Taxtatietopic BWP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 14:07

En ja,[***] was niet altijd een BWP
Eerst heeft ze een jaar voor de sulky gelopen op de drafbaan
Daar was ze niet geschikt voor,toen is ze verkocht aan de manege en een jaar nadien heb ik haar gekocht en laten keuren Knipoog

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:21

CAuvraySky schreef:
C'Auvray springt over de draad Haha!
Die is ong. 1.50 m hoog,we hebben die verhoogd en nu geraakt ze er nog over

Dan heeft ze haar tweede naam "sky" duidelijk niet gestolen Haha!
Maar euh, er zijn er weinigen die zich aan een taxatie van mijn Balteke wagen...

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:22

Hey Cauvraysky, ik keek net in je profiel en zag je kleine hondje, kijk eens in het mijne, ik heb er ook zo eentje Haha! Haha!

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 16:48

ik heb ook een hondje! Lachen

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 16:53

marre.. teigetje! ik heb al getaxeerd.. ik kan het moeilijk 2 x doen Tong uitsteken

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 17:58

Teigetje schreef:
Dan heeft ze haar tweede naam "sky" duidelijk niet gestolen Haha!
Maar euh, er zijn er weinigen die zich aan een taxatie van mijn Balteke wagen...

Wahaha,die naam komt van [***] Haha!
haar stamboeknaam is Justesse Sky Tong uitsteken
Euhm, Balte, tussen 4000 en 6000 denk ik ong. ben hier erg slecht in Haha!

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:14

Komen er nog meer bwp-ertjes?? Tong uitsteken

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:19

Quentin:

Jewels Magic Owl (v.Oula Owl) x Eclatant (waar weer Epigoon/Amor achter zit, kwpn dus Knipoog )
geboren 22-7-1993 schofthoogte 1.70, Z1 dressuur en kan ook goed springen

Afbeelding

Afbeelding

onder t zadel
Afbeelding

Afbeelding

aan de longe
Afbeelding

en in de wei
Afbeelding

tot slot, zn koppie
Afbeelding

meer foto's in mn profiel(veel mooie rij, longeer&standfoto's )

(hij is nu afgekeurd op ataxie, wat het precies is, is nog niet duidelijk, maar tel dat ff niet mee in de taxatie, ik heb hem nml voor 800,- als afgekeurd paard teruggekocht van de verzekering Verdrietig dus weet wat hij nu waard is, ben benieuwd wat hij voor die diagnose waard zou zijn geweest )

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:26

Quirinake schreef:
Ze is 11 jaar en heeft Z gesprongen denk ik dat het is in Nederland.
1.20m dus

dat is klasse M bij de paarden in NL(barrage is dan 1.20-1.30)

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:28

mijn pony moet hier ook nog staan!!!
NAAM: savanne van het vlierenhof
LEEFTIJD: 13
GROOTTE:1m48
VADER: shining starr aristo
MOEDER: hengelhoef's charlotte
NIVEAU: was hoogste klasse springen, ze heeft afgehaakt omdat
ze haar teveel forceerden,is keur-en prestatiemerrie
STAMBOEK: bwp

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:30

taxeren doe ik morgen moet nu gaan slapen Slapen Gaaaap

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:11

Zeer sjieke verschijning, jouw paard, Renske! Veel uitstraling, mooi gebouwd, graag geziene stokmaat. Je noemt wel zijn niveau maar zegt niks over zijn karakter. Als hij bovenop dat mooie exterieur en een goed dressuurniveau ook over een braaf karakter bezit dan is hij heel wat waard. Leeftijd speelt heel lichtjes in zijn nadeel. Op de foto's lijkt hij ook erg goed te bewegen. Als ik het goed heb, zijn er niet zo veel nakomelingen van Magic Owl. Diens vader Oula Owl, was goed op weg om veel voor het stamboek te betekenen maar is helaas op jonge leeftijd gestorven. Jammer dat je paard een ruin is Knipoog
Als hij beschikt over een braaf karakter, correct gezond zou zijn en het makkelijk heeft met de Z-oefeningen dan ga ik voor zo'n 7000 euro. Als hij daarenboven fijn en makkelijk te rijden is en aanleg toont voor het verzamelde werk dan gaat de prijs voor mijn gevoel nog omhoog.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:25

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 00:02

Teigetje schreef:
Zeer sjieke verschijning, jouw paard, Renske! Veel uitstraling, mooi gebouwd, graag geziene stokmaat. Je noemt wel zijn niveau maar zegt niks over zijn karakter. Als hij bovenop dat mooie exterieur en een goed dressuurniveau ook over een braaf karakter bezit dan is hij heel wat waard. Leeftijd speelt heel lichtjes in zijn nadeel. Op de foto's lijkt hij ook erg goed te bewegen. Als ik het goed heb, zijn er niet zo veel nakomelingen van Magic Owl. Diens vader Oula Owl, was goed op weg om veel voor het stamboek te betekenen maar is helaas op jonge leeftijd gestorven. Jammer dat je paard een ruin is Knipoog
Als hij beschikt over een braaf karakter, correct gezond zou zijn en het makkelijk heeft met de Z-oefeningen dan ga ik voor zo'n 7000 euro. Als hij daarenboven fijn en makkelijk te rijden is en aanleg toont voor het verzamelde werk dan gaat de prijs voor mijn gevoel nog omhoog.

bedankt voor de taxatie Lachen dookie ook!

ik ken een merrie van Oula Owl, vm is Aram, ook een chique beestje van rond de 1.70, helaas had zij een wat minder karakter en nu is ze verkocht.
heb idd vaker gehoord dat er weinig nakomelingen zijn van Magic Owl(waaraan is hij zo vroeg overleden?)

