Algemene Ledenvergadering Zondag 20 Maart ICS

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jean

Re: Algemene Ledenvergadering Zondag 20 Maart ICS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 18:25

super,
zie jullie allemaal morgen Pling

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 18:46

succes OK dan!

Kline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 08:23

rommulus schreef:
als ik mee kan en mag graag
en als het mag waar spreken we af ???
steenwijk meppel ik kan er zo heen.
alvast bedankt Haha!

Ik heb je gisteravond een PB gestuurd, maar heb geen reactie gehad.
Wil je nog meerijden??? Ik ga om 10h50 weg uit Steenwijk!!
Laat je nog iets weten als je meewilt?

groetjes Kline

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 09:04

veel plezier allemaal vandaag Vork
ben benieuwd hoe t afloopt...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 09:32

ik zal er zijn ik zou wel graag mee wilen.
sorry het werd laat gisteravond:D en had niet gezien dat ik een berichtje had.
asl je hety nog leest geweldig bedankt

ik zal de mac wel kunnen vinden ik ben nog niet zo oud hen het is een gave voor jonge mensen om zo iets te vinden
Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 11:14

succes allemaal, houdt moed!! OK dan!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 11:25

nou we hebben panne met de auto en die moet eerst gemaakt worden zo me teen dus we zullen er niet zijn helaas ik hoop op een goed verslag.
Ik wens iedereen veel succes vandaag want dat is wel nodig.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:04

Ik ben zoooo benieuwd hoe het gegaan is!!
Ik he baan jullie gedacht, ik hoop dat jullie iets hebben kunnen bereiken, je mening hebben kunnen geven!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:57

Dit is wat ik op mijn forum gezet heb, daar staan meerdere verslagen van de vergadering:

KL*TE was de titel van mijn stukje...
Sorry voor de titel, maar dit is precies zoals ik mij nu voel op dit moment... Ben met heel veel vragen naar Brabant gereden, en met een grote desillusie weer terug gereden.. Met het nare gevoel gefaald te hebben.

Toen we aankwamen bij de locatie, was ik blij verrast te zien dat er veel bekende gezichten van de BALV weer de lange reis gemaakt hadden. Ik was best zenuwachtig, maar had er alle vertrouwen in dat eerlijkheid het langste zou duren. Nou, dat viel tegen.

Bij binnenkomst bleek dat het bestuur weigerde de TV leden hun stembiljetten te geven. Want, zei het bestuur, de statuten van samenvoeging van ICS en TV (op de ledenvergaderingen van 2003 en 2004 goedgekeurd) waren nog steeds niet bij de notaris neergelegd. Dus deze mensen vielen volgens het bestuur nog niet onder de ICS, en dit was een ICS vergadering. Toen ik vroeg waar ze dan wel onder vielen, omdat de Tinkervereniging al wel opgeheven is kreeg ik geen verklarend antwoord.

Ook wilde het bestuur mensen zonder stemrecht de vergadering ontzeggen, maar dus ook mensen zoals bijv. mijn man Gerard (had die arme man de hele dag in de auto moeten gaan zitten). Op een gegeven moment had het bestuur door dat de mensen dit echt niet pikten, en lieten ze iedereen binnen.

Wat echt triest was om te zien was dat het bestuur aan mensen die binnenkwamen en waarvan zij wisten dat ze voor hen gingen stemmen machtigen gaf. Ook was het bestuur en aanhang (zoals Hans ook al schreef) nog druk aan het bellen en via de mail ook machtigingen aan het binnenhaalden. Op mijn vraag of dit kon omdat een machtiging toch ondertekend moet zijn antwoorden het bestuur dat ze van deze leden allemaal ook telefoonnummers had zodat ze door het bestuur (jaja) achteraf altijd nog gevraagd konden worden of die machtiging ook echt gegeven was..

Nou, toen de vergadering eindelijk begon was het eerste agendapunt de notulen. Zoals jullie hier al hadden gezien waren de notulen tussen de publicatie na de vergadering en de publicatie die zat in de afgelopen cobstukken op een aantal punten anders (toevallig de punten waar wij kritiek op hadden). Met veel hangen en wurgen hebben we het voor elkaar gekregen dat de stukken die veranderd waren, weer terug veranderd werden zoals ze waren.

Er was een flinke discussie omdat Marijke op de LV in 2004 had verteld dat de afdracht aan het PVE was verhoogd en dat daardoor de dekafdracht van 10 euro naar 12,50 moest. Toen begonnen Margo Vonk en Marieke van Lent (beide medewerkers van het PVE die gelukkig op de vergadering waren) al hard nee te schudden. Dit was helemaal niet zo. Op het laats kwam er bij het bestuur iets uit in de trant van "wij dachten dat, gingen er van uit dat, veronderstelden dat..."

