waarom altijd zo negatief over dravers ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 10:56

Heb je misschien een springfoto van jouw draver dan?
Het lijkt me namelijk wel leuk om eens een fijn springende draver te zien, nieuwe dingen zijn altijd leuk om te zien..

Ik geloof ook best dat ze hard kan galopperen, maar de vraag daarbij is: Hoe galoppeert ze dan? En kan ze ook dragend galopperen en met ruggebruik?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:24

littleroosie schreef:
Het lijkt me namelijk wel leuk om eens een fijn springende draver te zien, nieuwe dingen zijn altijd leuk om te zien..

Ik geloof ook best dat ze hard kan galopperen, maar de vraag daarbij is: Hoe galoppeert ze dan? En kan ze ook dragend galopperen en met ruggebruik?

Dravers kunnen meestal heel goed springen.. Beter dan dressuur..
Er is een draver ooit in het Z gekomen geloof ik..

Ze kunnen ook echt wel iets.. Maar mijn typepaard is het niet..

Ik heb zelf een paar keer op een draver gereden en op ten duur liep ze me toch.. Lekker nagefelijk en die kont er ECHT! onder.. Zat op dat moment geweldig..! Haha!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:24

chiara schreef:
hoi
wat een reacties zeg
ik vind de fotos errug leuk !
ik zou ook graag fotos willen plaatsen maar het lukt me niet
mijn draver is bijna 3 het is een merrie
tis een amerikaanse draver
ze is 1 meter 47
ik heb haar vanya genoemd op haar papier heet ze uit de oude doos
ze komt bij fred de zoete vandaan uit soest
ze heeft veel prijzen geld bij elkaar gelopen en heeft de gouden zweep gewonnen
als ik eruit ben hoe ik de foto moet plaatsen zien jullie hem wel verschijnen

Uit de oude doos heeft zlef niet de gouden zweep gewonnen hoor! Misschien ahar moeder. Volgens mij loopt er hier op bokt ook iemand rond (wendy K geloof ik) die een apard van dezelfde fokker heeft

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:26

littleroosie schreef:
Ik heb zelf een arabier en ik geef zelf ook wel toe dat niet alle arabieren kunnen meedraaien op een hoog niveau in de sport maar toch vind ik deze een stuk veelzijdiger dan een draver, shetlander, haflinger, fjord, fries en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Waarom is een Arabier nou weer veelzijdiger dan een draver Verward ben ik het dus niet mee eens. Een arabier hoort thuis in de Sahara Tong uitsteken

Tjonge wat een voordelen weer over dravers, om te Misselijk

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:30

littleroosie schreef:

Een draver kan niet springen?? Verward Dacht het wel hoor!
Afbeelding
Draver kan niet lekker door de rug galopperen?? Verward Toch wel.......!
Afbeelding
En ook een goed parcours kunnen ze niet springen uit galop hea Verward ?! Toch werd ik eerste van de club!
Afbeelding En dit is al een hele tijd geleden, nu spring ik 1.20 met m'n amerikaanse dravertje!! *LOL* ben heel trots!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:31

Dit was trouwens niet banketstaaf bedoelt hoor!!! maar et kwam een beetje raar over....oops......

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:33

Mackie schreef:
Waarom is een Arabier nou weer veelzijdiger dan een draver Verward ben ik het dus niet mee eens. Een arabier hoort thuis in de Sahara Tong uitsteken

Tjonge wat een voordelen weer over dravers, om te Misselijk

voorOORdelen bedoelde ik overigens

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:33

Liesjuh schreef:

Ze kunnen ook echt wel iets.. Maar mijn typepaard is het niet..

Ik heb zelf een paar keer op een draver gereden en op ten duur liep ze me toch.. Lekker nagefelijk en die kont er ECHT! onder.. Zat op dat moment geweldig..! Haha!

