Hoe vinden jullie de karakter van een draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 23:56

ik heb zelf een dravertje gehad
was echt een super lief beestje
zolang ik ernaast liep was alles goed
maar als ik erop ging dan begon hij gelijk
vresselijk hard met draven
hij kon ook geen galop stappen vond hij ook niet erg fijn
echt alleen maar draven
echt geweldige beesten met een vriendelijk karakter

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:51

Iedere paard ( en dus ook iedere draver) heeft zijn eigen karakter. (Overigens is er ook veel verschil in bouw bij dravers). Maar draver zijn inderdaad paarden veel bloed en daar moet je van houden en mee om kunnen gaan.
Ik vind Cookie ontzettend braaf maar volgens sommige mensen is ze te heet (en volgens iemand zelfs WILD). Ze heeft echter nog nooit gesteigert, gebokt en is er nooit van door gegaan! Met veel rust en geduld kom je een heel eind. Ik denk overigens niet dat een draver voor iedereen geschikt is.

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:31

woow ik las dit en ik dacht dit lijkt toch wel erg op mijn paard. Ik wist wel dat er een deel draversbloed in zat maar dat er zoveel herkenbare punten in hem zaten vind ik heel bijzonder.
Hij is bijvoorbeeld echt heeeel lief op stal en staat half te slapen met borstelen behalve als het etenstijd is dan wil het hoefje nog wel eens een trap geven tegen de stalmuur. En tijdens het rijden wil hij ook nog wel eens ergens van schrikken maar hij zal nooit iets expres verkeerd doen.

Wel heb ik nog erg veel moeite met de galop met hem in de bak. Buiten gaat het wel want daar kan hij gewoon aan een stuk door galoppen maar in een rondje is toch een stuk moeilijker vind hij.
Nog tips??

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 17:23

_isaatje_ schreef:
woow ik las dit en ik dacht dit lijkt toch wel erg op mijn paard. Ik wist wel dat er een deel draversbloed in zat maar dat er zoveel herkenbare punten in hem zaten vind ik heel bijzonder.
Hij is bijvoorbeeld echt heeeel lief op stal en staat half te slapen met borstelen behalve als het etenstijd is dan wil het hoefje nog wel eens een trap geven tegen de stalmuur. En tijdens het rijden wil hij ook nog wel eens ergens van schrikken maar hij zal nooit iets expres verkeerd doen.

Wel heb ik nog erg veel moeite met de galop met hem in de bak. Buiten gaat het wel want daar kan hij gewoon aan een stuk door galoppen maar in een rondje is toch een stuk moeilijker vind hij.
Nog tips??

Dat kan idd! Ik vind dravers kwa karakter best wel te herkennen maarja daar moet je denk wel eerst een draver voor gehad hebben of goed gekend te hebben.

Voor de galop weet ik niet echt hoe ik je moet helpen. Bij mijnes begon het met heel hard draven en dat ze in galop aanprong en dan maar door blijven aansporen! (Begin was echt vreselijk) en nu ben ik bij dat ik ga doorzitten en mijn voet laat voelen (soms een schopje als ze der dag niet heeft) en dan springt ze over in galop en ze galoppeert ook nog aan de teugel (soms hangt ze wel erg maar dat zijn we nog aan het oefenen). Alles op z'n tijd! Tong uitsteken *LOL* OK dan!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 17:24

fransje23 schreef:
Iedere paard ( en dus ook iedere draver) heeft zijn eigen karakter. (Overigens is er ook veel verschil in bouw bij dravers). Maar draver zijn inderdaad paarden veel bloed en daar moet je van houden en mee om kunnen gaan.
Ik vind Cookie ontzettend braaf maar volgens sommige mensen is ze te heet (en volgens iemand zelfs WILD). Ze heeft echter nog nooit gesteigert, gebokt en is er nooit van door gegaan! Met veel rust en geduld kom je een heel eind. Ik denk overigens niet dat een draver voor iedereen geschikt is.

Idd ik heb vaak gehad dat ze zeiden van dat ie druk en wild was en dan liet ik hun erop en dan vonden ze haar hardstikke meevallen en hardstikke lief! Dravers zijn heethoofden maar kunnen ook relax zijn en zijn hardstikke eerlijk! (natuurlijk heb je uitzonderingen) OK dan!

