Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_isaatje_ schreef:woow ik las dit en ik dacht dit lijkt toch wel erg op mijn paard. Ik wist wel dat er een deel draversbloed in zat maar dat er zoveel herkenbare punten in hem zaten vind ik heel bijzonder.
Hij is bijvoorbeeld echt heeeel lief op stal en staat half te slapen met borstelen behalve als het etenstijd is dan wil het hoefje nog wel eens een trap geven tegen de stalmuur. En tijdens het rijden wil hij ook nog wel eens ergens van schrikken maar hij zal nooit iets expres verkeerd doen.
Wel heb ik nog erg veel moeite met de galop met hem in de bak. Buiten gaat het wel want daar kan hij gewoon aan een stuk door galoppen maar in een rondje is toch een stuk moeilijker vind hij.
Nog tips??
fransje23 schreef:Iedere paard ( en dus ook iedere draver) heeft zijn eigen karakter. (Overigens is er ook veel verschil in bouw bij dravers). Maar draver zijn inderdaad paarden veel bloed en daar moet je van houden en mee om kunnen gaan.
Ik vind Cookie ontzettend braaf maar volgens sommige mensen is ze te heet (en volgens iemand zelfs WILD). Ze heeft echter nog nooit gesteigert, gebokt en is er nooit van door gegaan! Met veel rust en geduld kom je een heel eind. Ik denk overigens niet dat een draver voor iedereen geschikt is.
Citaat:Dat kan idd! Ik vind dravers kwa karakter best wel te herkennen maarja daar moet je denk wel eerst een draver voor gehad hebben of goed gekend te hebben.
Voor de galop weet ik niet echt hoe ik je moet helpen. Bij mijnes begon het met heel hard draven en dat ze in galop aanprong en dan maar door blijven aansporen! (Begin was echt vreselijk) en nu ben ik bij dat ik ga doorzitten en mijn voet laat voelen (soms een schopje als ze der dag niet heeft) en dan springt ze over in galop en ze galoppeert ook nog aan de teugel (soms hangt ze wel erg maar dat zijn we nog aan het oefenen). Alles op z'n tijd!
_isaatje_ schreef:Wel heb ik nog erg veel moeite met de galop met hem in de bak. Buiten gaat het wel want daar kan hij gewoon aan een stuk door galoppen maar in een rondje is toch een stuk moeilijker vind hij.
Nog tips??
yannique schreef:owja, was ik nog ff vergeten: je moet in het begin idd heel veel drijven aan een stuk door, ik was na de les moeier dan m'n paard hahaha, maar nu hoef ik alleen nog maar door te zitten, en iets met m'n tong klakken en hij springt zo in galop!