Er zijn heel wat dravers in de Z gekomen hoor! En ook kunnen ze super goed springen. het is voor hun alleen wat moeilijker omdat ze het moeten aanleren, ipv dat ze het uit zichzelf kunnen!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:37

Mariek87 schreef:
Ik zeg niet dat alle dravers niet mooi zijn, alleen dat het door de regel geen spring-dressuurpaarden zijn.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een fijn springende draver heb gezien hoor, maar als je een voorbeeldje voor me hebt dan kom ik met plezier even een kijkje nemen.

kijk dan maar even bij m'n fotoos hierboven!!!! *LOL*

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:49

Ik wel verder helemaal niet banketstaaf doen ofzo hoor, maar de draver op bovenstaande foto's galoppeert absoluut niet met ruggebruikt en springt ook niet met een techniek om over naar huis te schrijven (zonder rug en ongelijk, hangend voorbeen)

Toch bedankt voor de foto's, een bevestiging van ons standpunt Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:41

mijn vorige paardje was een franse draver , merrie 165 zwart/bruin

wereld beestje , altijd op de baan gelopen , geleerd om NIET te galopperen , nou dat zat er snel in hoor een mooie ronde galop

op het strand had ze rustige ronde galop harde uitgestrekte galop ren galop en dan nog een stapje der bij ,
zo ook de tolt , heerlijk

ja in het begin maaide ze en had ze zeker been beschermers nodig
binnen 4 maanden liep ze zo mooi recht dat ze die niet meer nodig had

springen heeft ze vanaf dag 1 al lekker gedaan
en eerlijk gezegd als ze dan al fout zou springen weet ik me god niet waarom dan , netjes op het moment dat ik zei de afsprong
vanuit de achterhand omhoog kon bijna op de achterhand draaien (mega kort dus was makkelijk terug te nemen en een fantastisch buitenrij paard
(nadat ze blauwe borden niet meer eng vond)

nu staat er eentje te koop bij bm , werelds buitenrij paardje
maar een draak voor in de bak , ja die heb je der ook tussen zitten
aan de andere kant zijn er verschrikkelijk veel mensen die alleen maar buitenrijden ,.. niet iedereen wil een kwpnr en er zijn ook zat kwpnr sdie er ook niet uitzien of die gefokt zijn voor de dressuur en nooit hoger hopen te komen dan de B idem voor zgn gefokte springpaarden
denk dat je niet een paarden ras over een kam kan scheren

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:48

Mijn vriendin heeft een draver en ik een arabier (hoort dus ook in Nederland niet alleen in de Sahara!) en ze doen echt niet voor elkaar onder hoor. Alleen als je een draver koopt en hij heeft gekoert laat hem dan rontgenen ivm blessures.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:49

Mariek87 schreef:
Ik wel verder helemaal niet banketstaaflig doen ofzo hoor, maar de draver op bovenstaande foto's galoppeert absoluut niet met ruggebruikt en springt ook niet met een techniek om over naar huis te schrijven (zonder rug en ongelijk, hangend voorbeen)

zoals ook veel (zelfs top) andere "kwpnrs"vaak doen dus

de betreffende draver springt anders wel hoger (zowel los als onder de man) dan dat de gemiddelde bokt kwpnr doet , maar ja

zelfs in de top zie je verschillende , de een mooier dan de ander , rij en spring technieken , de minder correcte super hoog springende
top paarden moeten ze ook maar uit de sport halen dan Verward

verder vind ik knap dat je op zon donkere foto kan bepalen of hij over de rug galoppeert... ik kan dat eerlijk gezegd niet goed zien Schijnheilig

kijk als een bepaald ras qua uiterlijk in de regel je smaak niet is , alla
over smaak valt niet te twisten ,..

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:58

Ik zeg ook niet dat alle KWPN'ers goed zijn, dat hoor je mij niet zeggen en dat kan je hier ook nergens terugvinden.
Maar jullie moeten gewoon toegeven dat er door de regel meer goede spring/dressuur KWPN'ers (dat is maar een voorbeeldje, ip welke warmbloeden dan ook) bestaan dan dravers, aangezien, NOGMAALS, dravers gemaakt zijn om zo hard mogelijk te draven en niet voor welke andere dingen dan ook!!!
Ik zeg nergens dat ze niet een sprongetje kunnen maken of een proefje kunnen lopen, imo hetzelfde verhaal als een fjord, fries, haflinger of wat dan ook, ze zijn er niet voor gemaakt, maar ze kunnen vast wel een paar leuke rondjes lopen.

