, maar ik heb het idee dat hij/zij wat op de voorhand loopt onder het zadel. (but correct me if I'm wrong!) Verder hele mooie foto's trouwens. Hij/zij staat er super bij daar. (oog wil ook wat! )
Verder zit er mooi bloed achter. Het gaat ook lekker op concour en hij is natuurlijk mooi aan de maat.
5000 euro

Nou moet ik die van mij er nog op zien te krijgen (met foto )
Toch maar een poging wagen...
Dit paard is trouwens niet van mij hoor! Ik rijdt er alleen maar op... ( ik mocht willen dat ze van mij was...!)

Donnermaerchen
6 jaar
Merrie
1.76m hoog
v. Donnerhall
mv. Akzent II
Het is een staatspremie merrie ingeschreven bij Hannover.
Ze komt uit een Elite stam en heeft een goedgekeurde volle broer (Don Akzento) en halfbroer (Don Cavallo) bij het Hannover. Haar halfzus (v. Weltmeyer) heeft inmiddels ook 2 goedgekeurde zonen. Die namen houden jullie nog te goed van mij.

Ze is klinisch en rontgenologisch goedgekeurd en is inmiddels M dressuur. Ik ga haar volgend jaar in het Z starten. Ze heeft nu een veulen van Sandro Hit en is weer drachtig van Rubin Royal, maar volgend jaar blijft ze gust en gaat ze echt de sport in...
Verder is ze fijn onder het zadel en heeft een hele sterke achterhand. Een echte motor. Ze gaat voor me door het vuur en pakt alles heel snel op. Je sluit haar makkelijk door en leert echt heel snel. Dat is eigelijk ook één van de redenen waarom we haar dit jaar weer drachtig hebben laten worden...

En dan nu de foto???
[img]www.stalsattler.nl/plaatjes%20site/Marieke%20stand%202.JPG[/img]

Is het gelukt?

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:06

jemig wat een verhaal en kan iemand mij vertellen wat ik nu verkeerd doe?

black_light

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:49

siko schreef:
Vandaag is het alweer 4 Augustus... Je bent inmiddels te laat.

Oh sorry ik had gister echt geen tijd..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:59

@ hananya
bedankt voor de taxatie
het is ook precies het bedrag wat ik er voor zou willen hebben als ik hem zou verkopen (wat ik niet doe )

mooi paard heb je

ik vind taxeren erg moeiliijk en ben niet zo bekend met alle bloedlijnen
dus don't hit me when i 'am wrong

ik schat jou paard op zo'n 7000 euro

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:23

hananya schreef:

@ Trisca: Jou kom ik wel vaker tegen op concours, dus ik ben een beetje bevooroordeeld. Het is een leuk paard, dat idd door zijn massa, hoogte en beweging wel imponeerd. Volgens mij ook wel een paard dat graag wil werken en je nooit in de steek laat... Ik het bloed wat erachter zit ben ik niet zo bekend en het is natuurlijk (jammergenoeg?) een ruin, dus een eventueel veulentje zit er niet in...
Rontgenologisch ok.
9000 euro

Die van mij is 100% merrie hoor

black_light

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:44

Ok hier mijn pony.

Naam: Black Light
stamboek: WF
Vader: Nordlicht
Moeder: Virgillia
Kleur: Zwartbruin
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 14 (05-07-1991)
aftekeningen: Sterretje en een sneb
Hoogte: 1.55m. dus E-pony of kleinpaard
Prestaties: Vorige eigenaar M Gesprongen en L dressuur / nu: dressuur B en springen B L startgerichd

Karakter:
een gouden karakter met rijden en op stal super braaf op wedstrijden geniet van springen en is gewoon ontzettend lief.. Zo'n paardje zal ik nooit meer krijgen..

Foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:46

trisca schreef:
hananya schreef:

Rontgenologisch ok.
9000 euro

Oeps!
Sorry!

Was die nieuwe dan een ruin? Ik zou toch zweren dat jij ook een ruin reed? En die vos is ook een merrie toch?

