BWP taxatietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: BWP taxatietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 12:06

Nou ben eigenlijk ook wel benieuwd wat jullie van mijn paardje denken. Hij is een echte BWP-er en licht ondeugend (soms zwaar)

naam: Toy- Story Jr.
geslacht: Ruin
geboortedatum: 19-07-1996
aftekeningen: Een kolletje, klein streepje op linker neusgat en links achter een witte kroonrand.
kleur: bruin
schoft hoogte: redelijk klein hij is 1.64
Afstamming: Unque II Drum van het Juxschot x Toscane de Giblin
Hij kan redelijk springen alleen weet ik niet hoe op wedstrijd niveau want dat zie ik niet zitten.... Maar ik kom er wel een parcours van ong. 1 meter mee rond voor de lol.
Ik zit nu met hem in het L1 met 6 winstpunten maar ik rijdt maar zeldzaam wedstrijden (hobbyen is veeel leuker zeg maar)
Hij is wat betreft omgang heel lief echt een knuffelbeer en helemaal weg van kleine kinderen. Bij volwassenen is hij met rijden een stuk minder vriendelijk. Hij moet altijd even uit proberen door een keer te stijgeren of bokken maar niet echt bedoeld om je eraf te gooien. Mijn vriend heeft erop leren rijden dus dat laat wel blijken dat hij toch braaf is. Nou volgens mij het ik er genoeg bij gezet als ik het zo eens zie aan de lengte. Hier nog een paar foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog eentje van zijn vader:
Dit is naar mijn weten een echte springer.
En stamt af van AFRIKAN DRUM

Afbeelding

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:08

Pfff LauLau.. ik waarschuw maar weer ik kan echt niet taxeren *bloos* maar toch een poging ... (mijn pony staat al in dit topic...)

4500 euro ?

als je het te weinig / te veel (kan nooit teveel zijn hoor ) sorry....

Maar goed als ik de laatste tijd zie: 3500 voor een paardje (1.60) wat zo dwars is als iets... niks geprestreerd heeft, helemaal geen super paard om te zien... geen papieren helemaal niks weten van het beestje... en dan ook nog eens verkocht worden voor 4000! .. dan denk ik ... *het is maar wat een gek er voor geeft * ...........

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:47

Okee ben benieuwd wat jullie mijn paardje waard vinden

Het is een 10 jarige ruin ( Ten ankers padi X Ismael)
Hij is M2 startgerechtigd,Kent Z oefeningen
Braaf in de omgang en onder het zadel. En toch zijn eigen karakter( geen slaapmuts :p) Apart om te zien
Goed verkeersmak en betrouwbaar( zover ik weet )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou zeg het maar:p

louskeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 23:28

Niiemand?...

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 23:53

Buiten wat de gek er voor geeft:
3000,- Lou.
Maar je hebt er altijd 2 nodig, een koper en een verkoper.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:03

nou sorry maar ik ga ff dit topic proberen omhoog te halen omdat ik wil weten wat Tu Viens nou eigenlijk waard is.
Allereerst zijn papieren:
Afbeelding

En een "paar" foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helaas heb ik nog eeg rijfoto's maar ik hoop dat die er spoedig zullen komen....
Ten slotte nog wat informatie:
Naam: Tu Viens van den Elsakker
Geboortedatum: 05-04-1996
Kleur: Vos
Niveau: Geen officiele wedstrijden maar ongeveer M niveau.

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:24

K*T zijn stamboom is wel heel klein ofnie?! haha ik zal hem ff opnieuw erop zetten.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:20

dit is dus zijn stamboom en ik kan het niet laten om er een lieve foto bij te doen van "happyhorse" en Tu Viens samen
Afbeelding
Afbeelding

JumpingRider

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:56

Ik ben niet goed in Taxeren, maar ga het toch maar proberen.

Hij is wel afgericht tot M-niveau, maar heeft nog geen wedstrijden gelopen. De leeftijd is gemiddeld, het paard ziet er goed uit en de stamboom is oke.

Ik denk rond de 3000 euro.
Maar ik kan er ook goed langszitten

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:20

Armani: Heeft een goede sprong + goede ouders (denk aan Voltaire , Furioso , Wendekreis en Alme) Is nog vrij jong maar wel groot. Ik schat hem op 4500 €

Quini : Mede door haar leeftijd , en het ontbreken van foto’s (kruisjes) *edit* heb in je profiel gekeken. Een mooi paard met veel uitstraling , maar een iets overbouwde achterhand. Heeft een goede sprong maar iets te weinig beengebruik. Afstamming is niet zo speciaal. Maar wel goede resultaten. Schatting: 3250 €

Urko : Aangezien Urk niet zo groot is haalt dat de prijs naar beneden. Doch , hij heeft goede ouders , en heeft een goede bouw. En een zeer mooi koppie : ik taxeer hem op 3400 €

Balte: Pracht van een merrie, Goed beengebruik van achter. Mooi afstamming en mooi koppie. Ik schat haar op 4500 €

Scarlett: Mooi afstamming! Ze heeft een mooie bouw , en spijtig dat er geen springfoto’s tussenzitten. Mijn schatting: minstens 4000 € want dit is een fantastisch mooie merrie. Ooit al gedacht om een veulen te fokken?

Uriel: Capital is een goede hengst , met goed springvermogen. Ik weet niet of het aan de foto’s ligt. Maar rijtechnisch vind ik het er niet goed uitzien . Er staat wel een mooi koppie op , en zijn bouw is ook goed. Hij heeft precies wel een rare ‘kwab’ op zij buik zitten . Ik taxeer hem op 3000€ nav die kwab dus

Nobel: Grooot beest Hij heeft een mooie bouw , dus ik kan alleen daarop taxeren . Maar ik maak er toch een goede 3200€ van.

