Arabian Fever

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mcrielaard

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 13:31

Karin schreef:
Manuutje1990 schreef:
Ik heb verderest niks tegen Arabieren... Ieder zijn eigen smaak.. Lachen Ja
Maar waar ik me soms wel wat aan kan ergeren is, dat tegenwoordig erg veel paardenrassen "veredeld" worden met Arabier.. Dat vind ik dus echt niks.. Ik vind dat het een ras verpest.. Niet vanwege de Arabier natuurlijk.. Maar omdat tegenwoordig alles rank moet zijn, en geschikt voor topsport.. Hetzelfde idee dat als je aan een volbloed koudbloed gaat toevoegen, zodat de volboed meer trekvast word bijvoorbeeld.. Dan is het zonde van het volbloedras..
Er zijn genoeg paardenrassen, voor ieder wat wils.. Dus waarom moet ern dan nog overal Arabisch Volbloed aan toegevoegd worden..?

Wat zou het NRPS hiervan zeggen? Schijnheilig

Dat maakt mij niet uit.. Tong uitsteken Dat is mijn mening.. Haha!

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 13:35

Manuutje1990 schreef:
Maar waar ik me soms wel wat aan kan ergeren is, dat tegenwoordig erg veel paardenrassen "veredeld" worden met Arabier.. Dat vind ik dus echt niks.. Ik vind dat het een ras verpest.. Niet vanwege de Arabier natuurlijk.. Maar omdat tegenwoordig alles rank moet zijn, en geschikt voor topsport.. Hetzelfde idee dat als je aan een volbloed koudbloed gaat toevoegen, zodat de volboed meer trekvast word bijvoorbeeld.. Dan is het zonde van het volbloedras..
Er zijn genoeg paardenrassen, voor ieder wat wils.. Dus waarom moet ern dan nog overal Arabisch Volbloed aan toegevoegd worden..?

Ze stammen er toch ook allemaal vanaf? Back to basics... Ja

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 13:53

SaintAissa schreef:
Manuutje1990 schreef:

Ze stammen er toch ook allemaal vanaf? Back to basics... Ja

Echt niet alle paarden en pony rassen stammen van de Arabisch Volbloed af, die wel 'veredeld' worden met dit ras..

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 16:25

er blijven wel vrij weinig rassen over die er niet vanaf stammen geloof ik
je moet zelfs denk ik bij de meeste koudbloeden gaan kijken waar ze uiteindelijk vanaf stammen je moet naar mijn mening ook alleen gaan kruisen het het ras er inderdaad door verbeterd wordt dus ongeacht met welk ras je gaat kruisen

groetjes bren Bloos

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:03

griebels schreef:
Dit paardje is nogal wat iel omdat het nog een jaarling is...

.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:12

wat zal ik zeggen, weg schieterig en iel?
dat lijkt meer een beschrijving van een rat dan van een arabisch volbloed PAARD.
Als je er eenmaal een hebt wil je nooit anders meer, maar........niet ieder mens is geschikt om het baasje van een arabier te zijn Haha!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:29

Manuutje1990 schreef:

Ben het er wel mee eens dat ieder zijn eigen smaak mag hebben als je de AV Paard niet mooi vind is dat je eigen smaak.(begrijp het alleen niet zo goed maar oke Clown )

Maar wat ik me dan afvraag waar halen sommigen mensen al die Fabels vandaan in gods naam(of in dit geval allah Clown }> )
Uit het grote Fabeltjes boek der Rassen Clown

Voorbeelden

Het zijn iele paarden>>Kijk even langer dan je neus lang is er bestaan verschillende soorten types in dit ras!!!!!!!!!!!
Nerveus>>Ja dat snap ik als je die vooroordeel heb en er al nerveus op ga zitten welk paard doe dit niet!!!!!!!!!!!

Nou ja en ga zo maar door....... Huilen Moet er gewoon van janken zo triest Cool
Laatst bijgewerkt door Barcelano op 29-01-05 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:36

Barcelano schreef:
Manuutje1990 schreef:

dat het je smaak niet is dat kan(Kan het alleen niet begrijpen maar oke ieder zijn ding Tong uitsteken Clown )

Maar wat ik nou zo jammer vind dat mensen dingen zeggen over AV paarden dat ik denk waar heb je dat in gods naam (of in dit geval Allah)vandaan.(sorry voor de gods lastering als mensen dit vinden Clown )
Sommigen lezen echt het Grote Fabeltjes Boek der Arabisch volbloeden denk ik dan weleens.