Benoeming stembureau is denk ik het enige punt op de vergadering waar ik het mee eens was..

Daarna de ingekomen post. Van mij was er maar 1 brief vermeld, en daarbij stond dat het bestuur om uitleg had gevraagd en dit niet had gekregen. Toen ik vertelde dat ik dus wel nog een brief gestuurd had met daarin mijn argumenten werd daar verder niet op in gegaan. We moesten trouwens sowieso niet zo zeuren over die BLV, want het bestuur van deze vergadering vroeg genoeg om alles uit te leggen. Dat uitleggen ging trouwens erg lastig (en naarmate de vergadering vorderde bijna onmogelijk) omdat er een groep leden waren die totaal geen interesse hadden in de materie (ze waren daar alleen maar om Wim en Marijke in het bestuur te houden). Vragen konden niet duidelijk beantwoord worden, en het bestuur reageerde dan snel met een "volgende punt".

En toen kwam de begroting......

Er waren een aantal dingen die niet klopte hierbij:
1) Tinkertales/Cobstukken: Hier staat alleen 8092 euro aan kosten, en 0 euro aan baten. Dit is natuurlijk erg raar, de advertenties die erin staan moeten minimaal zo`n 2500 euro opleveren. Toen wij daar naar vroegen was het antwoord dat de opbrengsten van de advertenties bijna net zo hoog was als de kosten van de kleurenpagina`s. Waarom worden die bedragen dan niet vermeld?

2) Dekafdrachten: daar staat een bedrag van 278 euro. Per dekking moet er 12,50 afgerekend worden. Er waren zo`n 230 dekkingen geweest dus dat bedrag had bijna 3000 euro moeten zijn. Verklaring van het bestuur: Sommige betaalden verschillende dingen tegelijk, en dan werd dan weer ergens anders op geboekt Ziek . En zo ging het met alle punten van het financiële stukje. Waarom het dan zo in de Cobstukken publiceren als er toch geen barst van klopt? Hoe kan ik hier als lid nu uit afleiden dat het bestuur goed zijn werk heeft gedaan? Heb bij dat financiële verhaal dan ook nog steeds absoluut geen goed gevoel . En volgens mij vele die daar waren met mij.. Maar al had het bestuur daar ter plekke toegegeven 10.000 euro uit de kas te hebben gestolen, hadden ze volgens mij nog steeds decharge gekregen van een groot deel van de aanhang. Gestoord Die hadden totaal geen interesse in al die cijfertjes.

Toen waren onze ingediende punten aan de beurt (vaststellen van de contributie die daar voor stond is overgeslagen Verward )
Dit stuk van de vergadering verliep erg chaotisch. Bestuur had een PowerPoint presentatie gemaakt, wat op zich zeer duidelijk was. Was het niet dat het haast onmogelijk was tot discussie te komen (door de "aanhang"). Zo hadden wij gesteld dat er paarden door Marijke een 1e premie op een thuiskeuring had gekregen. Toen vroeg Wim welke, toen noemde wij een naam... en werd het weer zo chaotisch dat het bestuur riep, volgend punt.. En zo zijn ze vrij snel door alle punten heengefietst, zonder een discussie aan te (willen/kunnen) gaan. Uiteindelijk was het zodanig dat wij al wel doorhadden dat de mensen die nu nog achter het bestuur stonden, dit als trouwe herders zouden doen, ongeacht de feiten. En daar baalde ik zo van... De stemming was dus in het voordeel voor het zittende bestuur, en toen was ik er ook zeker van dat ik eruit gestemd zou worden dacht ik.. Wat schetst mijn verbazing, ik mag na stemming wel blijven Verward . Ik was zeer verbaasd... Als je alles geloofd wat het bestuur zegt, waarom dan toelaten dat ik zoveel leugens op internet gooi en lid kan blijven?

Heb me opgegeven voor de kascontrole voor dit jaar, maar ik vrees dat het stamboek het einde van dit jaar misschien niet eens haalt.. Zowel de aanwezige PVE mensen, als ook Deidre Cash uit Ierland (lid van de groep die waarschijnlijk ICS ierland gaat vormen) waren absoluut niet te spreken over de gang van zaken op de vergadering..

