Jullie evaring/mening met FORESTERS

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:15

Iedere pony is natuurlijk anders, maar mijn New-Forest merrie heeft echt een SUPER karakter! Lovers Ben ontzettend blij met haar! Ze is lief, mak, gehoorzaam, cool, werklustig en ga zo maar door... Lachen.Ik rijd trouwens western met haar (recreatief).

Diaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:29

Ik heb ongeveer 2 jaar op een NF fokkerij verzorgd, ze waren allemaal super lief! ze waren ook erg makkelijk in omgang! Ik vind het in iedere geval hele leuke ponys!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 09:48

Diaan schreef:
Ik heb ongeveer 2 jaar op een NF fokkerij verzorgd, ze waren allemaal super lief! ze waren ook erg makkelijk in omgang! Ik vind het in iedere geval hele leuke ponys!

Bij wie als ik vragen mag?

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:26

Ze hebben een super karakter alleen een beetje lui.... Tong uitsteken maar ze zijn super lief en willen graag iets leren

Diaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:45

liberty schreef:
Bij wie als ik vragen mag?

Bij Stal Molenaar in Chaam Lachen

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:19

heee hallo
ik heb ook een beetje een forester verleden
ik rijdt paarden voor vrienden van mij
ze hebben nu heel veel paarden maar waren begonnen met een new forester voor hun dochtertje
het klikte niet echt en het meisje was goed bang geworden, toen heb ik haar geholpen haar angst te overwinnen.
ook heb ik dat paardje veel gereden
je kon er niet echt mee dressuren maar hij kon geweldig springen.
later is die pony verkocht en heeft het meisje een grotere dressuurpony gekregen.
even later hadden ze een fokmerrie gekocht (new forest) die ik nu regelmatig rijdt. uit die merrie hebben ze een veulen gefokt genaamd Lotte
ze is nu 2.5 jaar en ik he bhaar vanaf het begin alles geleerd
het is een heel lief maar spr eigenwijs en ondeugend paardje
ik ben eigenlijk de enige die er een beetje mee overweg kan
ik ben echt verzot op het beestje en verwacht nog veel van haar!!!
groetjes kayleigh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:23

Mijn ervaring met New Forest pony's stamt uit een soort van vorig leven Haha! , vroeger heb ik er één gehad (zo'n 20 jaar geleden, Bloos! woooow, ik kan echt al zeggen, 20 jaar geleden.....shock...). Anyway, mijn ervaring met dit ras is eigenlijk super positief!!! Mijn pony had een erg fijn karakter en ik vond hem zelf ook nog eens vreselijk mooi (niet geheel objectief natuurlijk Haha! ). Hij bezorgde me alle wedstrijden punten in de dressuur, in het springen echter was ie wat lastiger. Vandaar dat ie uiteindelijk toch verkocht werd.....Inmiddels is ie al niet meer...

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:47

sze zijn egt super ik heb er zelf ook een hij is egt super braaf en nieuwsgierig!!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:51

Betrouwbaar, meedenkend en hard werkend.. daar denk ik dan toch wel aan bij een Forester.. Ik heb er zelf een gereden, en die was echt super [alleen.. hij vond springen niet leuk Verward]

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:21

Vriendelijke, vrolijke, voorwaartse pony's.. Lachen Geschikt voor recreatie en sport.. Lachen

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 12:37

Diaan schreef:
Bij Stal Molenaar in Chaam Lachen

Aha die ken ik wel Lachen Wij hebben een dochter van King

Spekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:08

Foresters zijn über!!.... Ik rij zelf 2 en in mei ga ik waarschijnlijk een jonge Brandy beleren... Bij ons op stal staan (muv 1 fjord) alleen maar Foresters... geweldige beesten Haha!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:11

Ik heb ruim 2 jaar geleden een New forest merrie verzorgt, ze was toen 27, nu bijna 30 denk ik, kwam hardstikke mager aan bij de eigenaar waarvan ze nu nog steeds is en ze was toen weer helemaal opgeknapt... Was een hardstikke lieve pony, lekker fris met rijden enz. Lachen Echt een schat van een beest, ben d'r door omstandigheden daar mee gestopt, maar mis d'r nog wel!

Jolanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:48

Ik heb een New Forest pony gehad. Zwarte ruin v. Jasper. Op stal was ie een beetje dooiig, en met rijden best wel schrikkerig. Ook was die behoorlijk eigenwijs. Kon wel goed springen. Heb M springen en L1 dressuur met hem gereden. M'n zus heeft 2 NF pony's gehad. Een Sander en een Frisian Forest Marco Polo. Deze hadden allebei een heel fijn karakter.

annetjuh1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:00

ik vind new-forrest egt een leuk ras..
ik heb nu dan een kruising new-forrest x welsh
mijne is wel wat heter af en toe maar dat komt door de welsh erdoorheen.. maar ik vin het gewoon supermooie pony´s.. leuk gebouwd en een super karakter...