Ze zeggen dan dingen dat ik denk dat is echt bullshit............

Als je meningen geef doe het dan op waarheid beruste dingen...
En niet vooroordelen of als je het zo hoort of op school leer.

En dat geld voor elk ras....

Tjah.. Vooroordelen heb je van elk ras..
De Arabieren die ik ken (dat zijn er maar 3 oor.. Haha! Tong uitsteken) zijn allemaal paardjes die al schrikken van een blaadje in de berm etc.
De vooroordelen die ik altijd te horen krijg over mijn paard is dat ze sloom zou zijn.. Ze is een Westfalisch Koudbloed merrie.. Nou, op het strand staat ze af en toe op en neer te stuiteren dat wil je ook niet weten.. Tong uitsteken
Of soms wind ze zich zo op, en dan maakt ze zichzelf heel sterk en gaat ze soms helemaal moeilijk doen.. En dan vliegen de mensen de berm in voor d'r.. Schijnheilig
Maar het is wel een paard, dat haast nergens van schrikt, en bijna niks eng vind.. En dat vind ik het grote voordeel van een koudbloed.. Ja

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:40

*tijn* schreef:
Whaaaah!!! Haha! Hij is goed!
Haha... komen jullie allemaal naar de hengstenkeuring?
Jij wel zie ik Barcelano!

Ja.......de HK ik doe mee(tenminste me paard)
Begin nu wel de zenuwen te krijgen Haha!

Kan nog leuk worden ......... Clown

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:24

Jezus wat ben jij een kortzichtig dom kind zeg ten eerste alle paardenrassen stammen af van het Arabische volbloed af
(mn vriendin heeft haar stamboek zover terug gezocht van haar kwpner en in 1700 kwam er een arabische hengst in voor)

ten tweede ik heb vandaag een verhuizing met veel stres mee gemaakt en de koelste was jawel mijn arabier, mevrouwtje KWPNer wilde de trailer niet in en stond de hele weg te springen in de trailer.
toen we er waren zij als eerste eruit en mevrouw begon te dribbelen en gek te doen, die van mij keek alleen en vond het allemaal heel interessant maar deed helemaal nix!!!!
mn andere vriendin haar Duitse paard wilde na een uur ook niet de trailer in !!!

dus ga nu niet vertellen tegen AV-fans dat een AV neurotisch is of
overal van schrikt of bang is dit is niet waar

en je mag natuurlijk van een ander ras houden geen probleem jou gemis maar ga neit van die rare vooroordelen rond strooien en al helemaal niet over een 2-jarige die lange benen heeft en zn kont hoog dat heet overbouwt en hebben de meeste 2 jarige!!!!!

sorry wilde me nergens mee bemoeien maar wat lopen er hier toch Hamer mensen rond joh!!! doodvermoeiend!!!! Slapen

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:46

mango schreef:
Jezus wat ben jij een kortzichtig dom kind zeg ten eerste alle paardenrassen stammen af van het Arabische volbloed af
(mn vriendin heeft haar stamboek zover terug gezocht van haar kwpner en in 1700 kwam er een arabische hengst in voor)

ten tweede ik heb vandaag een verhuizing met veel stres mee gemaakt en de koelste was jawel mijn arabier, mevrouwtje KWPNer wilde de trailer niet in en stond de hele weg te springen in de trailer.
toen we er waren zij als eerste eruit en mevrouw begon te dribbelen en gek te doen, die van mij keek alleen en vond het allemaal heel interessant maar deed helemaal nix!!!!
mn andere vriendin haar Duitse paard wilde na een uur ook niet de trailer in !!!

en je mag natuurlijk van een ander ras houden geen probleem jou gemis maar ga neit van die rare vooroordelen rond strooien en al helemaal niet over een 2-jarige die lange benen heeft en zn kont hoog dat heet overbouwt en hebben de meeste 2 jarige!!!!!

sorry wilde me nergens mee bemoeien maar wat lopen er hier toch Hamer mensen rond joh!!! doodvermoeiend!!!! Slapen

Ik zei toch zeker dat dat mijn ervaring was met een Arbsich Volbloed..

