Hongaarse paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:41

Je moet wel iemand bij je hebben inderdaad die hongaars kan, je moet ook niet vertellen dat je het paard meeneemt naar nederland of belgie. Want wij zijn heel erg rijk in hongaarse ogen, wij hebben tweede huizen daar, welke nog luxer zijn als hun huisjes(ze leuken hun huizen wel op met nederlandse spullen als de nederlanders terug zijn in nederland, want alles is leeg als je weer terug komt, haha), maar dat even terzijde. Dat paard wat ik had ingereden, daar had ik wel oren naar, voor een hongaar had hij het over ongeveer 1500 euro en aan mij vroeg hij iets meer als 3500 euro. Voor een vierjarig goed dressuurpaard, ik voelde wel dat dit paard wat in zich had, zijn broer exact dezelfde moeder en vader, 1 jaar jonger, sprong alles wat hij wilde(sprong uit stilstand over het hek van de wei, omdat hij moeder voorbij zag komen en sprong heel goed en netjes) en dezelfde prijs.Dus dat is misschien wel een gegeven wat je dan achter wilt houden. Meeste paarden op de markt zijn gebrandmerkt, als je bij mensen thuis komt zijn de paarden dat meestal nog niet, dan kun je kiezen om te chippen(dit is wel vrij duur, omdat dat daar niet gebruikelijk is). Als een paard wordt verkocht moet deze herkenbaar zijn, hiervoor brandmerkt de hongaar.

Besje

Re: Hongaarse paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:46

ja inderdaad :)

Ik heb Igor laten chippen in België... :) paspoort en nodige medische documenten waren voldoende om hem te transporteren :)

Ja :) als ze denken dat ze geld uit je kunnen slaan... dan doen ze het ook... vandaar inderdaad een Hongaar meenemen... :p of zelf Hongaars leren :D :p

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:46

nanoeh schreef:
:j Sandro was iets d uurder :')

hoeveel was hij dan? :p als ik dat mag vragen :+

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:47

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:50

Ja hoor! :D

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:03

Kimenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:27

Ik rijd ook geregeld paard in hongarije, wij komen er een paar x per jaar. Nu bij een vriendin die daar ook zelf paarden houd en in de toekomst in onze eigen Tanja, maar daar moet eerst nog aanzienlijk in verbouwd worden voor ie bewoonbaar is :D Ik vind de paarden heel braaf, en vooral robuust...flinke jongens zijn het met van die stevige nekken! :+ Maar je kunt er geweldige poesta ritten mee maken...onvermoeibaar!
Ik ga ook geregeld naar de paarden markten daar...en ik verbaas me cq verafschuw het vervoer van de paarden. Ik heb het ooit gezien dat er 3 grote paarden op een open aanhanger stonden...het type waar hier een bouwonderneming een cementmolentje en een kruiwagen op vervoert...
De paarden stonden overdwars met hun hoofden vastgebonden aan de lage reling van de kar. Toen de kar met een flinke vaart door een kuil ging kreeg je het onvermijdelijke domino effect en het voorste paard kreeg een optater zodat zijn achterbeen tussen de spijlen van de kar raakte. De sigeuner kwam uit zijn auto en begon verwoed tegen de paardenhoef te trappen... een ander trok een touw uit de kofferbak draaide dat om de hoef en probeerde zo het been los te krijgen...wat natuurlijk onmogelijk was. Een derde sigeuner kwam na een poosje martelen op het idee om het been gewoon te knikken en ja zo kwam het arme beest los. De eerste begon toen met een zweep zijn frustratie op het arme paard uit te kuren... ;(
Ik heb het allemaal op een afstandje gade geslagen...en kon me met moeite inhouden...mijn eerste reactie was ook om er boos naar toe te gaan want ik liet al een schreeuw van: HË!!! maar mijn man greep me nog net op tijd in de kraag! Met sigeuners...en dat waren de echte...wil je geen mot...en al helemaal niet als vrouw, dan kun je ook nog een pak slaag krijgen ook. En aangezien het op hongaarse paardemarkten wemelt van de sigeuners....
Je moet er wel tegen kunnen dat je af en toe zo iets te zien krijgt...maar over het algemeen zijn de gewone hongaren wel erg goed voor hun dieren...gelukkig!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 18:32

Kimenco schreef:
Je moet er wel tegen kunnen dat je af en toe zo iets te zien krijgt...maar over het algemeen zijn de gewone hongaren wel erg goed voor hun dieren...gelukkig!

Ik vrees dat je daarvoor ook helemaal niet naar Hongarije moet, dat kan je hier in Anderlecht op de markt net zo goed komen bekijken. Misschien wat minder nu, nu ze weten dat er meestal toezicht is en camera's staan. Maar doe die weg, en ze vervallen vast weer in hun oude praktijken..

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 18:41

russel schreef:
Bandida, dan wel foto's van je mooie paardje... op wikipedia zien ze er mooi uit en die berg in je profiel, is dat hun weide??? :wow:

Ja dat is hun weide, ik woon in België, in de vallei van de Samber. Dat is maar één Hongaar overigens, de twee andere zijn Spanjaarden ;)
Hij is al wat ouder aan het worden, in de winter krijgt hij grijze haren door zijn vacht (bijna vos-schimmel):
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TLOP4DK7.jpg
Dit is de lente maar je ziet het nog een beetje.

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:17

he leuk ook paarden uit hongarije!
die van mij komt daar ook vandaan, maar is gewoon een hongaars warmbloed ofzo, heb haar bij een handelaar vandaan die veel paarden uit hongarije haalt.

boeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:26

hallo,
Ik heb een vraagje.
bij de stal waar ik sindskort werk, staat dit paard.
de eigenaar vertelde dat dit een hongaars paard is...
maar wie weet welk ras dit dan is???
zoals jullie zien is hij erg lomp gebouwd, haha..
hij is ongeveer 1.65 hoog.

Verder watik over zijn karakakter kan vertellen, hij is super knuffelig, en houd van aandacht. buiten stal is hij behoorlijk voorwaarts, er zit aardig wat pit in.

kunnen jullie me helpen??
Afbeelding