**Update**Wat vinden jullie van dit type**Barokke AV paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Re: **Update**Wat vinden jullie van dit type**Barokke AV paa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 22:51

Tja tica *kwijl* super fijn paardje!!!
Zie haar dagelijks;)

En inderdaad de foto van perlamon kan beter:)
Maar is even om zijn kap beter te laten zien.

Maar de mensen kunnen de hengsten beter in het echt zien:D

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 06:08

Vergeten jullie de crabbetse arabieren ook niet Knipoog

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 09:58

ik denk dat ik maar eenverzamel topic open over allerlei AV types.

Bij mij op stal sta geloof ik een crabbet Lachen mooi beestje:)

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 13:19

Barcelano schreef:
ik denk dat ik maar eenverzamel topic open over allerlei AV types.

Bij mij op stal sta geloof ik een crabbet Lachen mooi beestje:)

Goed plan!!
Wij hebben hier namelijk zowel Russisch/Egyptisch, alsook zuiver Russisch en ook puur Pools staan!
En elk type heeft wat mij betreft zo zijn eigen charme en voor- en nadelen
(spanjaarden hebben we (nog Haha! ) niet)

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 19:34

Inderdaad, erg slim! Ik ben helemaal in luv met de Polen en de Egyptenaren.... Aangezien ik een boel lieve spanjaarden ken, hebben zij ook een streepje voor Knipoog

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:05

kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen al deze russen, spanjaarden ed...?? Tong uitsteken

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 08:24

ligt eraan waar ze zoveel jaar geleden mee gekruist zijn. en hoe en waar ze opgevoed worden beiïnvloed ook een heleboel. dus temperatuur enzo..waar ze zich aan aan moeten passen

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 10:58

elinax21 schreef:
ligt eraan waar ze zoveel jaar geleden mee gekruist zijn. en hoe en waar ze opgevoed worden beiïnvloed ook een heleboel. dus temperatuur enzo..waar ze zich aan aan moeten passen

Huh? Blond

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 13:14

Youko schreef:
elinax21 schreef:

Huh? Blond

Met de temperatuur bedoeld ze denk ik het klimaat waar de paarden in opgegroeid zijn.. Knipoog
Als het een tropisch klimaat is, moet hij zorgen dat hij een heel dunne vacht heeft enz.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:16

......... Verward
Waar zit nou het verschil tussen Spaanse, Egyptische, Russische, Poolse ed arabieren?

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:18

Pebblesje schreef:
......... Verward
Waar zit nou het verschil tussen Spaanse, Egyptische, Russische, Poolse ed arabieren?

Gewoon allemaal verschillende types denk ik.. Tong uitsteken
Ik denk net zoiets als dat je bij KWPN-ers het Groninger-type, het Gelder-type, het Rijpaard-type, en het Tuigpaard-type hebt.
Of zit ik nu fout..? Tong uitsteken

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:12

ja precies. klimaat. doordat de paard en in verschillende klimaten leven veranderen ze zlef ook. zo krijg je meerdere soorten zeg maar.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:01

Het is puur selectie waardoor er verschillende types zijn ontstaan De Polen en Russen worden puur op performance geselecteerd. Poolse hengsten die geselecteerd worden voor de fokkerij, hebben zich vaak ook bewezen op de renbaan, waardoor sterke, geharde Arabieren zijn ontstaan. De Polen hebben vaak wat meer massa, en staan bekend om hun sterke benen. Meestal een mooi ontwikkelde hals, grote ogen, en correcte body. Ze staan ook bekend om hun fantastische gangen. Dit zelfde geldt ook voor de Russen. Zij worden ook geselecteerd op performance (ik heb alleen heel veel klachten gehoord over beenproblemen bij de Russen afkomstig uit bepaalde lijnen....), Rusland heeft in de Oorlog ontzettend veel Poolse Arabieren uit Polen gestolen, dus je ziet geregeld Poolse namen opduiken in een Russische pedigree. Spanjaarden zijn vaak wat barokker, prachtige hals, mooie grote oog. Ze hebben doorgaans een zachtaardig karakter! bij mijn op stal zijn het werkelijk dromen onder het zadel. Heel erg gericht op de mens, superzachtaardig en helemaal niet zo druk als mensen beweren. Dan heb je ook de egyptenaren....Veel ranker, hebben meestal een extreem mooie hoofd, vaak wat minder correct in hun body dan bijv. een Pool. Heel gevoelig van karakter, maar geweldig in omgang....Wel echte karakterpaarden! Vaak zijn ze ook wat kleiner...Ik ben een echte fan van de Egyptenaar en de Pool!

Dit zijn maar enkele kenmerken van de vier lijnen. Je hebt ook nog Crabbet, maar ook Golden Cross (spaans x egyptisch), Diamond Cross (Pools x Egyptisch) en nog veel meer!

