Merens kenners/eigenaren ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skippy

Re: Merens kenners/eigenaren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:23

ik heb zelf een aantal jaren op merensen gereden bij een manege in markelo die staan nu trouwens allemaal te koop 5 ruinen regelrecht uit de franse pyrineen de ene is zelfd een ex dekhengst

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:12

@Merens

Wat een geweldig veelzijdig paardje heb jij toch. Ik vind het echt leuk..
Heeft Dominique ook een duidelijke voorkeur? Springen leuker dan dressuur ofzo?

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:25

Dankje Sanet!

Buitenrijden vind het we het leukst! Met de endurance loopt ze van begin tot het eind vrolijk met haar oortjes naar voren door het bos te stampen! Daar wil ik me dit jaar dan ook meer mee bezig gaan houden.

Ze vind springen 'gewoon' heel leuk, maar van parcoursen worden we een beetje zenuwachtig. Met de nadruk op WE Haha! Gewoon springen thuis zeg maar, dat vindt ze fantastisch! we gaan dan tot een meter ongeveer.

Dressuur vind ze volgens mij minder leuk. Ze loopt dan wel heel vrolijk te doen, maar dat is volgens mij omdat ze op zoek is naar al die andere paarden uit de inrijbak Haha! Beetje ongeconsentreerd dus.

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 17:12

Sanet schreef:
Hey wat gezellig, nog 1 erbij.

@Serval
Ik vind Serval een heel mooi paard, ik hou zelf van iets wat slanker, en niet zo robuust. Wat ik wel jammer vind is dat hij zo bruinig is. Een zuivere Mérens is het denk ik ook niet, misschien zit er inderdaad wat Fries is, maar die hals... misschien ook wel iets Arabirisch?

@Dannyzon
Wat leuk dat je ook dressuur rijdt met Danny, tussen de paarden? Dat is wel leuk dan!

Genette kan gewoon heerlijk rustig stil staan op de poetsplaats, tenzij er een ander paardje weggaat, of meer aandacht krijgt, dan wordt ze boos en gaat ze staan schrapen. Dat doet ze ook op stal als een ander paard meer aandacht krijgt.
Voor eten doet ze alles, als ze het kon dan ging ze op haar kop staan.
Ja

Dank je wel voor je leuke reactie......Ik heb Serval gekregen/gekocht (was een kado van mn mams, heb haar wel zelf gekozen) toen ze een veulen was van zo'n +- 8mnd. De vrouw waar ik haar van kocht heet Mieke Wasser (woonachtig in Hamminkeln, DU) en zij verkocht haar aan mij als Welsh Cob x Arabier. De gehele achtergrond kon zij mij niet vertellen maar ze zou me helpen met het uitzoeken van het hele verhaal achter Serval (toen nog Maximum Surprise, roepnaam Maxy). De dochter van Mieke had Serval gewonnen in een western tombola (soort van loterij en Serval was de 1ste prijs). Mieke liet het gigantisch afweten en ik ben toen met behulp van internet, inentingsboekje en info die zij mij gaf in gesprekken zelf gaan zoeken. Na een zoektocht van ruim 8 mnd had ik het tel nr van de fokker van Serval. Ik heb hem gebeld en kreeg een erg lang en toch kort verhaal. Hij is/was een oude man die de verzorging van zijn paarden niet meer aankon. De moeder van Serval (welsh cob merrie) en de vader van Serval (arabische hengst) werden verkocht toen Serval nog maar net 3mnd was, Serval is toen bij een vriend terecht gekomen van deze oude man die handelaar is. Daar heeft ze een tijdje gestaan om vervolgens op diverse adressen terecht te komen en als laatste de manege die haar aankocht als hoofdprijs. Uiteindelijk liet ik het daarbij omdat ik steeds tegen muren op liep en ook omdat mijn veearts zij dat het idd een een Welsh Cob x arabier was omdat de kenmerken duidelijk waren. Nu ze echter volwassen is krijg ik mijn twijfels omdat ze niet op een Welsh Cob lijkt maar meer op een mix Fries of wat dan ook. Na veulen foto's te hebben vergeleken lijkt ze vrij veel op een Merens mede door haar maat en bouw. Alhoewel zij toch wel wat ranker oogt dan een echte Merens. Er is nu teveel tijd overheen gegaan om ooit nog de gehele achtergrond te kunnen achterhalen. Het doet er eigenlijk ook niet echt toe wat ze is. Serval is van mij en ik hou van haar zoals ze is. Toch kan ik het niet helpen dat ik het me af blijf vragen......heel dubbel !

