Haflingers in de wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Climax

Re: Haflingers in de wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:24

blupie schreef:
toen ik met mijn haf op wedstrijd was liep die echt super maar na die tijd zij de jury twas een beetje sloompjes maar dat licht aan het ras he
grr echt stom Boos!
maar gewoon doorgaan Haha!

Hahahaha Clown

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:54

Ik ben het helemaal eens met marieke en de andere Tong uitsteken

Maar ik vind het dan weer super gaaf om te zien, zo'n haf die Z2 loopt echt heel knap dat je dat bereikt hebt Ja
Hoelang heb je daar op getraind?

Ik ben nou met mijn halve haf.. Bijna M1 volgende week 1e x

Maar ze mist ook de ruimte in haar gangen.. vooral met het strekken gaat ze juist wat korter krabbelen.. tips van een prof Knipoog ?

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:56

Ik vind het wel echt super dat je dat toegeeft Laura, want er zijn legio mensen die met hun ogen dicht staan te kijken en dan tegen gaan spreken dat wat ik hiervoor al noemde, gewoon vaak zo is..

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:06

Ja nee idd het is gewoon zo,
het is lekker makkelijk om het op je paard af te schuiven dat weet ik ook wel..
Ik zeg ook wel eens van Pasha heeft gewoon geen mega gangen zoals bijv. de Nf hengst die ik rij.. het ziet niet in haar bloed...
Maar dat wil niet zeggen dat ze het niet kan..moet je haar eens in een buitenrit zien strekken, het kost haar in de dressuur gewoon veel mee moeite en we zijn er ook nog lange niet.. maar het is al stukken beter dan eerst, dus het kan wel Lachen

maar lage punten krijgen en dan zeggen.. ja omdat het een haflinger is vind ik neeh..
heel soms wil het wel eens gebeuren magoed jurys hebben ook hun meningen

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:07

Ja dat ben ik helemaal met je eens hoor. En een Haf ofzo in de Z2 vind ik ook super, je moet er gewoon extra hard voor werken en ik heb best wel bewondering voor mensen die het dan wel lukt met zo'n dier Knipoog

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:10

Juist.. deste meer bewondering.. al laat je dan ook wel weer merken dat het niet normaal is dat haflingers zo hoog in de sport komen Tong uitsteken Knipoog
Maar super tof he Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:16

Pasha schreef:
Juist.. deste meer bewondering.. al laat je dan ook wel weer merken dat het niet normaal is dat haflingers zo hoog in de sport komen Tong uitsteken Knipoog
Maar super tof he Haha!

Ja maar het is ook gewoon niet alledaags! Het legio van de paarden dat hoog in de sport loopt zijn nou eenmaal de 'gewone rijpaarden'.
Maar dat is vaak omdat iemand die bewust daarmee bezig gaat niet met opzet een Haf of een Fjord gaat kopen.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:19

Mariek87 schreef:
Pasha schreef:
Maar super tof he Haha!

Ja maar het is ook gewoon niet alledaags! Het legio van de paarden dat hoog in de sport loopt zijn nou eenmaal de 'gewone rijpaarden'.
Maar dat is vaak omdat iemand die bewust daarmee bezig gaat niet met opzet een Haf of een Fjord gaat kopen.

Je haalt me de woorden uit de mond Haha!
God wat zijn we het eens met elkaar vanavond Haha! Knipoog

Ik vind het gewoon schitterend om naar te kijken, die aparte rassoorten die er niet gewoonlijk voor zijn, om die hoog in de sport te zien Ja
dusuhh... Doe mij nog maar meer fotos van die Z2 haflinger Ja

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:01

Pasha schreef:
Ik ben het helemaal eens met marieke en de andere Tong uitsteken

Maar ik vind het dan weer super gaaf om te zien, zo'n haf die Z2 loopt echt heel knap dat je dat bereikt hebt Ja
Hoelang heb je daar op getraind?

Ik ben nou met mijn halve haf.. Bijna M1 volgende week 1e x

Maar ze mist ook de ruimte in haar gangen.. vooral met het strekken gaat ze juist wat korter krabbelen.. tips van een prof Knipoog ?

Tnx !! Bloos Haha! Ik heb er als enter gekregen toen was ik zelf 8 en toen heb ik haar beleerd toen ze 3 was, maar dat viel niet mee haha ik lag er elke dag wel 2 keer af Bloos maar ja volhouden he..Tong uitsteken ze zijn niet gemakkelijk die haflingers en fjorden hihi!! En toen was ze beleerd maar toen heb ik een paar jaar gewoon lekker buiten gereden en toen ik 13 was ben ik begonnen met wedstrijd rijden het eerste jaar viel niet mee in de B dat was heel moeilijk.. Maar daarna deed ik er ongeveer 6 weken over om door een klasse heen te komen alleen zat met het probleem dat ik in de winter altijd heel ziek werd dus kon ik niet rijden.. Maar ik heb er dus ongeveer 2 a 3 jaar na toe getraind..