Ben dus als ICS lid naar huis gegaan, maar of ik daar nu blij mee moet zijn......[:-|]

Ik wil trouwens toch ook even een woord van dank aan alle leden die ons gesteund hebben, en in ons geloofd hebben!! Ik had het zo graag anders gezien vandaag, maarja tegen zo`n optredend bestuur kan ik niet op...

Ik ga nu lekker slapen, en nadenken over hoe nu verder. Maar een verder komt er zeker!!
Groetjes, Mariska

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:44

Ach gut Zo te horen hebben ze een behoorlijke show opgevoerd en waren ze nooit van plan om een fatsoenlijke vergadering te hebben.

Wat ik in ieder geval "positief" vind is dat PVE en Ierland er niet over te spreken was --> positief is misschien een groot woord, maar het zijn toch wel redelijk belangrijke mensen die ook heel wat invloed kunnen hebben Knipoog

Wie/ waar was trouwens de voorzitter van de vergadering?! Die dient er toch voor te zorgen dat alle punten aan bod komen en ook duidelijk onderbouwd worden enz enz ... Verward

Nou we wachten maar weer af --> er zal toch iets moeten gebeuren nu er in Ierland ook e.e.a. aan de hand is Verward

Kline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 11:03

De voorzitter was Wim. Vandaar de chaos!

Bij binnenkomst werd geprobeerd om veel leden te weren en toen dat niet lukte hebben Wim en Marijke een aantal mensen opgebeld om alsnog te komen. Ze waren zeker bang dat ze bij het stemmen anders niet konden winnen????? Ook kwam de politie met iig 1 busje en een auto. Hadden Wim en Marijke van te voren al besteld!! Dat de politie zich daarvoor leent !!!!!!!!!!!!! Echt niet te geloven!! Ze gingen gelukkig ook weer weg, er was immers niets aan de hand!

Kortom: het was een giga egotrip van het Bestuur dat hun aanhang waarschijnlijk flinke korting had beloofd voor het komende jaar op wat dan ook! Als ze maar achter Wim en Marijke bleven staan!Misschien was de drank gratis??????????
Ieder weldenkend mens dat hoort dat het Bestuur fouten toegeeft en ook erkend dat ze notulen hebben veranderd in hun eigen voordeel
en het ook niet zo nauw neemt met de financien naar behoren te beheren, kan niet anders dan twijfels hebben over het functioneren van dit Bestuur. Maar goed, veel mensen kiezen er toch voor om op de oude bekende voet verder te gaan ( met alle ( bewust) gemaakte fouten erbij) dan met een nieuw Bestuur verder te gaan. Dat is dan hun tekortkoming en zij moeten nu verder met "hun " Bestuur!
Het mijne is het niet meer, ik wil niet horen bij mensen die zo denken!!!
Ik trek mijn eigen plan!!! Hamer

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:42

Kline schreef:
Ook kwam de politie met iig 1 busje en een auto. Hadden Wim en Marijke van te voren al besteld!! Dat de politie zich daarvoor leent !!!!!!!!!!!!! Echt niet te geloven!! Ze gingen gelukkig ook weer weg, er was immers niets aan de hand!

wat een blamage!! Nagelbijten / Gniffelen

gewoon moed houden hoor... het doek valt heus een keer.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:57

ik ben ook op die vergadering geweest en ben er heen gegaan met een zo neutraal mogelijke houding maar het het licht gezien Pling .
en dit is wat ik er van heb te zeggen en denk ik de verwoording van vele.

ik vind het jammer dat de vergadering zo is gelopen zoals die is gegaan.
ook vind ik het jammer dat het bestuur zich incompetend op stelde.
ook vind ik het jammer dat de andere leden (en het bestuur zelf) de fouten niet inzagen.
het is eingelijk een dood lopende zaak en eingelijk te triest voor woorden.
ik hoop dat het icbs snel op gezet word wand onder dit bestuur wens ik niet te blijven.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:20

ik hoorde van een stal genoot van mij dat het zo'n chaos was

zij had aangekaart over het geven van een 1e premie aan eeb kreupel paard
toen werd vlug gezegt van nou dan trekken we je eerste premei toch in !

vind het wel goed dat jullie zo voor je stamboek vechten
want als ik die verhalen zo hoor is het bestuur helemaal niks !

mandjehhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:09

hallo allemaal,

ik ben een gewone vriendin van rommulus en ik zou ook eerst meegaan maar ik ben echt blij dat ik niet mee ben gegaan.
echt waar
als ik dat zo hoor dat was het echt dikke chaos.
ik was op de hengstenkeuring ook mee maar was echt blij dat ik nu niet meer was Knipoog
nou jah ik hoop dat alles goed komt,

mandjehhh

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:06

Ik ben juist blij dat ik wel gegaan ben Clown ....
Nu heb ik het eindelijk eens allemaal zelf kunnen zien en horen... ipv ik heb gehoord dat enz enz.(kortom de vage verhalen).