Als ik ergens de mist in ben gegaan, be my guest en corrigeer mij Knipoog

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:15

EgyptenarenAfbeelding
Prachtige 1-jarige Egyptenaar Knipoog
Afbeelding

Polen
Afbeelding

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VQAdAxgaI3YcbPVSfIQeakH!4pva*X5t3IKdmqPk6!0QMWoXOwnNvGnwZunRLHxlFuySJbe6hkryURx8nNsoNaPVHVIfTovZGQUbzIcXxRovKq3Q7K7qpxwctFVCxzAt/Milagro%20(GilxMarunka).jpg?dc=4675408152537320056[/img]

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:49

die 2e is helemaal mijn type!!! ik voel me nu echt penny hahaha Nagelbijten / Gniffelen

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:32

die 2e foto had ik al eens eerder gezien..
vind het een leuk paardje om naar te kijken maar het is niet echt mijn smaak
doe mij maar een lekker stevig paardje Knipoog

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 22:52

Youko schreef:
Het is puur selectie waardoor er verschillende types zijn ontstaan De Polen en Russen worden puur op performance geselecteerd. Poolse hengsten die geselecteerd worden voor de fokkerij, hebben zich vaak ook bewezen op de renbaan, waardoor sterke, geharde Arabieren zijn ontstaan. De Polen hebben vaak wat meer massa, en staan bekend om hun sterke benen. Meestal een mooi ontwikkelde hals, grote ogen, en correcte body. Ze staan ook bekend om hun fantastische gangen. Dit zelfde geldt ook voor de Russen. Zij worden ook geselecteerd op performance (ik heb alleen heel veel klachten gehoord over beenproblemen bij de Russen afkomstig uit bepaalde lijnen....), Rusland heeft in de Oorlog ontzettend veel Poolse Arabieren uit Polen gestolen, dus je ziet geregeld Poolse namen opduiken in een Russische pedigree. Spanjaarden zijn vaak wat barokker, prachtige hals, mooie grote oog. Ze hebben doorgaans een zachtaardig karakter! bij mijn op stal zijn het werkelijk dromen onder het zadel. Heel erg gericht op de mens, superzachtaardig en helemaal niet zo druk als mensen beweren. Dan heb je ook de egyptenaren....Veel ranker, hebben meestal een extreem mooie hoofd, vaak wat minder correct in hun body dan bijv. een Pool. Heel gevoelig van karakter, maar geweldig in omgang....Wel echte karakterpaarden! Vaak zijn ze ook wat kleiner...Ik ben een echte fan van de Egyptenaar en de Pool!

Dit zijn maar enkele kenmerken van de vier lijnen. Je hebt ook nog Crabbet, maar ook Golden Cross (spaans x egyptisch), Diamond Cross (Pools x Egyptisch) en nog veel meer!

Als ik ergens de mist in ben gegaan, be my guest en corrigeer mij Knipoog

nog bedankt voor de uitleg Knipoog

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:40

Van het hele Arabische wezen is er maar 2 % zuiver Spaans gefokt. Wij zijn dan ook de enige in Nederland die zich helemaal toeleggen op het fokken van zuiver Spaanse Arabieren, voor de sport en show. En Margarita, weet je zeker dat Jerez de vader is van Margarita??????????

Angyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:25

snowdon schreef:
Bij ons op stal staat de Spaanse Arabisch Volbloed hengst Estevan en er stonden er ooit wel meer en ik vind ze echt schitterend!

Volgens mij bedoel je de schimmelhengst CA EsteBan Knipoog

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 06:33

Citaat:
snowdon schreef:
Bij ons op stal staat de Spaanse Arabisch Volbloed hengst Estevan en er stonden er ooit wel meer en ik vind ze echt schitterend!

Charan heeft ook op Stal 't Sander gestaan als jaarling. Amigo heeft daar ook gestaan.. dat is een stekelvosje

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 06:58

Dit is Amigo samen met Romy.

Amigo is een 4 jarige zoon (gister 4 geworden Haha! ) van Bacardi.

Dit was in februari dit jaar , zoals je zien is hij echt barokker (oeps schrijf ik dat zo Bloos ) het is een lekkere dik bil spek nek ha ha.

Wel is hij loei sterk voor zo'n klein ding (ongeveer 1.52)

Romy heeft er dan ook haar handen vol aan. Maar dat gaat allemaalgoed komen als ze van de winter gaat starten horen jullie vast meer van dit setje Haha!

Afbeelding

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 07:19

O ja en Amigo zijn moeder is C.A Yoja (Van BlueBalance op bokt )
Ook zitten er veel dezelfde voorouders in van C.A. Estaban en nog een foto'tje van Amigo en Romy met de pasen. (oefen proefje)

Afbeelding

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:08

Hazzebaz schreef:
Van het hele Arabische wezen is er maar 2 % zuiver Spaans gefokt. Wij zijn dan ook de enige in Nederland die zich helemaal toeleggen op het fokken van zuiver Spaanse Arabieren, voor de sport en show. En Margarita, weet je zeker dat Jerez de vader is van Margarita??????????

Uhh volgens mij heb ik dat nooit gezegd.. De vader van Margarita is Bacardi.
En Jerez is haar 'vriendje' Knipoog

amigo4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:10

wat is amigo toch een super mooi paardje he:P:P hahah ik ben romy die hem rijdt......

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:34

_Margarita_ schreef:
Hazzebaz schreef:

Uhh volgens mij heb ik dat nooit gezegd.. De vader van Margarita is Bacardi.
En Jerez is haar 'vriendje' Knipoog

Ja, ik zat weer verkeerd te lezen Bloos
Ik hoop dat jouw veulentje net zo`n schoonheid wordt als de Jerezdochter die bij ons op stal geboren is vorig jaar.
Margarita is een hele leuke merrie en ik hoop dat je ook met haar veel plezier zal beleven.