Daarbij komt nog dat je met een new-forrester alle kanten eigenlijk op kan!!

GEWELDIG DUS!!

Anoniem

Re: Jullie evaring/mening met FORESTERS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:50

[i]ik heb mijn paard op een landbouw school staan die ook een new forest hebben waar ik voor moet zorgen het is een fok merrie en een manegepaard geweest op de manege waar ik reed er reden begginers op en ze kon stappen en draven en een beetje galloperen dat was echt alles ze is nu ongeveer 21 jaar en ik rij haar nu bijna 1 1/2 jaar en ze rijdt aan de teugel is heel soepel vrolijker dan ooit en springt nu zijn we bezig om haar op comando ietst te laten doen en het schiet al op

ze is heel leergierig, nieuwsgierig en ondeugend ze is heel lief en aaibaar en ze vertrouwd je heel goed, haar laatste veulen is nu 1 1/2 en lag bij de geboorte in de nageborte zodat hij niet kon gaan staan, we hebben het veulen opgetild en ergens anders heen gelegd zonder dat ze wat deed of het veulen verstote

ze is de volle dochter van Qeeunswood solomon!!! ik weet niet of jullie die allemaal kennen maar hij is heel bekend

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:17

wij hebben twee foresters en ze verschillen nogal in karakter Haha!

De ene is heel erg heftig en snel in paniek, terwijl de andere zo ongeveer bom-proof is. Wel zijn ze alletwee een beetje kieskeurig in omgang, want ze vinden lang niet iedereen aardig en laten dat duidelijk merken. Als ze je wel aardig vinden doen ze echter (bijna Tong uitsteken ) alles voor je en zijn het echt super fijne pony's!!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:17

Ik heb wel op New-Forest pony's gereden...vond dat leuke pony's Ja
Ik vind dat karakter van een New-Forest verschilt...je hebt hele rustige tot hele pittige...voor iedereen is er wel eentje te vinden, ook qua maat Lachen
Ideale pony eigenlijk Haha!

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 00:02

Ik heb ook een Forester.
Met die van mij kan je werkelijkwaar alles doen, alleen het borstelen en tuttelen vind ze niet leuk. Maar als ze het zadel ziet wordt ze meteen vrolijk en met rijden is ze heel erg actief maar wel 100% betrouwbaar (zelfs voor F16s die op 15 meter boven je vliegen is ze niet bang en stapt ze mooi door Clown ).

Die van mij was bij de vorige eigenaar ook Z2 dressuur en Mspringen. Ik ben heel blij met haar en ik wil haar echt voor geen goud meer kwijt Lovers

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:55

Mijn zusje heeft er een.....een merrie. Ik vind het een vreselijk ding! Altijd chagerijnig en met d'r oren in d'r nek. Ze vindt alles eng en is heel nerveus. Ik vind d'r ook absoluut niet leuk om te zien.
Behalve onder het zadel. Dan is ze echt geweldig, echt een verschil van dag en nacht. Ze rijdt ook op hoog niveau met haar.

Maar nee ondanks dat niet echt mijn type. Geeft mij maar gewoon een lekkere dikke sokkenknol. Haha!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 17:45

super beestjes... we hebben er op de manege waar ik rij een paar in de les lopen. Ik ben ook in de new forest geweest in UK echt zooo mooi en hele lieve veulentjes

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 18:37

De foresters die ik ken zijn allemaal superbrave werkwillige dieren, maar geen volautomatische duffe ezels. Je moet er aan rijden wil je het optimale eruit halen, anders zijn ze gewoon braaf.
Foresters vind ik vaak leuke, vriendelijke dieren en ze kunnen fijn meelopen in de sport.

lisade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:15

ik heb ook een new-forest pony.
al 8 jaar en ik heb haar zelf ingereden. ze bokt of steigert nooit, mar ze is wel een scheurmonster, en ze ziet altijd over monsters in het bos waar ze van moet schrikken. maar als ze schrikt keert ze om of gebruikt ze de noodrem, maar ze gaat er nooit vandoor.

verder is het een schat van een beest.

gr lisa

AthenaWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:57

Ik heb 3 NF-pony's!
Het zijn heerlijke en eerlijke pony's!
Ze hebben een eigen willetje dat ze graag doordrijven maar das ook wel leuk soms Lachen
In de sport kunnen ze aardig wat bereiken! Ze hebben verschillende mogelijkheden...
Geen grote paarden voor mij, geef mij maar New Forestertjes Ja

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 07:23

Nog alleen maar positieve ervaringen met foresters gehad...
Het leuke is dat de meeste foresters het geduld hebben rustig te hobbelen met een beginnende ruiter, maar met een meer ervaren ruiter echt kunnen presteren en een uitdaging zijn Haha! Daarbij zijn ze heel veelzijdig en werkwillig
Verder hebben de meeste een aardige maat, dus groei je er eigenlijk niet snel/nooit uit...
Uitzonderingen zullen er altijd wel zijn, maar die heb ik nog niet gezien Lachen