Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ptries schreef:Ik vind dat Wjerbo er ondanks zijn jonge leeftijd al best wel volwassen uitziet, denk dat dit ook hetgeen is waarin wjerbo_en_ik zich vergist.
Hoe volwassen dit paard er ook uitziet, ZIJN BOTTEN ZIJN NOG NIET VOLGROEID. Je sloopt hem op deze manier. Als je hiermee doorgaat, moet je niet raar opkijken als je over een aantal jaar je paard in kan laten slapen wegens zware artose, HKO of andere overbelastingsproblemen. Misschien wel sneller, want zo bijgezet springen is ook een enorme belasting voor het dier.
Die 15-30 minuten "lol" van nu, kosten je paard jaren van zijn leven. Dat wil je toch niet op je geweten hebben?
Gooi het dier nog een jaar of 2 op de wei en pak het dan weer op. Je moet dan wat meer geduld hebben, maar het is wel het welzijn van je paard. Uiteindelijk heb je er zelf ook meer plezier van, want als je zo doorgaat staan je vele dierenartsrekeningen te wachten en een paard dat op jonge leeftijd ofwel afgeschreven, ofwel afgemaakt wordt.
wjerbo_en_ik schreef:as je hem nu ineens stilzet dan krijgt hij last van zun spieren dus doe ik gwoon rustig aan, zonder springen!!
wjerbo-en-ik