Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
(niet dus). En het verschil met die Martkplaats-Fjord is inderdaad erg groot...
.
. En dan heb ik het puuur het verschil tussen die foto's en jouw foto's
Mooi is ze toch wel
En ze begint nu ook steeds liever te worden, dus het komt wel goed denk ik. En ik zal het bij de ABOP nog eens vragen idd. Maar goed, de experts hebben er natuurlijk al naar gekeken, en beslist dat het rodblakk is. Waarom het voor bepaalde mensen dan zo moeilijk is dat te accepteren weet ik ook niet
Spikers schreef:Ik zou zeggen als je besluit het paardje te kopen neem haar mee dit jaar naar de keuring en laat de experts ernaar kijken en beslissen.
Je koopt tenslotte niet een paard voor de kleur er spelen grotere faktoren mee zoals gezondheid, korrektheid, karakter en de vonk moet ook overspringen dus geniet van het paard zoals ze is.
. Erg leuk hoor, dat er Rodblakke in het paspoort staat, maar als toch niemand het ziet, wat heb je er dan in godsnaam aan om dat op elke site te zetten? Iedereen geeft het paardje gewoon "Brunblakke", dus dan kan er wel "Rodblakke" in het paspoort staan, dat is dan alleen puur voor jezelf
. En mij kan het echt niet schelen wat voor kleur je paard is, dus voel je alsjeblieft niet zo aangevallen
. Er zijn hier HEEL veel mensen die HEEL veel van Fjorden af weten, dus ik geef je het advies luister ernaar en probeer er wat van te leren
. Niemand probeert je hier zwart te maken of wat dan ook, we kunnen allemaal van elkaar leren
.
Op de foto`s komt ze anders over dan in RL en je hebt vele kleur verschillen onderling! *goh hoe moeilijik is dit te begrijpen?* Pebblesje schreef:niet te geloven zeg. Denken mensen hier het beter te weten dan de experts zelf....*stamboek*.
. En vergeet niet dat fouten maken mens-eigen is
.
. Maar als hij maar braaf en lief is! Daarnaast verwacht ik binnenkort een uitgebreide fotoshoot
. astridastrid schreef:Spikers schreef:Ik zou zeggen als je besluit het paardje te kopen neem haar mee dit jaar naar de keuring en laat de experts ernaar kijken en beslissen.
Je koopt tenslotte niet een paard voor de kleur er spelen grotere faktoren mee zoals gezondheid, korrektheid, karakter en de vonk moet ook overspringen dus geniet van het paard zoals ze is.
Inderdaad, en dat bedoel ik dus ook. Ik snap eerlijk gezegd absoluut niet waar je je druk om maakt. Erg leuk hoor, dat er Rodblakke in het paspoort staat, maar als toch niemand het ziet, wat heb je er dan in godsnaam aan om dat op elke site te zetten? Iedereen geeft het paardje gewoon "Brunblakke", dus dan kan er wel "Rodblakke" in het paspoort staan, dat is dan alleen puur voor jezelf
. En mij kan het echt niet schelen wat voor kleur je paard is, dus voel je alsjeblieft niet zo aangevallen
. Er zijn hier HEEL veel mensen die HEEL veel van Fjorden af weten, dus ik geef je het advies luister ernaar en probeer er wat van te leren
. Niemand probeert je hier zwart te maken of wat dan ook, we kunnen allemaal van elkaar leren
.
Veel plezier hoor met je paardje, Rodblakke of niet!
én die op basis van een foto blijkbaar zo'n conclusie kunnen trekken 
en de rest). Iedereen die haar in het echt ziet geeft haar rodblakk. Misschien moeten sommige mensen hier leren iets van het stamboek en van anderen aan te nemen. En dat ze niet altijd gelijk hebben en niet altijd alles weten!
Maar de fjord uit die 'mijn album' foto's heeft wel een donker hoofd, maar is wel weer veel geler, ook opt hoofd.
Allegra schreef:Echt een gave merrie ja!
Maar ze is dus dna getest, en natuurlijk maakt het stamboek fouten, maar dit kun je toch moeilijk over het hoofd zien? Juist omdat ze ook getest is...

Een fjord is een fjord, wat voor kleur dan ook! En het gaat erom of de eigenaar plezier met het paard heeft en het paard met de eigenaar. Geld natuurlijk voor elk dier
en het maakt niet uit hoe ze eruit zien toch?Taaclover schreef:Allegra schreef:Echt een gave merrie ja!
Maar ze is dus dna getest, en natuurlijk maakt het stamboek fouten, maar dit kun je toch moeilijk over het hoofd zien? Juist omdat ze ook getest is...
Die DNA test zegt niets over haar kleur hoor.
Dat zegt alleen maar dat ze daadwerkelijk van die en die ouders is
Er zijn meerdere veulens die opgenomen worden als Rodblakk terwijl ze met de jaren gewoon Brunblakk worden
Heeft ze veulenpapier of is ze al opgenomen in het hoofdstamboek?
Overigens zijn wij in het bezit van een gra merrie
Kleurtjes zijn leuk maar brunblakk rodblakk of gra het blijven fjorden
Maar ze zouden haar toch niet rodblakk geven als Bjorgard het niet zou vererven? Dat weten ze toch lijkt me?