En ik vroeg alleen of het een veulen was.. En ik heb niet gezegt dat zn kont hoog was, ik zei, nogal lange benen en korte rug.. En dat de meeste 2jarigen nog overbouwd zijn dat begrijp ik ook nog wel.. Jazeker, dat domme kortzichtige kind... Verward

En wou jij beweren dat onze paarden van het Arabisch Volbloed afstammen..? Haha! Rolleyes Whahah!!
Met de deuk de verkeerde kant op zeker.. Haha! En een staart die zo vol en dik is dat ze hem waarschijnlijk niet eens is omhoog kunnen krijgen.. Haha! En veel groter en heel veel zwaarder en sterker dan een AV Haha! Een trekpaard!! Haha! Whahahah..
Srry.. Bloos

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:55

Manuutje1990 schreef:
mango schreef:

Manuutje1990 schreef:
Ik zei toch zeker dat dat mijn ervaring was met een Arbsich Volbloed..

En ik vroeg alleen of het een veulen was.. En ik heb niet gezegt dat zn kont hoog was, ik zei, nogal lange benen en korte rug.. En dat de meeste 2jarigen nog overbouwd zijn dat begrijp ik ook nog wel.. Jazeker, dat domme kortzichtige kind... Verward

En wou jij beweren dat onze paarden van het Arabisch Volbloed afstammen..? Haha! Rolleyes Whahah!!
Met de deuk de verkeerde kant op zeker.. Haha! En een staart die zo vol en dik is dat ze hem waarschijnlijk niet eens is omhoog kunnen krijgen.. Haha! En veel groter en heel veel zwaarder en sterker dan een AV Haha! Een trekpaard!! Haha! Whahahah..
Srry.. Bloos

Clown }> NU IK WEER WAT ZEGGEN!!!!!!!! }> Clown

Hellelulja MANGO!!!!!!!!! Haha!

}> Komt hard aan he de waarheid mannuutje }>

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 23:19

Manuutje1990 heb jij je stamboom van je paard dan ook tot op de bodem uitgezocht (kan zijn dat het niet tot heel ver terug gaat maar is even een idee hoor)want dan denk ik dat je uiteindelijk allemaal warmbloeden tegenkomt dus en dan kun je met zekerheid reageren zoals je nu reageert
zullen we nu dan ook maar weer on-topic gaan is veel leuker tuurlijk heeft ieder zijn mening en vooroordelen heeft iedereen wel eens
tuurlijk zijn er ook drukke arabjes maar jah dat is met alle rassen wel zo du je kan niet elk paard en daardoor een speciafiek ras over een kam halen moest dit even kwijt hoor

groetjes bren

p.s ben trots op mijn arabje Haha!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 23:24

Manuutje1990 schreef:

Omdat de arabisch volbloed FOKTECHNISCH het beste in mekaar zit Knipoog THAT'S WHY !!! Bloos Haha!

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:07

Tsja, daar gaan we weer.
De arabier is gewoon een topknol, maar daar hebben we het hierzo al heel vaak over gehad. En inderdaad, smaken verschillen.
Maar iedereen moet toch wel toegeven dat een arabier echt een droompaardje is.
Wie droomd(e) er (vroeger) niet van om een prachtige arabier te berijden/bezitten??? Vingers aflikken Echt een meisjesdroom.

Voor sommigen onder ons is die droom uitgekomen. Die weten wat het is een beeldschoon, intelligent, trouw, aanhankelijk, vriend voor het leven enz. dier te bezitten.
Al die andere negatieve dames hier weten niet waar ze over praten laat staan dat ze weten wat ze missen.
Ook ik vind de ene arab mooier als de ander, dat is gewoon een kwestie van smaak.

En Penny-kinderen onder ons, als je goed naar de tekeningen kijkt in jullie zo geliefde strip, dan zijn de doorsnee pony's allemaal luxe pony's die allemaal nauw verwant zijn aan de arabier. Leuk strip-blad he Haha!