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:48

naadje24 schreef:
@ hananya
bedankt voor de taxatie
het is ook precies het bedrag wat ik er voor zou willen hebben als ik hem zou verkopen (wat ik niet doe )

mooi paard heb je

ik vind taxeren erg moeiliijk en ben niet zo bekend met alle bloedlijnen
dus don't hit me when i 'am wrong

ik schat jou paard op zo'n 7000 euro

Ik ga niet slaan hoor, maar er is wel heel wat meer voor haar betaald dan 7000 euro...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 21:17

hananya schreef:
Rontgenologisch ok.
9000 euro

Citaat:
Oeps!
Sorry!

Was die nieuwe dan een ruin? Ik zou toch zweren dat jij ook een ruin reed? En die vos is ook een merrie toch?

Die nieuwe is inderdaad ruin, maar wat doet dat met de prijs dat dat het een merrie is?
Die vos is ook een merrie inderdaad, ik hou wel van merries Kan altijd een veulen bij al ze kreupel raken..

Ik schat jou paard tussen de 10 en 12.000 maar heb haar niet in beweging gezien. Ze is mooi op niveau, goed aan de maat en heeft een super papier, zodoende...
[/quote]

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 13:45

Precies, met die aspecten ben ik het helemaal eens.

Black Light's taxatie:

Nordlicht is een bekende naam, vraag me alleen af uit welk type duister hij komt. Hij is al 14 jaar, heeft M gesprongen (hoelang geleden?) Nu B + 11 en L springen. Klein aan de maat, maar samen zijn jullie een leuke combinatie! Hij is verder erg braaf en mak en op wedstrijd uitgebracht, voor een prijsindicatie zou ik zeggen 2850 euro. (op dit moment en gezien zijn leeftijd).

Hoop niet dat je gaat slaan Het is maar een idee... Wél heel veel plezier met je paardje gewenst, hij ziet er leuk uit en het lijkt me absoluut een fijn dier!!!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:18

Naam: Walles
roepnaam: weels of wallie
stamboek: hannoveraan
Vader: wenzel 1
Moeder: orlinka
Kleur: zweetvos
Leeftijd: 12 1993-27-05
aftekeningen: smalle bles
Hoogte: 174
Prestaties: ik heb hem vanaf 1 juni 2005 en heb op 19 juni eerste wedstrijd gereden in klasse L1 en haalde meteen een wp nu zijn we L1 met 7 winstpunten ik weet dat hij met vorige eigenaar jacht te hebben meegedaan. hij loopt nog steeds als een jonge hengst !!!
Karakter: hij is zeer lief en je hebt hiervoor geen halster nodig om hem te begeleiden. met rijden is hij op zich wel braaf maar hij is niet de gemakkelijkste paard dat er is. hij is vanaf de veulen tot met 11 jarige leeftrijd heel weinig gedaan. toen ik hem kocht was hij half groen!
hij is echt leergierig en we hebben een hoop plezier

toen ik hem net heeft
Afbeelding

nu
Afbeelding

black_light

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:13

siko schreef:
Precies, met die aspecten ben ik het helemaal eens.

Black Light's taxatie:

Nordlicht is een bekende naam, vraag me alleen af uit welk type duister hij komt. Hij is al 14 jaar, heeft M gesprongen (hoelang geleden?) Nu B + 11 en L springen. Klein aan de maat, maar samen zijn jullie een leuke combinatie! Hij is verder erg braaf en mak en op wedstrijd uitgebracht, voor een prijsindicatie zou ik zeggen 2850 euro. (op dit moment en gezien zijn leeftijd).

Hoop niet dat je gaat slaan Het is maar een idee... Wél heel veel plezier met je paardje gewenst, hij ziet er leuk uit en het lijkt me absoluut een fijn dier!!!

Ik ben wel tevreden over de taxatie had er minder voor gegeven toen we hem kochten

black_light

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:16

@ Siko
waar ken jij Nordlicht dan van ik heb al heel veel keer hem proberen te zoeken op internet maar ik heb niks gevonden

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 17:13

Ik zal eens kijken hoe die website heet @ black_light.

