Welk ras zou bij mij kunnen passen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: Welk ras zou bij mij kunnen passen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:04

nee hoor, dat staat er als het goed is niet meer, ze gaan ook apart van elkaar weg al zal dat niet meevallen, want ze zijn in hun hele leven altijd samen geweest.

je zou even kunnen mailen voor de prijs, zal wel meevallen denk ik..... vermeld er even bij dat je ouders er al eens geweest zijn.....

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:07

Je zegt dat je ook wel een zwaar warmbloed wil, maar toch ook een paard dat heel veelzijdig is en boverdien heel braaf...

Het eerste dat mij dan te binnen schiet is een groninger!
Ik heb zelf altijd alleen maar KWPN. Hannoveranen en Oldenburg gereden. Mijn vader heeft op een gegeven moment een groninger gekocht. Ik was het er niet mee eens en eerst ook best heel sceptisch, maar ze kent in 1 jaar de oefeningen voor de M-dressuur en springt ook zo een klein parcoursje rond. Op haar eerste wedstrijd vier weken geleden werd ze direct eerste en direct in de L-dressuur. Het fijne was nog dat ik (integenstelling tot mijn Jazz) niet bang hoefde te zijn dat ik verongelukte zodra ik het losrijterrein opreed.
Ik ben dus helemaal om.

Ik ken ook wel van die groningers die niet kunnen bewegen en heel lomp zijn, maar er zijn er ook hele leuke tussen. Als je gewoon eens wilt kijken, moet je eens naar een keuring gaan ofzo. Op www.hetgroningerpaard.nl staan kun je de data wel vinden. Ik kom zelf waarschijnlijk shows geven in Tolbert ( 18 juli ) en op de nationale in Woudenberg ( ?? augustus )

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 15:12

Owjah, een Groninger! Nog nooit echt over na gedacht, maar dat zijn ook zeker leuke paarden als ik zo op die site kijk.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:23

BleikjA schreef:
IJslander, de meeste ijslanders hebben veel temperament je kan er heerlijk op buitenrijden je kan er mee mennen en dressuur en springen kunnen ze ook wel een beetje, viergangers zij makkelijker in dressuur en springen. En je hebt natuurlijk nog 1 of 2 extra gangen!! ze zijn wel best wel duur maar je krijgt er veel voor terug

helemaal mee eens

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:14

@Smurf, Kunnen die paarden waar je het over had ook alleen (enkel) voor de kar? Een bijrijdster van een stalgenoot en haar vriend/man zijn namelijk een beetje aan het zoeken naar een paard dat zowel onder het zadel als voor de kar kan (zij is meer vanhet rijden en hij meer van het mennen)
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:03

nee hoor ze kunnen ook onder het zadel, ik rijd de mijne het liefst zonder zadel (en hoofdstel)

Ze zijn bij uitstek geschikt voor boerenwerk: boomslepen, ploegen.... de bak slepen, dus nog handig ook!

ik ken zelfs (in Nederland ook nog) iemand die dressuur rijdt met een Noriker en ermee springt, dan moet je ze alleen schraal houden (niet op de wei zetten) anders vind ik dat niet verantwoord bij zo'n zwaar paard

Met mijn Noriker doe ik zelfs momenteel level 1 Parelli, dat is echt nog nooit vertoond!
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:15

is een haflinger niks vooor je ?

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 11:54

gwen1222 schreef:

Ik vind het wel leuke pony's hoor, daar niet van, maar ik vind de Haflinger de laatste jaren eigenlijk alleen maar achteruit gaan..
De kleuren worden slechter, en hun bouw vind ik eigenlijk ook al niet veel bijzonders meer. Maar wie weet kom ik wel een leuke ouderwetse tegen, of een grote zware. Hun karakter vind ik vaak wel leuk.

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:10

Iets met draver erin misschien?

Ik heb zelf een pony met draver erin (niet 100% draver) en daar doe ik dressuur & springen mee en ik rijd er ook vaak mee buiten. Ze schrikt nergens van. Ik heb verder geen ervaring met 100% dravers, dus het kan zijn dat ik t helemaal fout heb maar mijn pony zou wel redelijk aan je eisen voldoen

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:24

Manuutje1990 schreef:
gwen1222 schreef:

Ik vind het wel leuke pony's hoor, daar niet van, maar ik vind de Haflinger de laatste jaren eigenlijk alleen maar achteruit gaan..
De kleuren worden slechter, en hun bouw vind ik eigenlijk ook al niet veel bijzonders meer. Maar wie weet kom ik wel een leuke ouderwetse tegen, of een grote zware. Hun karakter vind ik vaak wel leuk.

ja das waar tegenwoordig zijn ze heel slank. en de kleur is ook zo gewoon

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 20:53

gwen1222 schreef:
Manuutje1990 schreef:

ja das waar tegenwoordig zijn ze heel slank. en de kleur is ook zo gewoon

Vroeger had je mooie donkere zweetvossen, maar tegenwoordig hebben ze soms zo'n lichte voskleur dat ze gewoon bijna wit zijn.

MariseLover schreef:
Iets met draver erin misschien?