Alleen, wat mijn punt is, maar iedereen denkt blijkbaar dat ik dravers lelijke poedersuiker vind die helemaal niks kunnen, is dat dravers gewoon niet gemaakt zijn voor de spring en dressuursport, en dat ik dus ook het nut er niet van zie om voor deze takken een draver te gaan kopen als je evengoed een warmbloed paard kan kopen!

En over die foto, aan het feit dat zijn bekken behoorlijk scheef lijken kan je met een redelijk zekerheid zeggen dat het paard niet over de rug galoppeerde, aangezien dat niet op een goede manier kan als hij zich niet eerst heeft rechtgericht.

En over die hoogte, ik geloof best dat hij erover heen komt, maar nogmaals, hij is er niet voor gemaakt en blinkt er ook niet in uit op de foto's techniek, maar ik zal verder maar stil blijven over zijn techniek want het is niet mijn bedoeling om wie dan ook af te gaan kraken oid.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:03

En nee, de minder in de techniek springende toppaarden hoef je er niet uit te halen, omdat deze zich bewezen hebben op niveau van nat. of int. 1.40-1.50. En hebben blijkbaar toch een dusdanige goede afzet, krachtige achterhand en wilskracht dat ze zulke zware parcoursen kunnen springen.
Ik zie nog geen groepen dravers deze blokken springen in een parcours. Zodra dat gebeurt hoor je mij niet meer zeuren als er 1 of 2 tussenzitten met een baggertechniek die er wel overheen komen, prima, hartstikke leuk.

En ik zeg ook niet dat dravers uit de sport moeten hoor, laat ze maar lekker dressuren en springen, ik stoor me er niet aan, waarom zou ik Verward

Is er hier overigens iemand die met zijn of haar draver in het 1.30 of hoger springt?

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:04

Liesjuh schreef:

Om hier nog even op te reageren: Er is ook vast wel eens een Fjord ofzo in het Z springen gekomen.. Maakt ze dat goede springers? Lijkt me niet

Ooit eentje in het Z? Kom op jongens, er lopen legio warmbloeden in het Z, let's face the facts, dravers zijn niet gemaakt voor springen of dressuur!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:27

en misschien kopen mensen wel dravers die NIET bijvoorbaat de dressuur of springsport in willen en dus hoofdzakelijk recreatief rijden en daarbij
beetje dressuren en / of springen

of miss wel mensen die het wel zouden willen maar geen top bedrag voor een top gefokte kwpnr hebben bv ..

ik heb zelf een western gereden andalusier en wat doe ik , nog westernsport nog de barokke / spaanse of welke spec wedstrijd sport dan ook , ik hobbel buiten en freestyle n beetje iets wat met elk ras gekund zou hebben , miss heel miss kopen mensen wel een bepaald paardje waar ze nou eenmaal verliefd op zijn geworden en proberen daar het beste uit te halen en hebben die helemaal geen pretenties de top sport in te gaan ,neemt niet weg dat bepaalde paarden die er niet voor gefokt zijn
toch in de top dressuur / spring sport terecht zijn gekomen , zelfs dravers
en natuurlijk meer kwpnrs (en olden burgers en en en en en ...)
mssr er zijn in nl nou eenmaal meer kwpnrs dan dravers die gekocht worden met het doel dressuur of springsport , gek dat we der daar dus meer van zien

miss is het alleen maar bewonderingswaardig dat iemand met een niet daarvoor specifiek gefokt (duur)sport paard het toch leuk doet in de sport

er zijn trouwens ook heeeeeeeeeel veeeel (al dan niet doorgefokte) kwpnrs die nooit en te nimmer in de top terecht zullen komen
omdat ze daar nou eenmaal niet voor geschikt zijn

ik moet eerlijk bekennen dat de gemiddelde nederlandse draver
ook niet mijn favoriete uiterlijk heeft , maar wel karacter voor de recreatie , de franse draver daarintegen vind ik in de regel echt dames paardjes om te zien , mooier dan een grote brede logge kwpnr met een tenger meisje erop , maar ja dat is persoonlijk