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 17:35

Citaat:
Dat kan idd! Ik vind dravers kwa karakter best wel te herkennen maarja daar moet je denk wel eerst een draver voor gehad hebben of goed gekend te hebben.

Voor de galop weet ik niet echt hoe ik je moet helpen. Bij mijnes begon het met heel hard draven en dat ze in galop aanprong en dan maar door blijven aansporen! (Begin was echt vreselijk) en nu ben ik bij dat ik ga doorzitten en mijn voet laat voelen (soms een schopje als ze der dag niet heeft) en dan springt ze over in galop en ze galoppeert ook nog aan de teugel (soms hangt ze wel erg maar dat zijn we nog aan het oefenen). Alles op z'n tijd!

Dus je moet er wel veel mee trainen? en een hoop geduld voor hebben? Nou is mijn paard ook best wel lui, maar we komen er wel. Ik ben nu ook begonnen met longeren en hij reageert ook beter op muslie gemengd met haver want dan heeft ie net even wat meer energie. Maar ik ga er aan werken en bedankt. OK dan! *LOL*

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:57

eey isaatje... van welke vader is je paardje... Mooi dier hoor!
Ik heb nu bijna geen problemen meer met de galop, echt kwestie van tijd, en daarbij geloof ik ook dat je dravertje je moet vertrouwen...anders kom je met dit ras niet al te ver...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:58

_isaatje_ schreef:
Nog tips??

Gewoon met veel geduld blijven oefenen. Als hij in galop gaat veel belonen met je stem. Werkt bij mijn paard super. Ik ben van de zomer begonnen met de rechtergalop. Die kon ze namelijk niet. In het begin gng ik als ee tornado door de bak. Maar dan liet ik haar gaan en probeerde haar met mijn stem en zit langzamer te laten gaan. Dus niet aan je teugels gana trekken. Nu kan ze aan de teugel rechtsom en volte galoperen. Het tempo ligt nog wel wat te hoog maar dat komt vast ooit nog wel goed.
Als hij moeite heeft met aanspringen kan je hem dit aan de longeerlijn leren met een stemhulp. Deze stemhulp kan je dan later gebruiken met rijden.

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 00:20

Oke ik ga er gewoon met veel geduld aan werken. En ik ben inderdaad ook al bezig om hem op mijn stem te laten reageren en ook met longeren. Hoewel hij dat wel weer heel leuk vind en het dan al beter doet, maar ja.

Verder de vader van Presto is Pericles (kweenie hoe je het schrijft Tong uitsteken).
Bedankt voor de tips. OK dan!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 00:44

graag gedaan! Daarom zijn zulke sites er ook! Tong uitsteken Om elkaar te helpen Haha!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:47

hmm... t enige probeem heb ik bij KM heb is dat hij slecht aan de longe galopeerd... dat kan hij is echt niet.... op de volte galoperen vind ie zo ie zo moeilijk!!! voor de rest echt super hoor, hij reageert ook super op mn stem, dussuh, we gaan is proberen hoe hij op touwhalster reageerd...

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 19:04

Mijnes had dat ook totdat ik met longeersingel en touwtjes ging werken sindsdien doet ze het super! Zonder wil ze nog wel eens gaan racen maar met gaat ze echt heel mooi!

Ik ben een trotse eigenaresse! Haha! Maar ik zit nu vast! Kom niet verder! Ik heb haar namelijk nu alles aangeleerd wat ik zelf ken! Dus het word tijd dat ik op les ga! (ze gaat nu rustig in galop kan met alle gangen aan de teugel en kan zijwaards etc etc) maar ikzelf ben eigelijk nooit verder met een paard geweest! Dus dat word lessen! Haha!

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:14

ik heb een half dravertje, en dat is ook een ontiegelijke knuffel, maar ook wat eenkennig. hij wil wel supergraag voor je werken (wordt nu dress, en springen mee gereden). maar hij is wel een beetje van:,, als jij mij niks doet doe ik jou ook niks!'' maar dat vind ik niet erg. je moet gewoon eerlijk met ze omgaan, en ze eerder een beloning geven dan straf(maar dat is bij bijna alle paarden zo!) dan heb je een paard voor het leven!!!!!!