Loop al een tijdje in het paardenlandje rond....zelden zo een laag niveau gezien(en vooral gehoord).

Alle respect voor Mariska en consorten die tot het laatst toe netjes bleven en met goede argumenten kwamen(jammer dat eroverheen gewalst werd).

Ook de dames van PVE alle hulde want hun teentjes moeten ook krom gestaan hebben in hun schoenen(jammer dat ze als idioten behandeld werden).

Ik heb het aangehoord mijn conclusie getrokken Pling

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 23:29

Top geprobeerd hoor Marisca!

Ik denk dat mijn keuze voor een stamboek (als ik het al laat doen) nu wel gemaakt is

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 09:13

Pellie schreef:
gewoon moed houden hoor... het doek valt heus een keer.

Prachtige instelling Pellie!
Hoewel ik me kan voorstellen dat er mensen zijn die zichzelf nu even bij elkaar moeten schrapen zeg maar, na deze teleurstelling.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:06

when the going gets tough, w'll get you going!!!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 12:44

Ik denk dat toen Henk Jansen [en Ellen] en Jelle en ik er niet in mochten iedereen nog het meest verbaasd was dat we gewoon naar buiten gingen, maar het was lekker weer en we vonden dat de leden maar moesten beslissen of wij er wel in mochten. Later mochten we wel naar binnen maar toen had iedereen al gezien dat we eerst niet mochten dus het zegt meer over hun dan over ons.

Maar het was een chaos echt waar.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:41

Gestoord 2 van dé bekenste hengstenhouders niet binnen willen laten --> Rolleyes denk dat dat ook al heel veel zegt Knipoog

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:58

gaat lekker daar Boos!
volgens mij moet ik blij zijn dat wij bij NST zijn ingeschreven. eigenliijk wel beter dat Deidre (?) van ICBS er bij was ... als het icbs echt komt doet ze er vast wel wat aan Extreme duivel
Haha!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:39

Helaas, ik had het eigenlijk wel verwacht gezien mijn eigen ervaringen. Maar juist nu is het van belang door te zetten. Het lijkt misschien anders maar het bolwerk heeft nog maar een klein duwtje nodig, ik hoop dat die er van overheidswege komt.

Ik blijf het jammer vinden dat "onze" Tinkervereniging nu gewoon maar opgeheven blijkt te zijn. Dat had ik toen voorspeld en dat zou volgens de Heijkoopjes absoluut niet gaan gebeuren. Dus wel zoals ik toen ook al wist.

Kunnen we niet weer een nieuwe tinkervereniging opstarten? Een die net als vroeger voor iedereen is, ongeacht welk stamboek etc.? Een van waaruit weer ritten georganiseerd kunnen worden? Een gezellig forum? Inmiddels zijn er natuurlijk wel andere fora die ook heel goed lopen en zeker behouden zouden moeten blijven maar ik mis wel die oude leuke tinkervereniging.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 07:41

Percy schreef:

Kunnen we niet weer een nieuwe tinkervereniging opstarten? Een die net als vroeger voor iedereen is, ongeacht welk stamboek etc.? Een van waaruit weer ritten georganiseerd kunnen worden? Een gezellig forum? Inmiddels zijn er natuurlijk wel andere fora die ook heel goed lopen en zeker behouden zouden moeten blijven maar ik mis wel die oude leuke tinkervereniging.

ik ben voor, eentje zonder gezeur over stamboeken. Gewoon voor en door tinkerliefhebbers.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 09:48

Percy schreef:
Helaas, ik had het eigenlijk wel verwacht gezien mijn eigen ervaringen. Maar juist nu is het van belang door te zetten. Het lijkt misschien anders maar het bolwerk heeft nog maar een klein duwtje nodig, ik hoop dat die er van overheidswege komt.

Ik blijf het jammer vinden dat "onze" Tinkervereniging nu gewoon maar opgeheven blijkt te zijn. Dat had ik toen voorspeld en dat zou volgens de Heijkoopjes absoluut niet gaan gebeuren. Dus wel zoals ik toen ook al wist.

precies... zo bedoel ik het ook.

de tinkervereniging opgeheven? dat heb ik ff gemist geloof ik...