Dravers zijn cool!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:05

wow wat een geweldige combinatie, wat doe je vooral met hem?

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:11

Oke.. Mm.. Nu iets over mijn dravertje.. Is een verhaal apart.. Ze is al 17 jaar.. En heeft vroeger op de baan gelopen..Ik geloof dat de laatste bieder er een Miljoen ( toen nog ) gulden voor geboden had.. Maar ze zagen nog wel een verdere toekomst.. De koers erna is ze over de kop geslagen.. En heeft ze een blessure aan haar rugwervels opgelopen..Na een lange herstelprocedure is ze er weer bovenop gekomen.. Maar nog steeds met beperkingen.. Meer als 65 kilo kan ze niet dragen..En springen komt helemaal niet in het rijtje voor.. Het is wel een super paard.. een goudeerlijk dier..En zoals bijna iedereen zegt die haar ziet.. Het lijkt of ze je begrijpt..Ben nu dressuur met haar aan het rijden.. en dat gaat best goed.. Ze vind het wel heel moeilijk..maar het komt goed Lachen Af en toe lekker racen op de lange brede paden op de heide vind ze nog steeds super.. ( We winnen dan ook van iedereen Schijnheilig ) Ik zou haar voor geen goud in willen ruilen.. Hier een foto van mijn engeltje

Afbeelding
De linkse natuurlijk Lachen Rechts Miekelover op Mieke
Sorry voor het lange verhaal Bloos

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:13

Hoe heet je paard, LindaV ? Als ze zoveel waard was, dan kennen sommige mensen haar misschien wel Lachen

prompter

Mooie foto's van Ret weer Karin !

Karin

marjoleinie schreef:
wow wat een geweldige combinatie, wat doe je vooral met hem?

Dank je! Op het moment rijd ik endurance met hem, inmiddels voor het derde seizoen en nu 1x klasse 3 gestart (82 km). Mijn zusje rijdt SGW met hem bij de paarden (in het L). Ze zit nu echter t/m mei volgend jaar in Australie, dus volgend najaar pas weer crossen (hoewel ik gisteren met hem de Tripalon heb gereden, toch nog een beetje SGW dus Knipoog ).

Met mijn zusje is hij bij de pony's M2-dressuur en M-springen geweest en ook L-SGW. Daarna is ze hem dus bij de paarden gaan uitbrengen, alwaar hij nu weer L met wp. loopt.

Verder hebben we laatst ook aan de trail (western) geroken en dat ging best leuk. Het enige wat hij nog niet kent, is voor de kar. Maar ik heb vage plannen om hem ooit te laten betuigen, we staan op een stal waar voornamelijk aangespannen wordt gereden. Dus wie weet. Knipoog

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:15

promptertje schreef:
Natuurlijk mag dit ook amigootje Lachen. Op welke stal sta je?

ik sta op de leeuw in hoofddorp... weet niet of je het kent..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:32

Ja hoor, Jan en zoons Cees (zit in Duitsland) en John zijn heel bekend in de drafsport Lachen

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:57

Mijn Omega medo is nu 7 jaar en ik heb haar in Januari alweer 3 jaar.
We begonnen als de slechtste combi Haha! die er maar is ; angstige onzekere ruiter en fris , net van de baan 4-jarige merrie.
Maar 2 en een half jaar verder, en oa dmv Parelli , ben ik beretrots op mijn Omeeg (en ook een beetje op mezelf).
Het gaat super, alle angsten (voor oa snelheid )zijn weg !
Het is een toppertje OK dan! en ik hoop nog lang van haar te mogen genieten !

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 00:09

Hey, leuk topic!
Zal ik Salty ook maar even voorstellen dan ?
Salty, merrie, +/- 10 jaar. Ik rijd endurance (klasse I) met haar. Wegens een blessure dit jaar nog geen klasse II kunnen starten, maar inmiddels wel 7 klasse I wedstrijden goed uitgelopen! Lachen

Afbeelding
Salty, 3 jaar geleden...

Mogelijk is Salty Jovial Lobell, ze voldoet wel erg aan de omschrijving van Jovial namelijk Haha! (maar voor mij blijft ze gewoon Salty).
Joviall Lobell heeft een record van 1.18,6
v. Strausie
m. Yggdrasil (mv. Star Performer)

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 09:29

promptertje schreef:
Ja hoor, Jan en zoons Cees (zit in Duitsland) en John zijn heel bekend in de drafsport Lachen

ik heb er niet zo heel veel verstand van ! maar sins ik daar sta (jaar nu) vind ik het echt intresant,en leer steeds mee er over !

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:23

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:43

Ik vraag me trouwens af of jullie Racer's fokker kennen? Meneer de Boer uit Ursem.
Ik zou nl. graag eens langs gaan maar heb dus totaal geen idee wat voor persoon ik kan verwachten Haha!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 12:10

Hoe is het inmiddels met John de Leeuw??