Oberon: Wauw! Afstamming , prestaties en bouw dik in orde , spijtig van zijn leeftijd. Maar zelfs met dat isie toch wel een dikke 4500 € waard!

Toy Story: Zijn afstamming is niet zo erg speciaal vind ik. Maar het lijkt wel of hij ‘voorzichtig’ springt aan de springfoto te zien. Hij heeft een goed ruggebruik tijdens de sprong => een 3250 €

Winnetou: Afstamming valt mee , Ten Ankers heeft altijd wel vrij goede hengsten staan. Zijn prestaties zijn top. 3200 €

Tu Viens: Polidiktus , goed hengst , Van de Helle heeft eigenlijk alleen goede hengsten. Voor de rest is zijn stamboom niet echt ‘bekend’ Een goede Ik schat hem ook zo rond 3000 €

Farjen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:26

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:29

Zo , ik denk dat ik wel genoeg getaxeerd heb

Naam: [***]
Leeftijd: 4 jaar oud , word dit jaar ingereden
Geslacht: Merrie
Schofthoogte: 1.59 m groot , maar groeit nog
Kleur: Donkervos
Is compleet zadelmak en verkeersmak
Loopt zo de trailer in
Goede bewegingen , mooi sprong (al zeg ik het zelf )
Spijtiggenoeg geen springfoto's
Afstamming: Vancouver D'Auvray (Heartbreaker x Jokinal de Bornival) x SkyRocket Lobell

Foto's:
Hoofd:
Afbeelding
Bouw: (lichtelijk overbouwd , is nu al weg )
Afbeelding
Afbeelding
Bewegingen: (spectaculaire uitgestrekte draf , ze kan nog veel meer dan op de foto! )
Afbeelding
Afbeelding

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:32

O ja , ik vergat erbij te vermelden dat ze vroeger excema had , maar dat is nu al weg

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:32

Vind het vervelend dat jij niet getaxeerd word

dus ik doe ene poging,

heeft een goed afstamming ookal ben ik niet zo'n heartbreaker fan (paard presteerd fantastisch maar ik vind het echt een k*t karakter hebben, zal nooit met zo'n karakter fokken)
Maargoed, haertbreakers brengen altijd veel geld op

3500 tot 4000 euro als ze straks ingereden is, als ze gaat prestreren wordt dat natuurlijk vanzelf hoger!

en morgen is Prinses jarig

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:11

Wauw , dat weet jij nog goed
Idd , morgen is ze jarig

En je hebt gelijk hoor , Heartbreakers zijn altijd zo druk vind het ook geen toffe paarden om mee te werken , maar Vancouver D'Auvray is een 'normale' heartbreaker , niks omstuimig ofzo heb hem al IRL zien springen , geweldig beest veel uitstraling

En nog even voor de verduidelijking: ik heb vorig jaar een bod gehad van 4500 € voor haar

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:24

Naam : Beauty
Leeftijd : 6 jaar
Geslacht : Merrie
Ras : BWP Clown

Ze heeft al wat wedstrijden gewonnen en is lief en vriendelijk in de stal. Tijdens rijden kan ze enorm fel uit de hoek komen maar dat maakt haar net zo leuk. Ga binnenkort proberen te springen met haar en misschien nog naar een dressuurwedstrijd maar dat weet ik nog niet.

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:58

Naam: Vitrus
Leeftijd: 9 (01-07-1998)
Geslacht: Ruin
Kleur: Vos
Schofhoogte: 1.65
Ras: BWP
Afstamming: Moriaan de Darmen x Goldfalk

Ik heb hem nu 2,5 jaar, en heb tot nu toe vooral dressuur gereden. We gaan nu L2 starten (landelijk) en ik ga binnenkort ook met hem springen. Ik spring met hem in de springles 1meter / 1.10 meter parcoursen, als het fout gaat is dit meestal mijn fout want hij haalt het met gemak. Braaf in de omgang, maar zeker geen slaapmuts. Iets waar je 20x langs bent geweest kan de 21e keer erg eng zijn. Reageert erg op de ruiter, als jij zenuwachtig bent zal hij heel onrustig zijn. Met hem heb je een klik nodig om er echt een combinatie mee te zijn, je kan niet iedereen er op zetten. Maar hij is niet gemeen en zal nooit proberen jou er af te gooien dmv bokken ed.

foto's:

Afbeelding

De linkse:
Afbeelding

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:53

nog eens een toevoeging bij dit topic:
taxaties:
Tu Viens:3500eur
C'auvray Sky: 4000eur
Vitrus:5500eur
mijn paardje:
Don escudo
5-jarige ruin
1m70
Escuro x Gottwald
Wedstrijdervaring: Als hengstveulen goed op keuringen, 4-jarigen springen, verschillende foutloze omlopen, b-dressuur op wedstrijd, L thuis
Sterk karakter, kalm, lief nog redelijk hengst.
beweging: goede stap, goede draf en zeer goede galop
Ik ben zeer te spreken over zijn massieve maar toch elegante bouw
Afbeelding

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:11

bij ons staan op stal nog wat onbeleerde paardjes voor de verkoop,

nou wilde ik eens weten wat jullie ervan vinden:
en wat jullie ze ongeveer waard vinden

3 jaar, goede sprong, vader: Ohorn
zeer goed, rustig, en braaf karakter
ze zijn beide goed in de omgang
(verwacht rond de 1.70m)