Als je zegt dat een arabier een stom zenuwachtig hysterisch paard is, kijk dan eens naar je zelf, door jou stomvervelende aard en het niet om kunnen gaan met een temperament vol en intelligent paard, maak je zelfs nog van een halfdood paard een zenuwpees.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:35

spettic schreef:
Tsja, daar gaan we weer.
De arabier is gewoon een topknol, maar daar hebben we het hierzo al heel vaak over gehad. En inderdaad, smaken verschillen.
Maar iedereen moet toch wel toegeven dat een arabier echt een droompaardje is.
Wie droomd(e) er (vroeger) niet van om een prachtige arabier te berijden/bezitten??? Vingers aflikken Echt een meisjesdroom.

Voor sommigen onder ons is die droom uitgekomen. Die weten wat het is een beeldschoon, intelligent, trouw, aanhankelijk, vriend voor het leven enz. dier te bezitten.
Al die andere negatieve dames hier weten niet waar ze over praten laat staan dat ze weten wat ze missen.
Ook ik vind de ene arab mooier als de ander, dat is gewoon een kwestie van smaak.

En Penny-kinderen onder ons, als je goed naar de tekeningen kijkt in jullie zo geliefde strip, dan zijn de doorsnee pony's allemaal luxe pony's die allemaal nauw verwant zijn aan de arabier. Leuk strip-blad he Haha!

Als je zegt dat een arabier een stom zenuwachtig hysterisch paard is, kijk dan eens naar je zelf, door jou stomvervelende aard en het niet om kunnen gaan met een temperament vol en intelligent paard, maak je zelfs nog van een halfdood paard een zenuwpees.

Je haald de woorden uit me mond Haha! Cool

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:23

Jeetje, het is echt duidelik hè!
Volgens mij is de Arabier het meest afgezeken ras hier op Bokt!
Als je je niet aangesproken voeld over het besmet zijn met het arabitis-virus, dan hou je toch gewoon je kop dicht?
Altijd dat gezeik over Arabieren, daar word ik nou echt gek van!
Oké, smaken verschillen, maar doe effe normaal zeg!
Sla dit topic dan over en ga bij jouw favoriete ras kijken,
Als ik een topic zie wat over een voor mij niet interessant paardenras gaat, ga ik toch ook niet dat ras af zitten kraken?
Maar zo blijkt maar weer dat al die achterlijke reacties afkomstig zijn van mensen die zelf niet om kunnen gaan met inteligente paarden, en die een houten hobbelpaard zelfs nog histerisch kunnen maken...

Voor alle Arabieren liefhebbers onder ons:
Misschien is het beter om niet meer op die onzin in te gaan,
wij weten gelukkig zelf wat voor een fantastische paarden arabieren zijn! Knipoog

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:28

Vind het moeilijk om het met rust te laten Cool
Zo kan ik ook me frustraties uiten }> Clown

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 17:21

Barcelano schreef:
Vind het moeilijk om het met rust te laten Cool
Zo kan ik ook me frustraties uiten }> Clown

Haha! Logisch eigenlijk hè!
Zo'n fantastisch ras, en dan die onzin die er over gezegd word, waar ook nog eens niks van klopt! Slapen

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:19

Wat ik heb gemerkt sinds ik mijn eigen arabje heb, is dat men met een arabier om moet kunnen gaan.Doel dan ook deels op je instelling e.d. mijn arabje heeft 2 x op een pensionstal gestaan.. maar dat werd niks..waren mensen die KWPN reden( niks tegen die mensen ofzo hoor) maar die gingen met hem om van: ohhh, dat doe ik wel even.. ik ben geweldig."jah dan zat je bij hem aan het verkeerde adres.Respect, dat werkt bij een arab( eigenlijk bij alle paarden) en lang niet alle mensen hebben respect voor hun paard of voor de arab waar ze mee omgaan. en dan krijg je die storm in een glas water.

Robin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:58

Ik vind arabieren ook echt vet mooie paardjes! Heb zelf een kruising met NRPS Haha!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:04

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 21:40

Lang niet geantwoord....