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:39

Ilse schreef:
Ik vraag me trouwens af of jullie Racer's fokker kennen? Meneer de Boer uit Ursem.
Ik zou nl. graag eens langs gaan maar heb dus totaal geen idee wat voor persoon ik kan verwachten Haha!

Gewoon even bellen van tevoren? Heeft mijn vriendin destijds ook naar de fokker van haar paard gewoon, en het werden vrienden voor het leven Lachen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:27

Oke, ik zal ook maar even een berichtje achter laten, zoals bij wel meer topics over dravers. Ik heb sinds afgelopen voorjaar ook een, franse, draver genaamd Cookie. Zij is een 12 jarige merrie van de hengst Ideal du Gazeau. Haar echte draversnaam is overigens Jin Go Lo Ba, naar een liedje van santana (= de naam van haar moeder). Ze heeft nooit op de baan gelopen omdat ze, naar het schijnt, zodra het hard wordt te snel in galop gaat. Wel heeft ze een aantal veulens gehad.
Toen ik haar net had was rijden een soort ramp Scheve mond . Ik kon niet gewoon opstappen (ze bleef geen seconde stilstaan) en verder kon ze alleen linksom draven. Andere gangen en metname rechtsom kon ze niet. Mijn been tegen haar aan betekende heel hard weg draven.
Momenteel zijn we zover dat we bijna een B-proefje kunnen rijden. De rechtergalop is nog een beetje, veel, te hard maar daar komt ook wel goed.
Buitenrijden vindt ze echt geweldig dit houdt ze ook uren vol. Ze ziet onderweg alles maar is nooit echt bang en gaat zeker niet bokken of er vandoor. Zolang ik rustig blijf is zij dat ook. Ik ben er over aan het denken om volgende jaar met haar endurance te gaan rijden.
Tot zover een korte intro van mijn dravertje.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 18:51

Hi meiden,
Heb me paard gewond Verdrietig
een ander paard botste tegen m op waadoor hij er vandoor ging, het meisje dat erop zat viel er af (buitenbewust zijn) en Kindness is toen terug gerend naar huis (2drukke wegen over) een bocht moet je dan scherp nemen en daar is ie onderuit gegaaan... gelukkig niet heel erg hoor,
rechterbeen wat flinke schaafwonden en zn ribbben gekneusd, schrikken zeg...

ohwjha, ff wat anders, ik ben niet zo thuis op de computer dus voor fotos van KM meld me ff aan op MSN.
kaplva@lycos.nl

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:33

Ilse schreef:

Ik heb een tijdje geleden ook de fokker van Omega gebeld , J.Meiders uit Peise (Groningen), helaas had hij haar moeder niet meer. Ik mocht ook wel een keer langskomen , hij zei nog dat het het leukst was als er veulens waren, ben nog niet geweest.
Ik heb hem nog wel foto's en een heel verhaal gestuurd. Vond hij wel leuk !!
Maarre...Ilse, Ursem is vlakbij mij in de buurt, als je er heen wilt, wil ik wel met je meegaan hoor !!

Nog een vraagje : ongeveer een week geleden heb ik de formulieren naar de NDR opgestuurd voor de aanvraag van een paspoort.
Weet iemand misschien hoe lang het duurt voordat je je paspoort thuisgestuurd krijgt ??

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:51

Ik ben aan het PB'en met een bokker uit Ursem, maar zij dacht te herinneren dat de fokker verhuisd is. Ze zou het nog even navragen, ik ben dus benieuwd Lachen

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:45

Hopelijk kan je hem nog vinden, en anders misschien iemand anders in het wereldje ?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:48

NDR kan je zo het adres van de fokker geven, ook als hij verhuisd is.

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:53

Als het nog steeds hier ergens in de omgeving is, wil ik nog steeds mee hoor !! Haha! GAAF !! *LOL*
(Kan je Omeeg ook zien, als e tijd genoeg hebt.....god, ik draaf Knipoog wel weer meteen door Bloos (word ik enthousiast ).

_Danoontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 23:35

op de stal waar mijn verzorgpaardjes staan staat ook een draver..
hij heet Fino z'n hele naam is Fino Poker...

Afbeelding
hij is half blind aan 1 oog dat is dat lichte...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 07:54

Jammer dat hij half blind is, verder lijkt het een erg mooi paard! En voor een 16-jarige ziet hij er prima uit Lachen !

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:13

Hij lijkt wel wat op die van mij.
ik zal s ff proberen een foto van KM erop te zetten...

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 12:14

Leuk dat er zoveel mensen zijn die dravers hebben. Ik heb de fokker van mijn paard gemaild, maar hij heeft een ander emailadres (emailadres wat ik had was 3 jaar oud), maar hier op bokt is iemand die het wel weet, dus ik hoop dat die nog hier langs komt