welk ras past bij mij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jordy2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:58

een new forrest kan heel goed hoor of een haflinger fjord tinker connemara

ORAAKH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:00

Arabisch volbloed... zijn zeer veelzijdig! ga gewoon eens bij alle soorten rassen kijken en kijk wat je het beste bevalt. Lachen

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:37

Of een trekpaard.. En dan een kleine lichtere.. Wij hebben bijv. een Nederlands Trekpaard x Westfalisch Koudbloed. Ze zou eigenlijk groter en zwaarder moeten zijn, maar ondanks dat ze altijd kerngezond is geweest is ze heel klein en licht (1.57 m.) En ze is echt altijd vrolijk en voorwaarts, en ze is nu nog geen 3, maar ik weet zeker dat ik met haar in de L kan komen.. Want ze heeft ook heel ruime soepele gangen.
En ook een groot voordeel: Ze zal nooit gemeen doen.. Hooguit een vrolijkheidsbok.. En op stal is ze ontzettend aanhankelijk en lief. Ook weet ik zeker dat ze later nog best een sprongetje zal kunnen maken..
Ze loopt al aangespannen, en ze pakt alles ook perfect op en leert heel snel.
Ook hebben we een Belg van 1.64 m. en ong. 850 kilo.. Ook die kan aan de teugel en is lekker voorwaarts en springt zo een meter..

Maar ik begrijp ook wel dat iedereen het trekpaard als een sloom beest ziet oor.. Tong uitsteken Het is gewoon een vooroordeel, en er zitten er ook wel tussen die heel zwaar zijn en dus ook niet mooie gangen etc. hebben.

Maar zoals ORAAKH al zei, ga gewoon is bij allerlei rassen kijken.. Lachen

Djimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:53

Een Tinker Maar dan moet j ewel iemand mee nemen die verstand heeft van tinkers wat er zittuh ook wel i sniej zulke brave tinkers bij..... Maar heb je een goeiuh tinker zijn er trouwens een heeleboel van Knipoog Dan heb je er gewoon een vriend bij die alles voor je doet en laat *LOL*

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:54

new forest, nrps of connemara..
ik denk dat je het beste gewoon eens rond kan kijken

Melvern

Re: welk ras past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:22

een newforestpony is een heel goede keus
deze pony's zijn veelzijdig en heel rustig van temprament

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:35

Als ik je post las dacht ik dadelijk, he dat probleem had ik 8 jaar geleden ook. Ik heb toen voor een arabische volbloed gekozen en heb daar nog geen seconde spijt van gehad. Natuurlijk is een new forest of NRPS ook interessant, maar als je het bij lichte dressuur houdt, zou mijn keuze snel gemaakt zijn

Veel succes met de zoektocht

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:37

Ja ik zou gaan voor connemara, heerlijke veelzijdige ponys, en vaak ook nog met prachtig uiterlijk...
Mijn (verzorg) connemara is erg goed in spaanse dresuur, hij heeft ook een erg spaans uiterlijk, maar ik rij er elke avond mee naar het strand en ik spring ook met hem. super veelzijdig Tong uitsteken en dan valt hij ook nog op door zijn imposante voorkomen, voor mij t perfecte paardje Lachen

Maar New Foresters hoor ik ook erg goede verhalen van!!
En arabische volbloeden zijn wat ik hoor ook hele veelzijdige paaardjes.
Het is denkik maar waar je van houd!

De Dales en Fell zijn ook erg goede en leuke ponys, alleen miss wat moeilijk te vinden hier in nederland? En een merens misschien? of denk ik dan te 'stevig'?
En idd Fjord en Haflinger, maja wat ook al gezegt wordt, ik zou niet zozeer naar een ras kijken, meer gewoon ponys zoeken en kijken wat bij je past. Het kan erg per pony verschillen.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:06

Appaloosa,Quarter,Paint,Haflinger,New Forest.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:16

Er lopen trouwens ook zat leuke vuilnisbakken rond!
Die zijn niks minder dan een raspaard, alleen zit er geen papier bij. Maar ze kosten stukken minder!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:26

je moet denk ik niet op zoek gaan naar in eerste instantie een bepaald ras maar een paard wat jou persoonlijk aanstaat en wat jij leuk vind en precies hetgeen is wat jij graag wilt
dus ik zou als ik jou was ook niet naar een ras gaan kijken maar naar meerdere en dan pas een keus maken van dit ras bevalt mij toch meer
en dan pas een keuze gaan maken van een ras

zelf heb ik iets idd van een forester, arabier, welshje waar denk ik wel een gpeie keuze uitkomt

groetjes bren

machonoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:43

Ik zou idd ook gaan voor de arabier, zijn hele koele en betrouwbare paardjes en bovendien erg veelzijdig!!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:05

Eigenlijk zijn alle rassen heel veelzeidig. Het is maar net van wat voor karakter je houd. En welke bouw en uiterlijk je aanstaat. En het karakter heeft bijna niks met het ras te maken.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:12

Net wat manuutje zegt, karakter heeft bijna niets met het ras te maken. Natuurlijk heb je altijd bepaalde karaktertrekjes die je vaakt tegenkomt bij een ras, maar dat hoeft niet altijd. Zo lees ik hier dat New Foresters heel betrouwbaar en lief zijn, terwijl ik een New Forester verzorgd heb waar je zonder cap niet op moest stappen! Niets betrouwbaar en rustig, maar altijd uitproberen en vaak druk.

Ik denk dat je niet zo moet focussen op het ras, maar op het paardje zelf. Hoe ziet hij/zij eruit, wat kan hij/zij en voeldoet hij aan jouw eisen? Als je een leuk beestje hebt gevonden, doet het ras er toch eigenlijk niet meer toe Knipoog

maartju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:47

ik zou zeggen koop een ijslander! heerlijk voor i/h bos die tolt, zit echt fantastisch!! (maarja, let maar niet op mij, ik probeer iedereen aan de ijslander te krijgen Clown Knipoog )

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:34

ik zou een nrps of appaloosa nemen Bloos

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 16:49

Sharmila schreef:
haflinger, fell, en nog een ras waarvan ik niet op de naam kan komen....ik ga heel hard denken....
Ze zijn in ieder geval zwart en best sierlijk gebouwd...

Merens?? persoonlijk zou ik voor een NRPS pony kiezen... hun gedrag verschilt natuurlijk per pony en het % arbisch bloed ook.. maar ik heb nou twee jaar een NRPS en ze bevalt me zeer goed!! NRPSers vind ik altijd leuke allround pony's...