Maja...ik vind ook niet alle arabieren mooi...maar sommige heel erg....en sommige gewoon. Bij ons op de manege staan er 6 ofzo. Ze zijn allemaal erg mooi. Je ziet soms op de foto's dat ze extra mooi zijn. Maar in het echt vind ik ze ook erg leuk.

Maarja, iedereen zijn eigen menig hoor. Ik kan die ene foto niet eens meer zien die ik neergezet had. Maar het zal allemaal wel

Maar ik vind Arabieren ook wel leuk qua karakter, de 6 paarden op de manege zijn heel speciaal en zijn ook heel voorzichtig. Als je zomaar een hand naar ze toesteekst gaan ze nooit meer met je om (:P niet zo gezegd als bedoeld Haha!)

:p haha joepje! helemaal mee eens....tis een superleuk ras...(er zijn nog meer leuke rassen hoor) en als iemand het nou níét leuk vind moet hij weten

Spettic! wat een tekst....

Haha!

Die site van arabischevolbloeden had ik ook al gezien...

NRPS-jes zijn ook erg mooi Robin...

Ik heb ook allemaal rare rassen-fabeltjes gehoord hoor. Dat Arabieren áltijd fel en zenuwachtig zijn. En overal van schrikken en als je ze niet goed behandeld héél wild worden. En dat als ze uit het wild komen niet te temmen zijn (zo'n fabeltje had ik gehoord...dus geheel negatief Boos! natuurlijk...ieder paard heeft z'n eigen karakter...maar elk ras heeft toch weer een eigen sóórt karakter)

Ik heb een boek met allemaal rassen. Het blijkt wel dat er in VEEL rassen arabisch bloed verwerkt zit...soms ook wel heel ver hoor. Maar het zit er wel in (niet in alle rassen dus) Dus dat de rassen 'veredeld' zijn wat niet nodig is...een Shire is een Shire en zonder arabisch bloed vind ik ze ook mooi...

groetjes

jennifer

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:51

Mijn eerste kennismakingen met Arabieren waren hopeloos. De eerste, die bij ons op de manege stond, beet me een groot gat in mijn hoofd. (Hij is kort daarop afgemaakt en bleek een grote tumor in zijn hoofd te hebben) De tweede, ook op de manege, sloeg tijdens een terreinrit naar het paard waar ik op reed en raakte me vol op de knie. Meniscus kapot.
Ik vond toen helemaal niets aan Arabieren en reed grote warmbloeds en een pony.
Toen me dus gevraagd werd een Arabier te rijden, had ik zoiets van nou vooruit dan maar, maar eigenlijk liever niet.
En toen gebeurde het wonder.
Ik werd verliefd en niet zo'n beetje ook.
Zoveel intelligentie, zachtaardigheid en super gevoelig met rijden.
Zulke kleine hulpen, je hoeft het eigenlijk alleen maar te denken.
Die heerlijke looplust.
En heb je hun vertrouwen gaan ze letterlijk voor JOU door het vuur.
Sindsdien heb ik naast mijn Welshes ook steeds een Arabje op stal.
En zit ik op een warmbloed, dan mis ik de snelle reacties en word ik er vaak doodmoe van, ook al vindt de eigenaar het een fel en snel reagerend paard.
Nee hoor, het AV-virus is bij mij ook ongeneeslijk geworden.
En waarom zou ik eigenlijk Welshes hebben?
Die lijken in zo veel dingen zo heerlijk op Arabieren.

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:06

idje schreef:
Mijn eerste kennismakingen met Arabieren waren hopeloos. De eerste, die bij ons op de manege stond, beet me een groot gat in mijn hoofd. (Hij is kort daarop afgemaakt en bleek een grote tumor in zijn hoofd te hebben) De tweede, ook op de manege, sloeg tijdens een terreinrit naar het paard waar ik op reed en raakte me vol op de knie. Meniscus kapot.

Kan me voorstellen dat je je buik er dan van vol hebt.
Maar het had ook met een ander paardenras kunnen gebeuren. Dit zijn situaties die niks maar dan ook niks met het ras te maken hebben.
Super dat je je daar niet door hebt laten leiden toen gevraagd werd of je een arab wilde gaan rijden.
En inderdaad: HET ZIJN SUPER KNOLLEN Haha!