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:42

Mariek87 schreef:
Ik wel verder helemaal niet banketstaaflig doen ofzo hoor, maar de draver op bovenstaande foto's galoppeert absoluut niet met ruggebruikt en springt ook niet met een techniek om over naar huis te schrijven (zonder rug en ongelijk, hangend voorbeen)

srry hoor, maar als jij weet hoe een draver die nog nooit gegaloppeerd heeft galopeerd, galoppeerd deze toch wel degelijk door de rug, en ik heb vorige weekend bij de club een wedstrijdje gehad, springen, parcours van 1.10 m . bij mij zitten allemaal zoals van die meisjes zoals jij bij, met 'super' pony's Scheve mond en paarden. speciaal gefokt voor het springen in dressuur. allemaal dure beesten (vergeleken met dravers). En ik rij ze er allemaal uit! OK dan! twee manches foutloos, en de barage ook! terwijl alle andere in de barage allemaal een balk, of de muur hadden omgegooid (en de meeste schijterts weigerde, allemaal kwpners en nrpspony's newforests, welshjes enz. Dan zie je toch dat de techniek toch niet zo heel belangrijk is hea! Boos!

....En.....Mijn draver is nergens ban voor! gaat echt overal overheen! Haha!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:10

Gaan we nou weer beginnen met deze discussie. Ik denk dat het belangrijkste is dat je zelf blij bent met je paard. Een goed paard voor jouw is een paard dat bijj je past etc.
Waarom mensen bij voorkeur een negatief beeld hebben over dravers weet ik ook niet. Waarom zou je zo maar iemands zijn paard afkraken. Verward
Laat iedereen in zijn waarde.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:57

littleroosie schreef:

Is dat soms sarcastisch bedoelt ofzo Verward
Helaas kan ik geen foto vinden> erg jammer, ik had graag het tegendeel bewezen... zal morgen of vrijdag foto's laten maken, kan je het zien.

Tuurlijk is het voor een paard moeilijker om een juiste galop aan te leren (nogmaals: om aan te leren) als deze dat nooit heeft mogen doen.
Maar dat geldt denk ik voor elk paard dus ook een kwpn-er als die een volkomen andere training heeft gehad.
Dat wil niet zeggen dat mijn paard niet dragend (ruggebruik) kan galopperen... ja, ook dat kan ze, (en moet ze) het vraagt misschien wat meer rijkundig gevoel maar dat lijkt mij geen probleem Knipoog
Laatst bijgewerkt door sas00 op 18-01-05 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:41

littleroosie schreef:
Waar zeg ik dat ze niet kunnen galopperen?
Ieder paard heeft van nature (minstens) 3 gangen.

Hmm dit is een van de voordelen, en reken maar dat de mijne wel door zn rug galoppeert...anders geen galop hoor...
Tis dat ik er geen zin in hb anders had k s voorgesteld om Niet Draver mensen is kennis te laten maken op de rug van Kindness... ik durf te zweren dat ie niet aandraaft, laat staan galoperen...

Indd wat Fransje23 zegt... laat ieder paard in zn waarde, en tja waar een paard echt thuis hoort...
Niet in een hokje met water en hooi maar buiten, los in de natuur...

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:54

Wij laten jullie ook wel in jullie waarde hoor, en het is ook niet de bedoeling dat jullie je beledigd voelen of afgekraakt ofzo. Maar de TS vraagt waarom mensen negatief zijn over dravers, en wij lichten die kijk op de zaak gewoon even toe..

Dat van die fijn springende draver was idd sarcastisch, want ik heb persoonlijk nog nooit een goed springende draver gezien (het hele pakketje hebben we het dan over he!)

En dat punt van de recreatie is nou precies mijn punt, ik geloof best dat ze daar prima voor zijn en dat ze heel lief en leuk en braaf zijn enzo! En ik vind het ook allemaal prima, leuk, super, gaaf, tof enzo als mensen met een draver in de sport willen rijden hoor! Niets daartegen.

