taxatie topic appaloosa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

navaja

Re: taxatie topic appaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:31

Balou 1500
Neon light 2500
Balans 600
El niardo 800
Tristan 800
Mini 350

Ik doe ook mee!

Navaja's Dance (1.48) is een Appaloosa merrie met papieren van mei 2003. Haar vader is Prins L (1.64) en heeft een Indian Appaloosa papieren, haar moeder is Mysterious (1.48) en heeft Nederlandse Appaloosa papieren.

Ze is erg aanhankelijk, houdt van showen. Tegen andere paarden een beetje onderdanig, maar probeert haar plek te veroveren.
Ze is trailermak en loopt er uit zichzelf in. Ze gaat vaak mee met buitenritten en is volkomen verkeersmak.
Ze houdt van springen en van rennen. Tijdens het showen is vooral de draf erg mooi.Geen stal gebreken, hoeven uitkrabben geen probleem, medicatie toedienen geen probleem, alleen op stal blijven geen probleem.

Als veulen
Afbeelding

Toen ze iets ouder was dan één jaar.

Afbeelding
Nu, voorjaar 2005
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door navaja op 17-04-05 19:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Stado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:21

Oei, ik ben echt niet goed in taxeren. Maar wil wel meedoen!

Mijn mini hengst Doerak van de Spekstraat. 90 cm, 6 jaar, bruin sneeuwvlokbont, ingereden en 200% verkeersmak. Ondanks dat hij hengst is, is hij super makkelijk in de omgang. Geen papier maar wel zeer goede afstamming (moeder is volle zus van goedgekeurde dekhengst, vader: Wantsley Mordred). Hij heeft een maanoog --> is afwijking en daarom mag hij niet in het stamboek (rare regel is dat toch Verward).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en zijn zusje: Daisy van de Spekstraat. 13 April geboren. Bruinshabrakbont. Geen papier en ook een maanoog.
Heel goed karakter en zeer mooi diertje om te zien. Wel ontzettend eigenwijs Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:24

Doerak 400 euries.
Zijn zusje vind ik echt geweldig om te zien! Wat een knuffelbeest zeg..helaas denk ik nu nog niet zo veel waard. 100 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 22:05

Navaja's dance tussen de 2000 en 2500 euro

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 22:26

wauw...en waar berust je dat op?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 07:49

Blossom, Navaja's Dance is niet van de NAS hengst Prins maar van een andere hengst die ook Prins heet? En wat is de afstamming van haar moeder?

Off topic: ik heb al lang geen foto's van haar gezien, maar wat is ze verkleurd zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:43

typ fout...hahaha 1000 en 1500 had het moeten zijn hahaha sorry Lachen

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:42

Neonlight schreef:
Blossom, Navaja's Dance is niet van de NAS hengst Prins maar van een andere hengst die ook Prins heet? En wat is de afstamming van haar moeder?

Off topic: ik heb al lang geen foto's van haar gezien, maar wat is ze verkleurd zeg!

De vader van Navaja heeft geen NAS papieren maar staat bij het American Indian Horse Registry geregistreerd onder het nummer A-1644. Hij heet Prins L. http://home2.scarlet.be/slemmens/prins.htm
De afstamming van haar moeder ken ik niet, die staat ook niet op de papieren. Dat zal ik eens nazoeken.

Ken je Navaja ergens van? Of alleen van horen zeggen? Ze is idd ontzettend verkleurd en ik denk dat het nog wel even doorgaat. Elke week kom ik een nieuw vlekje tegen, ik heb het eerste zwarte vlekje ook al gespot!

@ cinnepin: jammer zeg, ik was juist wel blij met je schatting Bloos Knipoog

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 19:49

nog even de appaloosa`s die ik nog niet gehad heb

Navaja's Dance. 1600 Euro.
leuke pony heeft mooie kleuren en braaf

doerak 450
supper braaf en hengst

Daisey 150

en nu me eigen pony

indian suger

stokmaat 1.48
is op 1 april 6 2005 geworen

super braaf paardje.
heeft bij de vorige eigenaar in beginners en gevorderde western lessen gelopen. is verkeermak en braaf in de omgang.kan verschillende western onderdelen zoals. trail, plesure, horsemanschip en rening.

ik heb hen nu twee dagen,
vandaag de tweede dag al op gereden en dat ging super in het begin even kijken maar daar na super ontspanenn rijden. en dat in een nieuwe omgeving

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:23

Blossomm, jij het je paardje in Best gekocht? Diegene heeft ook nog even op het appaloosa-forum gezeten namelijk. Kan me herinneren dat zij last van heupen en rug had, en dat ze daardoor waarschijnlijk haar weer moest verkopen. Ze heeft maar weinig op het forum gezeten, maar die naam van je paard vergeet ik niet. Haha!
Dan even een schatting, ik denk 1250-1500 euro. Toch wel een leuk papier met een "vreemde" appiehengst als vader, en het is een merrie natuurlijk. Volgend jaar als ze beleerd is zal de prijs wel omhoog gaan.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:35

Ja, dat klopt ja! De wereld is maar klein.. Knipoog
Haar naam is erg bijzonder idd, ik vind hem ook ontzettend mooi!

