Ik heb tot een jaar of 4/5 terug altijd wedstrijden gereden, wel altijd met pony's, ook nadat ik 18 was tussen de paarden, dus een beetje bekijks ben ik wel gewend.
Maar dat waren wel sportpony's, en nu ga ik starten met mijn tinker, dat gaat toch wel anders worden.
Ik wilde in 1e instantie ook een paard om lekker mee buiten te rijden, een lekker rustig paard. Ook omdat ik vanwege allerlei medische problemen niet zoveel meer mocht rijden.
En toen zette Jordy's vorige eigenaresse ( Jordy op bokt) hem hier te koop. Ik had Jordy al vaker langs zien komen hier, op foto's en verhalen. Ik vond hem altijd zo mooi en hij sprak me heel erg aan, dus heb ik gelijk gebeld. Ik wist wel dat Jordy niet het rustige paard was dat ik zocht van tevoren. Laten we eerder zeggen zo gek als een deur
Maar wel liefde op het 1e gezicht.
Even buiten proefrijden was al goed voor halverwege omdraaien en in volle galop terugstieren.... In de bak ging ook alles in de 6e versnelling.
Thuis ben ik met hem in volle galop dwars door hekken heengegaan als hij weer eens compleet in paniek ging rennen. Ook meegesleurd terwijl ik met mijn voet in de beugel vastzat en meer gekke dingen. So far voor de rustige bospony dus.....
Mijn doel was om er wél een bospony van te maken. En dat is aardig gelukt, ik had nooit gedacht dat het zover goed zou komen zo verknipt als hij was....
Maar terwijl hij bospony werd bleek hij het ook nog eens best aardig te doen in de dressuur. Een heel stuk beter dan verwacht.
Dus nu Jordy wat rustiger is gaan we eindelijk starten. Helaas komt af en toe zijn mindere kant nog boven. Vooral in 'vreemde' situaties.
Dan is hij compleet oncontroleerbaar, echt een ongeleid projectiel. Maar ik ben ervan overtuigd dat dat ook goed gaat komen.
Of ik bekijks trek maak ik me geen zorgen over. Dat doet zijn bijrijdster wel met hem.... Die gaat hem namelijk starten in het springen
Tussen de paarden
Ik denk dat dat nog iets meer bekijks trekt dan in de dressuurring.....