Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
rommulus schreef:
als je 2 keer een verdunning hebt kun je ook een cremello krijgen.
lopper heeft ook al bij nog een valk een cremello gegeven maar ook bij een palomino
stef schreef:als je een valk (1x verdunning) x valk (1x verdunning) doet, heb je kans op een dubbele verdunning, en dubbele verdunning van bruin (valk is enkele verdunning van bruin) is Perlino)
stef schreef:Palomino is de verdunning van vos, dus als je er een palomino op zet kan je ook weer die dubbele verdunning krijgen. Die dubbele verdunning krijg je nooit als je een hengst zonder dun factor neemt, dus een bruine, vos of zwarte.
Als jou merrie de doorgeeft krijg je dus: Valk x bruin = valk, Valk x zwart = Smokey, Valk x vos = palomino (even heel erg basis)
Mariekje schreef:..... en daaruit is ook een vos gekomen.
Opmerking, ik weet niet of dit van toepassing is, maar Amira heeft altijd een aalstreep. (Ik weet niet of dat vaker voorkomt bij vossen).
.
. 

Maar aangezien er iemand twijfelde om het feit dat het een valk is, kwam ik met die reactie. Het was dus niet zo dat ik je niet geloofde ofzo, maar dat het op de foto's idd niet echt te zien was. Dus ik kon het wel voorstellen dat iemand vond dat dit geen valk was.
(a/b/c) (geen d).
Misschien heeft die andere persoon Goldie&Olivia door elkaar gehaald.
Goldie en Olivia lijken wel veel op elkaar hoor:
Olivia
Melanie5 schreef:Ik weet wel een perlino Welsh A hengst in Noordeinde. Zelf heb ik een cremello Welsh A hengst. Pb maar voor meer info.
Walco_Aqua schreef:Melanie5 schreef:Ik weet wel een perlino Welsh A hengst in Noordeinde. Zelf heb ik een cremello Welsh A hengst. Pb maar voor meer info.
Mag ik een foto van die cremello zien, want op het papier van mijn pony staat dat het een cremello is maar volgens mij is het een palomino. Mag ik zien hoe een cremello er dan wel uit ziet?

Mariekje schreef:inowa schreef:wollingen's Dante
die was op de welsh premium show zaterdag.
is een b hengst en erg mooi.
Ik heb het Welshstamboek gemaild en ik mag foto's gebruiken, is dit hem toevallig?
http://mishappa.image.pbase.com/u43/jos ... .jpg[/img]
Schitterend beest in ieder geval.
Groetjes&bedankt,
Marieke

Le0nie schreef:Orchard limb lopper is de opa van mijn pony, de vader van mijn pony is een palomino(zoon van orchard limb lopper) En mijn pony een vos...
jumanji schreef:Maar als je een valk kruist met een valk dan heb je toch 50% kans op valk en maar 25% op cremello en 25% op bruin
Mariekje schreef:Hey mensen,
Weet iemand van wie Wolligen's Dante is? Er staat iets achterop de bodywarmer van de man, maar ik kan het niet goed lezen. :S
b.v.d.
Marieke