Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
littleroosie schreef:Heb je misschien een springfoto van jouw draver dan?
Het lijkt me namelijk wel leuk om eens een fijn springende draver te zien, nieuwe dingen zijn altijd leuk om te zien..
Ik geloof ook best dat ze hard kan galopperen, maar de vraag daarbij is: Hoe galoppeert ze dan? En kan ze ook dragend galopperen en met ruggebruik?

chiara schreef:hoi
wat een reacties zeg
ik vind de fotos errug leuk !
ik zou ook graag fotos willen plaatsen maar het lukt me niet
mijn draver is bijna 3 het is een merrie
tis een amerikaanse draver
ze is 1 meter 47
ik heb haar vanya genoemd op haar papier heet ze uit de oude doos
ze komt bij fred de zoete vandaan uit soest
ze heeft veel prijzen geld bij elkaar gelopen en heeft de gouden zweep gewonnen
als ik eruit ben hoe ik de foto moet plaatsen zien jullie hem wel verschijnen
littleroosie schreef:Ik heb zelf een arabier en ik geef zelf ook wel toe dat niet alle arabieren kunnen meedraaien op een hoog niveau in de sport maar toch vind ik deze een stuk veelzijdiger dan een draver, shetlander, haflinger, fjord, fries en zo kan ik nog wel even doorgaan.
ben ik het dus niet mee eens. Een arabier hoort thuis in de Sahara
Het lijkt me namelijk wel leuk om eens een fijn springende draver te zien, nieuwe dingen zijn altijd leuk om te zien..
Ik geloof ook best dat ze hard kan galopperen, maar de vraag daarbij is: Hoe galoppeert ze dan? En kan ze ook dragend galopperen en met ruggebruik?
Dacht het wel hoor!
Toch wel.......!
?! Toch werd ik eerste van de club!
En dit is al een hele tijd geleden, nu spring ik 1.20 met m'n amerikaanse dravertje!!
ben heel trots! Liesjuh schreef:Dravers kunnen meestal heel goed springen.. Beter dan dressuur..
Er is een draver ooit in het Z gekomen geloof ik..
Ze kunnen ook echt wel iets.. Maar mijn typepaard is het niet..
Ik heb zelf een paar keer op een draver gereden en op ten duur liep ze me toch.. Lekker nagefelijk en die kont er ECHT! onder.. Zat op dat moment geweldig..!
Mariek87 schreef:Ik zeg niet dat alle dravers niet mooi zijn, alleen dat het door de regel geen spring-dressuurpaarden zijn.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een fijn springende draver heb gezien hoor, maar als je een voorbeeldje voor me hebt dan kom ik met plezier even een kijkje nemen.
Mariek87 schreef:Ik wel verder helemaal niet banketstaaflig doen ofzo hoor, maar de draver op bovenstaande foto's galoppeert absoluut niet met ruggebruikt en springt ook niet met een techniek om over naar huis te schrijven (zonder rug en ongelijk, hangend voorbeen)
Toch bedankt voor de foto's, een bevestiging van ons standpunt

Liesjuh schreef:Dravers kunnen meestal heel goed springen.. Beter dan dressuur..
Er is een draver ooit in het Z gekomen geloof ik..

Mariek87 schreef:Ik wel verder helemaal niet banketstaaflig doen ofzo hoor, maar de draver op bovenstaande foto's galoppeert absoluut niet met ruggebruikt en springt ook niet met een techniek om over naar huis te schrijven (zonder rug en ongelijk, hangend voorbeen)
Toch bedankt voor de foto's, een bevestiging van ons standpunt
. bij mij zitten allemaal zoals van die meisjes zoals jij bij, met 'super' pony's
en paarden. speciaal gefokt voor het springen in dressuur. allemaal dure beesten (vergeleken met dravers). En ik rij ze er allemaal uit!
littleroosie schreef:Waar zeg ik dat ze niet kunnen galopperen?
Ieder paard heeft van nature (minstens) 3 gangen.
)
. Wat een fanatiek gedoe! En ja ik ben het er mee eens dat een draver niet gebouwd is om grand prix te lopen of om grote prijzen te winnen, maar als je nou een draver koopt omdat je vindt dat dit paard prima bij jou past en je springt/dressuurt er af en toe mee (voor de lol) dan is dat toch alleen maar super?
.
nickyu schreef:en misschien kopen mensen wel dravers die NIET bijvoorbaat de dressuur of springsport in willen en dus hoofdzakelijk recreatief rijden en daarbij
beetje dressuren en / of springen
of miss wel mensen die het wel zouden willen maar geen top bedrag voor een top gefokte kwpnr hebben bv ..
ik heb zelf een western gereden andalusier en wat doe ik , nog westernsport nog de barokke / spaanse of welke spec wedstrijd sport dan ook , ik hobbel buiten en freestyle n beetje iets wat met elk ras gekund zou hebben , miss heel miss kopen mensen wel een bepaald paardje waar ze nou eenmaal verliefd op zijn geworden en proberen daar het beste uit te halen en hebben die helemaal geen pretenties de top sport in te gaan ,neemt niet weg dat bepaalde paarden die er niet voor gefokt zijn
toch in de top dressuur / spring sport terecht zijn gekomen , zelfs dravers
en natuurlijk meer kwpnrs (en olden burgers en en en en en ...)
mssr er zijn in nl nou eenmaal meer kwpnrs dan dravers die gekocht worden met het doel dressuur of springsport , gek dat we der daar dus meer van zien
miss is het alleen maar bewonderingswaardig dat iemand met een niet daarvoor specifiek gefokt (duur)sport paard het toch leuk doet in de sport
er zijn trouwens ook heeeeeeeeeel veeeel (al dan niet doorgefokte) kwpnrs die nooit en te nimmer in de top terecht zullen komen
omdat ze daar nou eenmaal niet voor geschikt zijn
ik moet eerlijk bekennen dat de gemiddelde nederlandse draver
ook niet mijn favoriete uiterlijk heeft , maar wel karacter voor de recreatie , de franse draver daarintegen vind ik in de regel echt dames paardjes om te zien , mooier dan een grote brede logge kwpnr met een tenger meisje erop , maar ja dat is persoonlijk