Taxatie Thomas c.q. Welles:

Pfoei, moeilijk hoor! Ik vind het een leuk paardje om te zien. Stokmaat heeft íe mee, de kleur ook, het is een ruin (geen fok mogelijk), afstaming zegt mij, behalve Wenzel1 niet veel, Wenzel1 is springgericht gefokt dacht ik zo te weten. Exterieur van je paard:

Het is een rechthoekig gebouwd paard, iets onderstandig zo op de foto's te zien, lange hals, langgelijnd. Het lijkt me een leuk dier en het rijden zal ook wel lekker gaan aangezien je zo snel 7 winstpunten te pakken hebt. Gezien zijn leeftijd, niveau en bouw denk ik aan een bedrag van om en nabij de 3000 euro

Veel plezier nog met je paardje! Hij is leuk hoor!

black_light

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:22

Oke bedankt..

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:08

@ Hananya, ik goed haar op 30 000 euro als het inmiddels niet meer is.
Super bloedlijn, staatspremie en zelf natuurlijk goed in de bewegingen. Jammer dat je er geen foto van hebt!!!

En de prijzen voor paarden liggen in Duitsland op een ander niveau dan in Nederland (is mijn ervaring in Holstein bij de veulens).

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:31

siko schreef:
Ik zal eens kijken hoe die website heet @ black_light.

Taxatie Thomas c.q. Welles:

Pfoei, moeilijk hoor! Ik vind het een leuk paardje om te zien. Stokmaat heeft íe mee, de kleur ook, het is een ruin (geen fok mogelijk), afstaming zegt mij, behalve Wenzel1 niet veel, Wenzel1 is springgericht gefokt dacht ik zo te weten. Exterieur van je paard:

Het is een rechthoekig gebouwd paard, iets onderstandig zo op de foto's te zien, lange hals, langgelijnd. Het lijkt me een leuk dier en het rijden zal ook wel lekker gaan aangezien je zo snel 7 winstpunten te pakken hebt. Gezien zijn leeftijd, niveau en bouw denk ik aan een bedrag van om en nabij de 3000 euro

Veel plezier nog met je paardje! Hij is leuk hoor!

precies goed

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 01:12

ik zal morgen jullie paarden proberen te taxeren maar wil nu alvast mijn paardje voorstellen:

Naam: Quidou
Afstamming: Quinar Z (v. Quidam de Revel) x Cor de la Bryère x Flamberg
Leeftijd: 5 (10-06-2000)
Stamboek: Holsteiner
Kleur: Bruin
Stokmaat: ± 1.63m (nooit officieel gemeten, alleen door mij met meetlint + waterpas haha)

k heb hem vanaf Augustus 2004 en start vanaf april dit jaar wedstrijden, daarvoor heeft hij nog geen wedstrijden gelopen.
ik start hem nu B dressuur met 11 winstpunten in 5 proeven
en B springen met 9 winstpunten in 5 parcoursen
toen ik hem kocht is hij helemaal goedgekeurd

dus brand maar los haha

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 01:16

*vergeet foto's *

Afbeelding

Afbeelding
let niet op zn niet al te vrolijke hoofd... dressuur is niet zn favoriete onderdeel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 09:53

Quidou schreef:
ik zal morgen jullie paarden proberen te taxeren maar wil nu alvast mijn paardje voorstellen:

Naam: Quidou
Afstamming: Quinar Z (v. Quidam de Revel) x Cor de la Bryère x Flamberg
Leeftijd: 5 (10-06-2000)
Stamboek: Holsteiner
Kleur: Bruin
Stokmaat: ± 1.63m (nooit officieel gemeten, alleen door mij met meetlint + waterpas haha)

k heb hem vanaf Augustus 2004 en start vanaf april dit jaar wedstrijden, daarvoor heeft hij nog geen wedstrijden gelopen.
ik start hem nu B dressuur met 11 winstpunten in 5 proeven
en B springen met 9 winstpunten in 5 parcoursen
toen ik hem kocht is hij helemaal goedgekeurd

dus brand maar los haha

ik zet hem op €5000,-

dit gebasseerd op zijn kunnen en jonge leeftijd
ik vind hem alleen wat klein ,maar das persoonlijke smaak

ben geen ster in taxeren....ik meld alleen wat ik er voor over zou hebben als ik koper was...
afstammelingen zeggen mij namelijk bijna niks

juudjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 12:36

Naam: Jolly
Officiele naam: Equipage
roepnaam: Jolly, Jol
stamboek: hannoveraan
Vader: Profils
Leeftijd: 14
aftekeningen: kolletje en 1 wit voetje links achter