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 17:17

Merens schreef:
Dankje Sanet!

Buitenrijden vind het we het leukst! Met de endurance loopt ze van begin tot het eind vrolijk met haar oortjes naar voren door het bos te stampen! Daar wil ik me dit jaar dan ook meer mee bezig gaan houden.

Ze vind springen 'gewoon' heel leuk, maar van parcoursen worden we een beetje zenuwachtig. Met de nadruk op WE Haha! Gewoon springen thuis zeg maar, dat vindt ze fantastisch! we gaan dan tot een meter ongeveer.

Dressuur vind ze volgens mij minder leuk. Ze loopt dan wel heel vrolijk te doen, maar dat is volgens mij omdat ze op zoek is naar al die andere paarden uit de inrijbak Haha! Beetje ongeconsentreerd dus.

nou kan ook niet anders zeggen dan dat jou paardje erg veelzijdig is.......super gewoon.....krijg er regelrecht inspiratie van !!!! Hebben jullie weleens bijeenkomsten van het Merens stamboek zoals gezellige buitenritten ofzo ? En zo ja mag iedereen daar aan mee doen of enkel de mensen die een echte Merens hebben ?
Alvast bedankt !

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:28

Er worden inderdaad wel eens bijeenkomsten gehouden. Voornamelijk als sportdagen (dressuurwedstrijd, TREC, clinic of keuring).
Ik heb vorig jaar een rit georganiseerd en ga dat dit jaar wrs weer doen. Helaas zijn die echt alleen voor leden van het stamboek.

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 17:34

Merens schreef:
Er worden inderdaad wel eens bijeenkomsten gehouden. Voornamelijk als sportdagen (dressuurwedstrijd, TREC, clinic of keuring).
Ik heb vorig jaar een rit georganiseerd en ga dat dit jaar wrs weer doen. Helaas zijn die echt alleen voor leden van het stamboek.

Dat is wel jammer. Je brengt mij wel op een idee om dan zelf mensen bij elkaar te zoeken voor een leuke rit met soortgelijke paarden/pony's. Ik zal er eens overgaan brain stormen. Thank you !

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:24

Wat leuk allemaal zeg..

Als er zo'n rit gehouden wordt, dan mag ik waarschijnlijk toch niet Boos! Dat vindt de eigenaresse zelf veel te leuk... Haha!

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:19

Serval schreef:
Merens schreef:

Dat is wel jammer. Je brengt mij wel op een idee om dan zelf mensen bij elkaar te zoeken voor een leuke rit met soortgelijke paarden/pony's. Ik zal er eens overgaan brain stormen. Thank you !

ik hou mij aanbevolen! Als je wat gaat organiseren, laat je het dan weten?

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:30

Ik ook, heb alleen geen trailer
Maar als het in de buurt van Vlijmen is houd ik mezelf aanbevolen!! Haha!

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 11:10

Beetje late reactie maar beter laat dan nooit !........Nou genoeg animo zou ik zeggen........als ik het ga organiseren dan word het denk ik gedaan op de Ginkelse hei dat is dichtbij en ergug mooi ! Wanneer durf ik nog niet te zeggen maar dat zal zeker tegen de zomer zijn (mooi weer lang licht enz). Krijg er nu al zin in als je bedenkt dat je dan met een ploeg gaat rijden die allemaal hetzelfde idee hebben......Lekker uit met je paard en andere gezellige mederuiters ! Zie het al gaan zo;n colonne met diverse maten, bouwen en kleur paarden/pony's...... GAAAAAAAAAAAAAAFFFFFFFFFFF !

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:12

skippy schreef:
ik heb zelf een aantal jaren op merensen gereden bij een manege in markelo die staan nu trouwens allemaal te koop 5 ruinen regelrecht uit de franse pyrineen de ene is zelfd een ex dekhengst

