Tinkers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:05

Ik rijd ook een hele leuke Tinker.

Hij is het wel een type Tinker dat bijna niet voorkomt in Nederland. De Scudder. Foto's staan in mijn profiel. Krijg je weer een totaal ander beeld van een Tinker. En het is écht een Tinker hoor Tong uitsteken

Als je meer (en mooiere ) foto's wilt moet je maar PB'en. Ook als je wat meer wilt weten over dit type Tinker kan je me natuurlijk een PB sturen Lachen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:34

Hier nog een tinker bezitter, naam Chakotay, 12 jarige hengst, superknuffeldrol, foto's op zijn homepage, binnenkort nieuwe foto's die gemaakt zijn door Hypofocus. OK dan!

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:37

hoi
ik heb er ook een
een lieve zwart/bonte tinkerhengst van 8jaar
echt een schat.
trouwens goede keus hoor dat je een tinker wilt kopen
1maal een tinker altijd een tinker.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:44

hallo

ik heb zelf ook een tinkertje
hij is een 1.36 bruin/bont.
van drie jaar.

hij is de enige tinker op stal.
en ook de enige die western wordt gereden.

een tinker is niet voor even maar een maatje voor het leven

beaudinetje

Re: Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:57

kheb een TINKER X KWPN Lovers
zij is heeel mooi Bloos
my babe Tong uitsteken Vingers aflikken

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 10:23

Ik heb er ook nog maar eentje.. Riccardo en is 7 jaartjes jong..
Ik rijd ZZ recreatie... Clown

Bereboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:48

Hoi hoi,
Wij hebben in september vorig jaar een leuke tinker ruin gekocht bij de fam. Kanters in Brabant.
Een erg leuk dier en we hebben er nu al veel plezier van.
Joey word over 4 weken 2 jaar en dan gaan we voorzichtig beginnen met zijn opleiding om voor de wagen te gaan lopen.
Misschien voor jou ook een leuk idee om eens bij hun te gaan kijken als je toch een tinker zoekt.
Ze hebben er ongeveer 50 lopen en een heleboel daarvan zelf gefokt.
Groetjes en veel plezier met je zoektocht.
Janine Pling

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 18:56

2 jaar en dan op leiden voor de kar is naar mijn mening een beetje te jong Verward

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:08

geeft niet joh... bij kanters worden ze met 2.5 ook gewoon bereden. Clown

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:21

achja ik ken er wel meer die dat doen, maar ik ben er zeker geen voorstander van maarja wie ben ik he

Bereboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:24

Woeps mijn eerste post bij dit bokt forum en meteen wat reacties.
Zoals jullie hebben kunnen lezen schreef ik, als hij 2 wordt gaan we voorzichtig met zijn opleiding beginnen om hem voor de wagen te beleren.
Dat betekend niet dat hij met zijn 2e jaar al voor de wagen staat.
(goed lezen dus)
Het kan helemaal geen kwaad om een 2 jarige een bit in te doen en een hoofdstel zodat hij aan dit alles kan wennen.
Een singel om, eens een staartriem proberen en met hem op de weg wandelen hoort allemaal bij zijn opleiding en doet een 2 jarige tinker veel goed, geen kwaad.
Beginnen met een opleiding voor de wagen betekend niet dat hij er meteen voorstaat (bij ons niet in ieder geval)
Ik wil hier zeker een jaar voor uittrekken en alles op het gemak doen.
Bovendien kun je het rijden voor de wagen niet vergelijken met de belasting die je een paard bezorgt wanneer je er op gaat zitten.
Op mijn tinker komt niemand te zitten voordat hij ruim 3 is.
Dus haal dit vooral niet door elkaar.
Wat zeg ik, misschien gaan we hem wel helemaal niet berijden maar alleen maar voor de wagen beleren.

Iemand schreef hier ook, bij Kanters worden ze al bereden als ze 2 1/2 zijn.
Nou ik ben daar geweest en heb niet gezien dat het gebeurde.
Ben jij daar wel geweest en heb je het gezien?
Of is je opmerking een 'losse flodder'?

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:25

Bereboeje, er staan op I-net vaker Tinkers te koop van Kanters die 2,5 zijn en al worden bereden, helaas! En nog mee rhelaas, dit gebeurt veel vaker. Tinkers zijn nu eenmaal laat rijpe paarden en kun je beter nog een jaartje, in sommige gevallen twee jaartjes, laten lopen voordat je ze beleert.

"Probleem" is vaak dat ze door hun postuur vaak al geschikt lijken om op te rijden en door hun karakter vaak ook veel toelaten. Alles bij elkaar dus erg slecht en met een paar jaar heb je zo een verreden paard.

Ik wil hiermee echt niet zeggen dat jij het verkeerd doet oid, persoonlijk vind ik 2 ook nogal jong om met een Tinker te beginnen, wij hebben pas 2 paarden ingereden, die zijn nu 5 en nu ook pas wat meer volgroeid, maar nog steeds een beetje baby. We hebben een driejarige staan waar nog niks mee is gedaan, "kan" ook nog niet, want als je haar ziet is het nog een vreselijke slungel. Die moet nog helemaal uitgroeien en uitzwaren (buuuuh en ze is al zo groot Knipoog)

Mijn eigen paardje is ook pas met 4,5 /5 jaar ingereden, vroeg zat dacht ik zo, je hebt er immers nog jaren plezier van Haha! Dus doe het vooral rustig aan Knipoog

Wel gefeliciteerd met je Tinkertje nog en dat jullie maar veel plezier mogen hebben Knipoog