Ik heb zelf een pony met draver erin (niet 100% draver) en daar doe ik dressuur & springen mee en ik rijd er ook vaak mee buiten. Ze schrikt nergens van. Ik heb verder geen ervaring met 100% dravers, dus het kan zijn dat ik t helemaal fout heb maar mijn pony zou wel redelijk aan je eisen voldoen

Een draver? Daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht.
Maar dat zijn toch vaak paarden met een groot percentage Engels Volboed? Of heb ik het nou helemaal mis?
Maar bij een volbloed denk ik wel aan iets anders dan wat bij mij zou passen.
[/quote]

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 19:14

Ik heb geen idee of er Engels Volbloed in Dravers zit, maar krijg niet dat idee ivm het karakter van mijn pony.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 15:14

vind je een letlander niets???

zijn stoere stevige paarden met een voorwaarts karakter,mss vind je dat wel leuk!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:23

Een groot uitgevallen New Forester.

Ik heb nu al een hoop van die beestjes meegemaakt en 9 van de 10 hebben een super karakter. 100% vertrouwbaar, rustig in het hoofd, maar ook gek te maken als je wilt. Niet kwaad als je ze een klap het verkeerde moment geeft, maar wel een reactie als je ze boos toespreekt.

Heerlijke beestjes!! Als je er dan eentje kan vinden van 1.46 heb je er een super pony aan. Daar groei je toch niet uit.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 17:57

Een IJslander ze zijn erg veelzeidig en houden veel van buitenritten. Je kunt ze dressuurmatig rijden en ook een sprongetje kunnen ze goed. Mennen is bij IJslanders ook geen probleem. Af en toe wil je een wedstrijdje en voor IJslanders zijn er allemaal leuke proefen. Ze zijn koel in hun hoofd en schrikken meestal niet snel. Is dit niet wat voor je? Ze zijn echt leuk hoor

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 18:00

Zag net dat er al iemand had gereageert die ook al de IJslander beschreef. Had ik zo snel niet gezien

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 09:57

Tinker/Haflinger!

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:13

Sjonniej schreef:

Ik heb nu al een hoop van die beestjes meegemaakt en 9 van de 10 hebben een super karakter. 100% vertrouwbaar, rustig in het hoofd, maar ook gek te maken als je wilt. Niet kwaad als je ze een klap het verkeerde moment geeft, maar wel een reactie als je ze boos toespreekt.

Heerlijke beestjes!! Als je er dan eentje kan vinden van 1.46 heb je er een super pony aan. Daar groei je toch niet uit.

hier dacht ik ook meteen aan!
eerlijke paardjes, waar je onwijs veel kanten mee opkunt!
ze willen ook graag voor je werken

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 11:14

en als je nou gewoon een haflinger van het luxere
type neemt?! dan ben je *lijkt mij* gelijk klaar,
want die kunnen echt wel 80 cm springen, dressuur
kunnen ze prachtig, voor de kar is geen probleem,
en buitenritten doen ze heel graag! en ze zijn ook
niet al te duur in aanschaf!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 11:24

Citaat:
en als je nou gewoon een haflinger van het luxere
type neemt?!

dar houdt de TS dus juist niet van, ze schreef een stukje terug het volgende:

Citaat:
vind het wel leuke pony's hoor, daar niet van, maar ik vind de Haflinger de laatste jaren eigenlijk alleen maar achteruit gaan..
De kleuren worden slechter, en hun bouw vind ik eigenlijk ook al niet veel bijzonders meer. Maar wie weet kom ik wel een leuke ouderwetse tegen, of een grote zware

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 16:32

kimmie261 schreef:
vind je een letlander niets???

zijn stoere stevige paarden met een voorwaarts karakter,mss vind je dat wel leuk!!

Ik heb eerlijk gezegt geen idee wat een Letlander is
Heb je misschien een foto?

Glossi schreef:
Een IJslander ze zijn erg veelzeidig en houden veel van buitenritten. Je kunt ze dressuurmatig rijden en ook een sprongetje kunnen ze goed. Mennen is bij IJslanders ook geen probleem. Af en toe wil je een wedstrijdje en voor IJslanders zijn er allemaal leuke proefen. Ze zijn koel in hun hoofd en schrikken meestal niet snel. Is dit niet wat voor je? Ze zijn echt leuk hoor

IJslanders lijken met wel hele leuke pony's, maar ik heb niet echt ervaring met hun extra gangen. Ik heb wel is getölt, maar echt ervaring heb ik er niet mee.

Sjonniej schreef:

Ik heb idd wel is leuke New Foresters zien lopen, en zoals je het karakter hier beschrijft zouden deze pony's idd ook goed bij me kunnen passen..

Wat is er eigenlijk toch ontzettend veel keus als het om paarden gaat.

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 20:06

Als je een Ijslander koopt met makkelijk te rijden gangen en je wat lessen neemt heb je het zo door.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 20:22

letlander:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo,dat zijn er een heleboel...

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 11:28

@ kimmie261: De foto's doen het niet.. Ik ben wel heel benieuwd nu.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:34

snap het niet,hier doen 2 foto's het,de andere niet,mijn album doet dus weer raar!!!

nou ja,als die het weer doet dan zullen de foto's het ok wel doen...