Hoi Skippy (en andere Merens-liefhebbers)!
Ik kom net als jij al jaren bij het Lamoen in Markelo, al sinds 1997 om precies te zijn. Vroeger op ponykamp, nu ben ik al 5 jaar lang zelf leiding. Het Lamoen was vroeger een "centre cheval-de-Merens", een stoeterij zeg maar. er stonden een hoop Merenzen, zowel hele mooie 'echte' als minder raszuivere paarden. Ik had nog nooit van Merenzen gehoord, maar toen ik eenmaal een beetje vertrouwd raakte met de paarden daar, vond ik ze geweldig! Zo stoer, mooi, lief en precies mijn maat. Als ik er was (ik woon 200 km verderop), reed ik bijna altijd op Soyeux, mijn lievelingetje, een redelijk licht gebouwde ruin uit 1980. Hij stond in zijn kudde onderaan de pikorde, maar voor mij was ie een held! Hij was moedig, lief, en als ik op zijn rug zat kon ik mijn ogen wel dicht doen, zo vertrouwd voelde het. Een wedstrijdje racen in het bos was ie niet vies van (brokkenbak idem) en op zn tijd was ie een ontzettende knuffelaar. De laatste tijd werd ie echt oud, maar het was nog altijd een fijn paard! Wegens omstandigheden in het bedrijf zijn 5 van de 6 overgebleven Merenzen in januari verkocht. Ook al kwam ik er niet elke week, ik mis Soyeux heel erg en ik zal m niet vergeten! Als ik het geld had had ik m zelf gekocht; nu is het even door de zure appel heen bijten. Ik vind het wel erg leuk om de verhalen over jullie eigen Merenzen te lezen! Gaaf zeg, en de foto's zijn ook leuk, wat een mooie paarden allemaal. Zijn er toevallig meer mensen die bekend zijn met het Lamoen? Of heb je dit jaar een Merens gekocht die een van deze paarden zou kunnen zijn? Ik ben benieuwd.
groetjes, Tessel

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:18

Zwartwitje schreef:
skippy schreef:

Hoi Skippy (en andere Merens-liefhebbers)!
Ik kom net als jij al jaren bij het Lamoen in Markelo, al sinds 1997 om precies te zijn. Vroeger op ponykamp, nu ben ik al 5 jaar lang zelf leiding. Het Lamoen was vroeger een "centre cheval-de-Merens", een stoeterij zeg maar. er stonden een hoop Merenzen, zowel hele mooie 'echte' als minder raszuivere paarden. Ik had nog nooit van Merenzen gehoord, maar toen ik eenmaal een beetje vertrouwd raakte met de paarden daar, vond ik ze geweldig! Zo stoer, mooi, lief en precies mijn maat. Als ik er was (ik woon 200 km verderop), reed ik bijna altijd op Soyeux, mijn lievelingetje, een redelijk licht gebouwde ruin uit 1980. Hij stond in zijn kudde onderaan de pikorde, maar voor mij was ie een held! Hij was moedig, lief, en als ik op zijn rug zat kon ik mijn ogen wel dicht doen, zo vertrouwd voelde het. Een wedstrijdje racen in het bos was ie niet vies van (brokkenbak idem) en op zn tijd was ie een ontzettende knuffelaar. De laatste tijd werd ie echt oud, maar het was nog altijd een fijn paard! Wegens omstandigheden in het bedrijf zijn 5 van de 6 overgebleven Merenzen in januari verkocht. Ook al kwam ik er niet elke week, ik mis Soyeux heel erg en ik zal m niet vergeten! Als ik het geld had had ik m zelf gekocht; nu is het even door de zure appel heen bijten. Ik vind het wel erg leuk om de verhalen over jullie eigen Merenzen te lezen! Gaaf zeg, en de foto's zijn ook leuk, wat een mooie paarden allemaal. Zijn er toevallig meer mensen die bekend zijn met het Lamoen? Of heb je dit jaar een Merens gekocht die een van deze paarden zou kunnen zijn? Ik ben benieuwd.
groetjes, Tessel

Wij zijn na een zoektocht naar een leuke pony ook terecht gekomen bij de merens, helaas was de 1e afgekeurd maar er moest gewoon een andere merens komen. En dat werd Iuno!
Ook hebben we een website gemaakt met foto's van haar en haar vriendje Smokey (die vorige week is verkocht), op www.de-merens.nl staan foto's en filmpjes.

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 19:13

Waarom moest die andere pony verkocht worden ????????

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 08:05

Serval schreef:
Waarom moest die andere pony verkocht worden ????????

Smokey was de gezelschapspony van Iuno, maar aangezien we van stal verandert zijn en Iuno nu allemaal andere pony's/paarden om zich heen heeft werd Smokey eigenlijk overbodig. En het meisje dat hem verzorgde is verhuist dus hij stond zich te vervelen.
Nu heeft hij een ander baasje dat hem heel veel aandacht geeft dus voor hem is het veel beter.

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 19:56

ohwzo.......got it !