En met het krabbelen in de middendraf dat had mijn haflinger ook..
Tip! HEEEEL veel overgangen rijden thuis in de training.. Zorg dat ze op de achterhand komt dan komen die benen voor ook omhoog..
En in de proef als je toe rijdt in de middendraf niet opeens plank gas maar gelijdelijk opbouwen..

Ik ben het ook helemaal met jullie eens dat sommige zeggen da het door de jury komt dat die de haflingers niet mogen maar soms ziet het er indd niet uit.. maar zoals ik al eerder uitlegde ik was in almelo en toen had ik 'smorgens nog een 8 op me zit en zevens op de gangen en impuls enz.. en 'smiddags had ik een keurige proef ging echt onwijs lekker maar op de laatste punten had ik alleen maar vijfen leg mij eens uit hoe dat komt Clown dat snapte ik egt niet.. dan ga je er toch aan twijfelen hoor.. Maar inderdaad de meeste haflingers en fjorden lopen er niet echt super bij en dan zeggen ze dat het door de jury komt..

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:11

Woooww..echt vet knap jonge dat je dat allemaal zelf hebt gedaan Ja
Rij je haar nu tussen de paarden?

Tjah.. ik doe zo m'n best op de middendraf maar het wil nog niet echt.. achter zakt niet en voor komt nog niet omhoog..
tis nou meer dat ze voor der benen gewoon weggooit en dan meer op de voorhand duikt *fijn* Clown
mja... ik hoop om met haar nog succes vol te worden in de M2 hopenlijk haal ik dat in dit 1ne jaartje nog... Verdrietig

Maar idd soms heb je wel jurys die liever hengsten zien of volbloed dressuur cracks Tong uitsteken en als je dan met je haffie aan komt zetten vinden ze dat bijvoorbaat al minder...
tjah dat blijft de jury sport he!!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:36

Pasha schreef:
Maar idd soms heb je wel jurys die liever hengsten zien of volbloed dressuur cracks Tong uitsteken en als je dan met je haffie aan komt zetten vinden ze dat bijvoorbaat al minder...
tjah dat blijft de jury sport he!!

Wat denk jij waarom ik niet met mijn op-de-kop-Concorde dressuur op concours Clown

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:10

hahahahah Mietje Clown
Je moet juist de aanvaring tegemoet gaan Ja Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:58

Geloof me: I had plenty Clown

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 01:04

Met Woes rij ik gewoon tussen de paarden en ik kan niet 1 keer van alle gereden proeven zeggen dat de punten kwamen doordat hij een Haflinger is...
(ja een keer hoorde ik van de schrijster (was op de eigen ver.) dat de jury het zo leuk vond een Haflinger tussen de paarden en dat ze dus nogal positief tegen mijn proefje stond...wat resulteerde op 169 punten... Schijnheilig )
En de dochter van de fokkers van Woes heeft eigenhandig 2 Haflingermerries naar de Z2 tussen de paarden gereden dus ja het kan, al is het zodra je hoger komt moeilijker dan op een "dressuur" paard.
Ik moet er wel bij zeggen dat Woes een macho is en op wedstrijd "groeit" wat natuurlijk een voordeel is op een Haflinger die dat niet doet.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 08:58

Ik rijd met mijn haflinger ook tussende paarden in het L2. En ik moet zeggen, dat ik meestal gewoon de punten krijg die ik verdien, een enkele keer merk ik wel dat ik benadeeld wordt, maar ik haal er soms ook wel eens voordeel mee (opvallend vaak bij oudere mannetjes als jury Tong uitsteken )
Jammer is het natuurlijk dat Marco zo nuchetr blijft en dus ook absoluut niet zal groeien in de ring, of zich showen in de middendraf etc.
Maar kijk het van de zonnige kant, de punten die je krijgt zijn puur verdiend met rijkunst Haha!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:42

Wooeeii... Officieel M1 met Pasha...

Zie ze kunnen het wel Haha!

Wat nou haflingers niet in de sport he Haha!

Ik voelde me wel een beetje min met het losrijden haha
al die grote chique dressuur ponys..
maar ik heb ze er wel ff af gereden was 2e met 159 pnt Haha!
Haha!

viewtopic.php?f=10&t=375829 Tong uitsteken

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:46

Top Laura! OK dan! Haha!

annalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:48

idd... er zijn zoveel mensen met n afkeer op haflingers! Boos!
ik heb z gereden met mn vorige en die ik nu heb kan m2!! ik snap ook niet wat ze er tegen hebben Huilen
trouwens.. mooie haf op dii foto's! loopt super Pling