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:26

over galopperen:
ik kreeg mijn pony manuel een jaar geleden. hij was licht aangereden, maar kon absoluut niet galopperen. eerst ben ik een maand bezig geweest (met les) om hem ontspannen door de rug te laten lopen. heel veel naar benede rijden met hals strekken en rustig draven. toen wilde ik wel eens galopperen. maar mijn paard is groot, en ik ben klein (toen 14jaar) dus als we in strijd zouden komen zou hij winnen. toen heeft mij instructuer ons aan de longe gedaan want hij brak steeds uit op de volte (dat was vreemd, voor het eerst in 7 jaar hahah) na 10 min heel hard draven kreeg ik hem dan uiteindelijk in galop. (hij had er egt moeite mee!!!). daarna hem helemaal de lucht in geprezen en uitgestapt. en zo een paar weken lang.....maar hij begon steeds beter te galopperen.
toen de longeerlijn eraf, maar alleen maar op voltes galopperen om hem rustiger te laten lopen. op een gegeven moment had hij tijd genoeg gehad om te kijken waar hij z'n bene liet, en heb ik hem 2x met thiedeman gereden. dat ging echt super!!!! daarna 1/2 jaar lang5 keer per week geoefend, en nu kan hij netjes rechtdoor linksom wel iets beter dan rechtsom, maar dat komt nog wel. ook gaat hij nu van stap naar galop, echt heel rustig!!! aan de gangen zie je niet dat het een draver is!!!

Dus heel veel oefenen en belonen, en vooral losse teugel geven in galop, dat geeft de minste weerstand, en dan leerd hij op zijn eigen benen te lopen!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:31

Indd, ik rijd ook altijd met een lossere teugel in galop

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:37

Ik ben ook zo bezig zoals yannique het vertelt. Ik laat hem met hele losse teugel galloperen en porbeer hem zo vaak mogelijk te trainen (hoewel het wel k*t weer is nu om in de buitenbak te longeren) , en vandaag heeft hij een heel rondje gegegalopt! we komen er wel.....

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:39

owja, was ik nog ff vergeten: je moet in het begin idd heel veel drijven aan een stuk door, ik was na de les moeier dan m'n paard hahaha, maar nu hoef ik alleen nog maar door te zitten, en iets met m'n tong klakken en hij springt zo in galop!

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:43

toen ik m'n pony net had kwam ik ook na m'n les thuis, helemaal blij, en dan zei ik:,,Mam! Maan(=manuel) ging vandaag al 1 1/2 volte in galop, dan was ik echt vet blij. En nu kom ik thuis en zeg ik:'' Mam! vandaag ging maan van stap naar galop!'' dat is echt zo leuk! Haha!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 01:10

yannique schreef:
owja, was ik nog ff vergeten: je moet in het begin idd heel veel drijven aan een stuk door, ik was na de les moeier dan m'n paard hahaha, maar nu hoef ik alleen nog maar door te zitten, en iets met m'n tong klakken en hij springt zo in galop!

Dat is bij mij ook zo begonnen! De eerste keer dat ik haar in galop zette gingen we heeeeee hard in draf en toen ging ze uiteindelijk in een volte in galop en ik maakte een kleine beweging en ze ging weer in draf! Mijn eerste galop op haar duurde 2 sprongen ongeveer! Haha! en trots dat ik was! OK dan!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:09

haha een en al herkenning

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:11

jah, echt wel! Knipoog

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:28

als je fotootjes van m'n pony wil zien, kijk dan ff op m'n picture trail. ik ben er nog wel mee bezig, dus er komt zeker meer bij!http://www.PictureTrail.com/yannique

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:54

ik kan er niet in komen, hij vraagt om n passwoord

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:11

Nou ik zit nu nog in de beginfase dat ik blij ben dat hij 1 rondje galopeert, maar jullie geven ons goeie hoop dat het nog goed komt. Eerst hield hij ook niet zo van springen maar dat gaat nu ook al een stuk beter. Ik zal binnenkort wat rij-foto's maken. Haha!

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:49

ow oops, dat paswoord is ''manuel''!