Hier een foto!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

quinoa schreef:Je hebt natuurlijk verschillende foklijnen in de fjorden zitten, het wat meer arbeid type van vroeger, dus trekpaard idee, en wat meer gefokt naar sporttype. Als je een beetje huiswerk doet in de hengsten waar tegenwoordig mee gewerkt wordt kun je vanuit daar al zien welke kant het paard gefokt is.

kan echt overal met hem heen gaan, t is echt maar zelden dat hij een kick geeft, en als ie er een geeft is het een hoefje wat meer optillen 
Het hoogste wat ik met hem heb gesprongen is 75 cm., misschien ooit nog eens hoger, maar dan heb ik liever een echte hindernis, want die hebben we niet!
Heranda schreef:Herman (verzorgfjord) verzorg ik nu 2 jaar. Ik ga nu meestal met hem naar buiten, waar hij de ene keer heel erg braaf kan zijn, maar de andere keer helemaal niet! Hij is soms stronteigenwijs en wil alleen maar hard, want drammen kan hij ook als de beste. 1x in de week hebben we les en dan doen we een poging tot dressuur, maar dat lukt nog niet zo best. Soms is hij best nagevelijk bij mij, maar dat komt niet zo vaak voorHet hoogste wat ik met hem heb gesprongen is 75 cm., misschien ooit nog eens hoger, maar dan heb ik liever een echte hindernis, want die hebben we niet!

.
Manuutje1990 schreef:Hallo,
Ik wou vragen of jullie hier allemaal is kunnen vertellen over jou ervaring met Fjorden, en dan vooral over het temperament, hun karakter en hun kunnen.
Natuurlijk hebben ze allemaal een ander karakter, maar ik denk dat wel bepaalde karaktertrekken echt rastypisch zijn, die je vaak zult tegenkomen.
En hoe hoog kunnen ze bijv ongeveer springen, wat doen jullie er mee in de sport, hoe zijn ze in de dressuur, en op een buitenrit?
Ik wil het allemaal weten.![]()
Alvast bedankt,
Groetjes Manuela.

Manuutje1990 schreef:@ Bella: Als ik het zo lees, lijkt Anton me een heel leuke Fjord.
Ik vind Gnist sowieso een heel mooie hengst.
Ik houd van vrolijke, werkwillige paarden, lief op stal, maar er mag best een kop op zitten. En erg veelzeidig.
Bella schreef:Manuutje1990 schreef:@ Bella: Als ik het zo lees, lijkt Anton me een heel leuke Fjord.
Ik vind Gnist sowieso een heel mooie hengst.
Ik houd van vrolijke, werkwillige paarden, lief op stal, maar er mag best een kop op zitten. En erg veelzeidig.
Gezien je beschrijving past Anton daar ook wel volledig bij...
De Gnist waar jij denk ik op doelt is overigens niet de Gnist, vader van Anton. Anton is namelijk geheel deens gefokt, zijn vader is dus de Deense Gnist een Caesar Halsnaes x Fjell. De Gnist welke in Nederland ter dekking staat is een Esgard x Enno en is in Frankrijk gefokt.
springt 1.20 voor een sprong en parcours heb ik met hem es 1m gedaan maar volges mij kan hij dat wel hoger. Aangezien hij voor ik hem reed alleen maar koets reed was hij heel hard in zn mond maar hij doet zn best. Heeft een zalig galop-zetelzitje
in tegenstelling tot die merrie, das meer storm op zee.