Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sokkebok schreef:We zijn vandaag naar een welshje van 1.22 m. gaan kijken met wedstrijdervaring in springen en dressuur.
Mijn dochter heeft er op gereden en ze kon hem makkelijk in galop krijgen en ook weer goed terug in draf. Verkeersmak, je kan er een slee achter hangen, L1 dressuur met 7winstpunten.
Ik ga er nog een nachtje over slapen en dan zien we wel.
Dartmoors en connemara's zijn er heel weinig dus dat is ook moeilijk zoeken.

Sokkebok schreef:Ik ben aan het kijken voor een pony voor mijn dochter van 8 jaar en vraag me af welk ras jullie het meest geschikt vinden.
Wat ik belangrijk vind is:
een goed karakter,
niet te sterk in de mond,
niet te snel,
niet schrikkerig.
De zwaadere koudbloeden ( waar ik zelf helemaal weg van ben) zijn vaak wel lief, maar die zijn weer te sterk vind ik.
Ik zat zelf te denken aan iets van welsh, new-forest, dartmoor.
Wat denken jullie?
Sokkebok schreef:Een shet is te klein en die hebben we net eentje verkocht daarom.
Een Lusitano is te groot en te kostbaar, en die kan niet bij de ponyclub (of zijn die niet zo groot).
Sokkebok schreef:Een shet is te klein en die hebben we net eentje verkocht daarom.
Een Lusitano is te groot en te kostbaar, en die kan niet bij de ponyclub (of zijn die niet zo groot).

machonoekie schreef:Je kan ook voor een arabier kiezen!
Ze zijn erg veelzijdig en je kan blind op ze vertrouwen.
Ze staan overigens bekent als het meest geschikte familiepaardje!
De arabier heb je in verschillende stokmaten, ze zijn gem. 1.50m, maar ik las laatst ook over een arab van 1.35m!
Groetjes Anoek
En de pony die we gekocht hebben is ook net een kleine arabier.
Ik denk ook niet dat een arabier iets is voor een kind van 8 jaar om mee bij de ponyclub te gaan.