Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
inowa"]
varpullan bente is preferent(haar moeder ook)
[/quote]
bloed. De moeder van Bente is Dyrin Brenhines en diens grootmoeder (Dyrin Rowena) is een volle zus van onze stammerrie. Ook Heike heeft een nazaat van Brenhines
[quote="inowa"]
de dochter van bente is bosvelds daisy moet nog een veulen met 1e premie en is dan ook preferent en nicolien ook een dochter van bente krijgt in april ergens haar 1e veulen.
[/quote]
Leuk, van welke hengsten zijn Daisy en Nicolien?
[quote="inowa schreef:de hengsten zijn hengelhoefs picasso en emilio van de garderenhof en pieter(stalnaam nog onbekent)pieter kwam zwaar verwaarloost bij ons aan en je kon elke rib zien maar nu is hij een stevige hengst aan het worden.hij heefd prachtige gangen en is een blauwschimmel.hij staat te koop.wie weet iets over deze stallen hengelhoefs,bosveld,varpullan,dyfed?
en wie weet er nog hengsten en merrie namen???
joostvangestel schreef:Hengelhoef's is de stalnaam van Stassen uit Genk (belgië, Bosveld's is de stalnaam van Ewalts uit Venray, Varpullan is de stalnaam van Spronken uit Beek en Dyfed is de stalnaam van Diana Thomas uit Wales. Ik ken al de fokkers. Bij Diana Thomas ben ik een keer of 4 op bezoek geweest.
joostvangestel schreef:Hoi, Dyfed Gaiety kan niet haar eigen dochter zijn, maar dat wist je wel. haar vader was Revel Classic en haar moeder Dyfed Gaytime (van Revel Chip). Ik heb het eerste veulen van Dyfed Gaiety in Nederland gekocht. Tongelre Gay Snip (van Dyfed Geraint). Dat heb ik in 1987 van Mevr Martens gekocht en later doorverkocht aan Arthur Spronken. Daar heeft Gay Snip jarenlang als dekhengst gediend. van hem is ook de hengst Varpullan Pepijn, die ook op stal Bosveld heeft gedekt. Kleine wereld, nietwaar?
wel erg leuk dat je familie hebt van een pony die ik verzord heb,ze zou eerst naar de slacht gaan maar dat heb ik weten te voorkomen