Quentin is goed te rijden voor een consequente ruiter, hij moet wel ff weten dat hij niet onder t werk uitkomt en als je hem dat op een eerlijke manier duidelijk maakt, werkt hij graag voor je!
Ook pakte hij de moeilijkere oefeningen goed op, en liet zich goed sluiten&verzamelen

helaas is er dus aan dit alles een eind gekomen door een val in de wei, hij is afgekeurd op ataxie, terwijl ik voor iets heel anders naar de kliniek ging Verdrietig
hij wordt nog verder onderzocht dus wie weet hoever hij nog op knapt Lachen
die ataxie of wat hem ook dwars zit ivm rechtsachter is er wrsch al veel langer, aangezien hij er al bijna 2 jaar wisselend iets van laat zien, ondanks dat bleef hij voor me werken en kon ik hem doortrainen, en na een mooi seizoen M2 zijn we naar het Z1 overgestapt, dat geeft wel aan dat hij tot het uiterste zal gaan voor je!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:28

Magic Owl dekt niet meer voor BWP maar ik kan niet zeggen waarom. Het is zijn vader, Oula Owl die erg jong is overleden, ik denk aan koliek.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:03

zonde van oula owl zeg! maar magic owl dekt dus niet meer voor het BWP, dan kan het ook daarom zijn dat er zo wenig nakeomelingen van te vinden zijn en dat zo'n oude paardenman helemaal enthousiast was toen hij hoorde dat ik een Magic owl had.

kan dat van magic owl iets met t karakter te maken hebben?ken nml 1 andere magic owl en dat is een echte rotbok, en Q is opzich wel eerlijk, maar zeker geen paard waar iedereen zo mee weg kan rijden, hij heeft een beetje een eigen willetje en laat zich niets wijsmaken door zomaar iemand Knipoog hoop ook dat mn jaarling strax onder t zadel iets sneller overtuigd is dan dat Q dat was

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 08:26

Oula Owl is een volbloed, dus Magic Owl een halve volbloed, heb net gezien dat de moeder van Magic Owl een dochter van Etretat is, zeer gewaardeerd springbloed in het BWP stamboek. Etretat was de vader van Big Ben die voor Canada met Ian Millar de OS won.
Misschien omwille van het volbloed-gedeelte dat de paarden de juiste behandeling vragen en daarom soms als moeilijk beschouwd worden?
Zelf heb ik een A Lucky One (v. Lucky Boy xx) en als je dat vroeger tegen iemand zei (paard is al wat ouder nu en de golf A Lucky Onnen al lang weggeëbd) dan zeiden ze altijd: oh nee, een A Lucky One, dat zijn rotte karakters. En dat terwijl mijn merrie een super braaf dier is. Een aantal jaren geleden was men echter gewend om met een iets zwaarder type van paard om te gaan en had men niet de fijngevoeligheid om met bloedpaarden te werken (niet alle mensen natuurlijk maar veel hobbyruiters en fokkers toch) en daarom werden die paarden vaak als moeilijk beschouwd. Denk ook dat dat de reden is waarom Oula Owl niet veel nakomelingen heeft en Magic Owl ook niet.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:45

wel zonde van die paarden, want imo is er niets mis met een magic owl bij Quentin zit er dan ook nog Amor achter(ook bekend om zn slechte karakter Knipoog ) en toch heb ik met Quentin nu weinig problemen. die andere magic owl die ik ken, had Aram erachter zitten aan moeders kant, ook geen schatje volgens de vooroordelen, dat was wel een lijp paard, maar wrsch toch ergens last van, want gaan liggen aan de longeerlijn met ruiter erop doen ze niet voor niets Scheve mond

mn nieuwe aanwinst is trouwens een obelisk x Rex Magna, over rex magna gaat hetzelfde vooroordeel als over Amor etc, terwijl ik dus echt zoiets heb van een paard is echt niet per definitie een 'rotbok' alleen vanwege zn afstamming en je moet idd om weten te gaan met een paard met veel volboed erachter, denk dat dat het grootste 'probleem' is.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:47

Ik denk dat mijn paardje er ook bijpast in dit topic, tis namelijk ook een BRP dus ook BWP....

Naam: Brubeck
Stamboeknaam: Urgo
Afstamming: Vader: Nabor (hele gekende hengst!!! onlangs overleden)
moeder: papierloos(sprong wel C-midden)
Kleur: bruin
Stokmaat:1m44
Dressuurniveau: L2
Springniveau: parcours 90cm-1m (maar kan hoger, niet met mij, durf ik niet)
Leeftijd: 11 jaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:52

Nog even mijn taxaties:

Blue Devil:4000-5000 euro
Armani:3000 euro
Prinses:1700 euro
Cauvray:1500 euro
Quentin:4000 à 5000 euro

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:10

Seg euh, de meesten hier vergeten wel mijn Balteke he Knipoog Haha!

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:49

nu mijn taxatie:
prinses:ze is zo braaf,3000?
c'auvray sky: wat een prachtig paardje,3800?
armani:4200?
blue devil:2800? OK dan!
scarlett:3200?
balte Lovers :3800?

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:50

Brubeck: €4500,-

Nabor is de opa van BlueDevil! Tong uitsteken zelfde afstaming dus! Knipoog

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 09:04

Quentin: 4000 a 5000 € (mooie verschijning,goede ouders en mooie gangen
Brubeck: 3000 a 4000 € (Goede ouders,mooie gangen,leuk paardje)
Scarlet: 3000 a 4000 €(goede ouders,keur-en prestatiemerrie)

Dat waren mijn taxaties!

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 10:46

ik heb hier iedereen al getaxeerd..
dus wanneer komen er weer nieuwe?? Tong uitsteken