Dan nog even, ik word liever niet vergeleken met de blijkbaar verwende trutjes van jouw club, lovemaan, want zo een ben ik er dus absoluut niet, en als je dacht dat ik niet hard hoefde te werken voor wat ik 'gekregen' heb, dan heb je het ook verkeerd (sorry hiervoor, maar ik voelde mij daar even persoonlijk door aangevallen Tong uitsteken)

Maar goed, het leuke is, de TS stelt in de titel een vraag, waarop ze antwoord krijgt, en dan gaan jullie allemaal in de verdediging! Stel dan geen vraag!!
En jullie weten best dat ik gelijk heb wat sport betreft, maar jullie zijn te eigenwijs om het toe te geven Vork

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:58

Ik heb me echt slap gelachen om dit topic *LOL* . Wat een fanatiek gedoe! En ja ik ben het er mee eens dat een draver niet gebouwd is om grand prix te lopen of om grote prijzen te winnen, maar als je nou een draver koopt omdat je vindt dat dit paard prima bij jou past en je springt/dressuurt er af en toe mee (voor de lol) dan is dat toch alleen maar super? OK dan!
Ik neem niet aan dat iemand een draver koopt om de hoge dressuursport in te gaan Verward .
Ik zou zeggen ieder heeft zo op zijn eigen manier lol met zijn knol. Clown

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:02

nickyu schreef:
en misschien kopen mensen wel dravers die NIET bijvoorbaat de dressuur of springsport in willen en dus hoofdzakelijk recreatief rijden en daarbij
beetje dressuren en / of springen

of miss wel mensen die het wel zouden willen maar geen top bedrag voor een top gefokte kwpnr hebben bv ..

ik heb zelf een western gereden andalusier en wat doe ik , nog westernsport nog de barokke / spaanse of welke spec wedstrijd sport dan ook , ik hobbel buiten en freestyle n beetje iets wat met elk ras gekund zou hebben , miss heel miss kopen mensen wel een bepaald paardje waar ze nou eenmaal verliefd op zijn geworden en proberen daar het beste uit te halen en hebben die helemaal geen pretenties de top sport in te gaan ,neemt niet weg dat bepaalde paarden die er niet voor gefokt zijn
toch in de top dressuur / spring sport terecht zijn gekomen , zelfs dravers
en natuurlijk meer kwpnrs (en olden burgers en en en en en ...)
mssr er zijn in nl nou eenmaal meer kwpnrs dan dravers die gekocht worden met het doel dressuur of springsport , gek dat we der daar dus meer van zien

miss is het alleen maar bewonderingswaardig dat iemand met een niet daarvoor specifiek gefokt (duur)sport paard het toch leuk doet in de sport

er zijn trouwens ook heeeeeeeeeel veeeel (al dan niet doorgefokte) kwpnrs die nooit en te nimmer in de top terecht zullen komen
omdat ze daar nou eenmaal niet voor geschikt zijn

ik moet eerlijk bekennen dat de gemiddelde nederlandse draver
ook niet mijn favoriete uiterlijk heeft , maar wel karacter voor de recreatie , de franse draver daarintegen vind ik in de regel echt dames paardjes om te zien , mooier dan een grote brede logge kwpnr met een tenger meisje erop , maar ja dat is persoonlijk

Dit bedoel ik dus ook de hele tijd te zeggen, dat het voornamelijk recreatie paarden zijn ( wanneer je ze onder het zadel doet ).

1.10 stelt eerlijk gezegd niet zoveel voor, zo lang het paard maar genoeg vermogen heeft komt die overal overheen. Maar het gaat er gewoon om hoe het paard springt, wanneer het paard op de juiste manier springt is dit veel beter voor het lichaam van het paard.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:03

hmm lijkt me niet meer dan normaal dat iemand zijn/haar "ras" verdedigd...
maar jullie dringen jullie mening wel erg op... maar goed, elk ras wordt wel ergens voor gebruikt waar t niet geschikt voor is, dus je kan wel zeggen een draver is voor dressuur of springen niet geschikt....hoeft dus helemaal neit zo te zijn