Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Gewoon springen thuis zeg maar, dat vindt ze fantastisch! we gaan dan tot een meter ongeveer.
Beetje ongeconsentreerd dus. Sanet schreef:Hey wat gezellig, nog 1 erbij.
@Serval
Ik vind Serval een heel mooi paard, ik hou zelf van iets wat slanker, en niet zo robuust. Wat ik wel jammer vind is dat hij zo bruinig is. Een zuivere Mérens is het denk ik ook niet, misschien zit er inderdaad wat Fries is, maar die hals... misschien ook wel iets Arabirisch?
@Dannyzon
Wat leuk dat je ook dressuur rijdt met Danny, tussen de paarden? Dat is wel leuk dan!
Genette kan gewoon heerlijk rustig stil staan op de poetsplaats, tenzij er een ander paardje weggaat, of meer aandacht krijgt, dan wordt ze boos en gaat ze staan schrapen. Dat doet ze ook op stal als een ander paard meer aandacht krijgt.
Voor eten doet ze alles, als ze het kon dan ging ze op haar kop staan.
Merens schreef:Dankje Sanet!
Buitenrijden vind het we het leukst! Met de endurance loopt ze van begin tot het eind vrolijk met haar oortjes naar voren door het bos te stampen! Daar wil ik me dit jaar dan ook meer mee bezig gaan houden.
Ze vind springen 'gewoon' heel leuk, maar van parcoursen worden we een beetje zenuwachtig. Met de nadruk op WEGewoon springen thuis zeg maar, dat vindt ze fantastisch! we gaan dan tot een meter ongeveer.
Dressuur vind ze volgens mij minder leuk. Ze loopt dan wel heel vrolijk te doen, maar dat is volgens mij omdat ze op zoek is naar al die andere paarden uit de inrijbakBeetje ongeconsentreerd dus.
Merens schreef:Er worden inderdaad wel eens bijeenkomsten gehouden. Voornamelijk als sportdagen (dressuurwedstrijd, TREC, clinic of keuring).
Ik heb vorig jaar een rit georganiseerd en ga dat dit jaar wrs weer doen. Helaas zijn die echt alleen voor leden van het stamboek.
Dat vindt de eigenaresse zelf veel te leuk...
Serval schreef:Merens schreef:Er worden inderdaad wel eens bijeenkomsten gehouden. Voornamelijk als sportdagen (dressuurwedstrijd, TREC, clinic of keuring).
Ik heb vorig jaar een rit georganiseerd en ga dat dit jaar wrs weer doen. Helaas zijn die echt alleen voor leden van het stamboek.
Dat is wel jammer. Je brengt mij wel op een idee om dan zelf mensen bij elkaar te zoeken voor een leuke rit met soortgelijke paarden/pony's. Ik zal er eens overgaan brain stormen. Thank you !
skippy schreef:ik heb zelf een aantal jaren op merensen gereden bij een manege in markelo die staan nu trouwens allemaal te koop 5 ruinen regelrecht uit de franse pyrineen de ene is zelfd een ex dekhengst
Zwartwitje schreef:skippy schreef:ik heb zelf een aantal jaren op merensen gereden bij een manege in markelo die staan nu trouwens allemaal te koop 5 ruinen regelrecht uit de franse pyrineen de ene is zelfd een ex dekhengst
Hoi Skippy (en andere Merens-liefhebbers)!
Ik kom net als jij al jaren bij het Lamoen in Markelo, al sinds 1997 om precies te zijn. Vroeger op ponykamp, nu ben ik al 5 jaar lang zelf leiding. Het Lamoen was vroeger een "centre cheval-de-Merens", een stoeterij zeg maar. er stonden een hoop Merenzen, zowel hele mooie 'echte' als minder raszuivere paarden. Ik had nog nooit van Merenzen gehoord, maar toen ik eenmaal een beetje vertrouwd raakte met de paarden daar, vond ik ze geweldig! Zo stoer, mooi, lief en precies mijn maat. Als ik er was (ik woon 200 km verderop), reed ik bijna altijd op Soyeux, mijn lievelingetje, een redelijk licht gebouwde ruin uit 1980. Hij stond in zijn kudde onderaan de pikorde, maar voor mij was ie een held! Hij was moedig, lief, en als ik op zijn rug zat kon ik mijn ogen wel dicht doen, zo vertrouwd voelde het. Een wedstrijdje racen in het bos was ie niet vies van (brokkenbak idem) en op zn tijd was ie een ontzettende knuffelaar. De laatste tijd werd ie echt oud, maar het was nog altijd een fijn paard! Wegens omstandigheden in het bedrijf zijn 5 van de 6 overgebleven Merenzen in januari verkocht. Ook al kwam ik er niet elke week, ik mis Soyeux heel erg en ik zal m niet vergeten! Als ik het geld had had ik m zelf gekocht; nu is het even door de zure appel heen bijten. Ik vind het wel erg leuk om de verhalen over jullie eigen Merenzen te lezen! Gaaf zeg, en de foto's zijn ook leuk, wat een mooie paarden allemaal. Zijn er toevallig meer mensen die bekend zijn met het Lamoen? Of heb je dit jaar een Merens gekocht die een van deze paarden zou kunnen zijn? Ik ben benieuwd.
groetjes, Tessel
Serval schreef:Waarom moest die andere pony verkocht worden ????????