Bedankt voor de schatting, zijn we toch met winst gestegen Haha!

Offtopic: ik heb nog veel contact met haar, het gaat nu een stuk beter en ze heeft een nieuw paard gekocht wat al beleerd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:46

Indian Suger 1500 euro! Wat is ie appart getekent zeg Lachen

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:23

Navaja's Dance rond de 1500
Doerak van de Spekstraat 400
Daisy van de Spekstraat 200
indian suger 1500

Firesolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:03

Mijn foto's doen het helaas niet! De mijne is Trio van Wendelien's Jeltje. Vader is Prins, moeder is Wendelien's Jeltje, beide Appaloosa's. Vader van Prins is een volbloed. Hij is panterbont, mooi gekleurd, best getekende veulen van 1993, 1.53 hoog, rank gebouwd, lange benen,nu 12 jaar oud, een ruin. Braaf in de omgang, heeft pit, is L-paarden dressuur met 4 wp, B-paarden springen, klasse 2 endurance. Ook nog zeer verkeersmak en goed voor het been. Gewoon een netjes opgevoed paard. Ben benieuwd....

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:31

Spikkel

1.60 hoog, ruin en bijna 10 jaar. Geen papieren.
Heeft een slechte jeugd gehad en heeft daar door nogal lastig karakter op stal en tijdens het poetsen. Hij is ontzettend braaf met rijden. En kan goed springen. Ik ben zelf niet zo'n springheld dus weet niet hoe hoog.
Verder begint hij al netjes nageeflijk te lopen. En kan een B proefje lopen. Oefeningen van de L beheerst hij ook. Alleen het nageeflijk lopen is nog moeilijk ( hij heeft een hele tijd last van zijn rug gehad door geen goed passend zadel).
Verder heeft hij een stalgebrek luchtzuigen. Hij doet dit afentoe.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind zelf dat hij niet veel waard is. Hij kent niks bijzonders. Heeft een stalgebrek en een moeilijk karakter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:44

Spikkel 1100 euro.

Taxeer je de rest ook?

Firesolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 07:40

Gaat iemand de mijne nog taxeren??? (zie hierboven, Firesolo)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:50

Firesolo schreef:
Gaat iemand de mijne nog taxeren??? (zie hierboven, Firesolo)

Die van jou zou ik echt niet weten. Ben er niet goed in. Met een foto erbij is het ook makkelijker.

1100 voor spikkel is wel erg weinig. Hij an wel goed springen. Spring je zo een parcours mee rond.
En het karakter je moet er gewoon mee om kunnen gaan. Ik heb een bijrijdster die er alles mee kan. Terwijl de gene die bij ons op stal uitmest hij letterlijk de stal uit slaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:16

Sorry maar ik vind dat een karakter toch wel een grote rol speelt bij de taxatie

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:21

Mag een nrps merrie, kruising arabier X appaloosa ook meedoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:39

jahoor

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:22

Cinnepin schreef:
Sorry maar ik vind dat een karakter toch wel een grote rol speelt bij de taxatie

Daar kan hij ook niks aandoen dat hij zo is. Hij heeft een verleden gehad. En het heeft tijd nodig voordat hij je vertrouwt.
Als ik hem zou verkopen zou ik het er ook bij zetten. Dat hij niet een de van de makkelijkste is.
Als je een pismerrie hebt gaat de prijs toch ook niet naar beneden. Of wel?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:10

Cinnepin schreef:
jahoor

Hier is ze dan.
NRPS Merrie, 11 jaar, 1.63m
Arabier (neron) x appaloosa
Aanhankelijk karakter, M-dressuur en ze krijgt steeds meer vlekjes, zeker in de zomer.
Ben benieuwd.
Afbeelding

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:04

trio 1700 euro
leuk paardje

spikkel 1100 euro
mooi getekend en is braaf met rijden, maar karakter speelt ook een rol

esther 1700 euro
leuk paardje loopt goed dressuur

als idereeen die een paard hier neer zet nou gelijk taxeerd wordt het forum veel groter, en is ook eerlijker voor de genen die wel alles taxeren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 23:17

Oke, ik zal er nog een paar doen die ik nog niet gedaan had. Overigens doe ik de mini's niet taxeren, ik heb geen idee wat die doen op de markt!

Indian Sugar: 1500 euro
El Niardo: 700 euro
Tristan: 800- 1000 euro
Spikkel: 1250 euro
"Esther": 2750 euro. Mooi paard, loopt aardig dressuur, grappige witte plekjes die (helaas) niks met appaloosa te maken hebben. (Is overigens nog ergens een topic over die spots, even zoeken: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=22&t=398443.)

Van Trio zou ik eerst een foto willen zien.