Erkenning ICS: het vervolg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:40

dobbel schreef:
JA gelukkig wel met die discussie schiet je ook niks op.
Iedereen heeft zijn eigen mening en voorkeur, en ik vind dat een ander dat moet accpeteren.

Effe off topic. Ga je nog meedoen met die Tinkerindoor 28 november??

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:44

Ik heb het nog niet met mijn stal eigenaar overlecht maar ik denk niet want ze houden op zaondag altijd rustdag en dan mogen wij ook niet komen. We gaan het nog wel even vragen maar ik denk helaas van niet.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:18

Ik vind het wel fijn om er weer eens wat over te horen, ook gewone mail met kritische vragen en dan nog niet eens over deze affaire worden raar beantwoord.
Dus volgens mij mankeert er wel het een en ander daar.
Wij zijn wel lid en waren van plan om naar een keuring te gaan.
Maar door alle onduidelijkheden tot opheden niets er op uit gedaan.

sproetendame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 01:00

Onderstaande email ontving ik afgelopen vrijdag van het Ierse Ministerie van Landbouw.

Na het lezen van deze mail en alle van hen ontvangen mails, is mijn conclusie dat de ICS nog steeds onder curatele van de Ierse overheid staat. En dat is niet niks....! Een hele kwalijke zaak eigenlijk.

Niet alleen staat de ICS onder curatele, ook is het stamboek niet gemachtigd om Crossbreds op te nemen en om Annex boeken te houden. Zoals men kan lezen is dit hun al diverse malen meegedeeld door de Ierse overheid!!!
Ik denk dat we er dus vanuit kunnen gaan dat er nu eigenaren rondlopen die in het bezit zijn van wat zij denken dat het een geregistreerde Irish Cob Crossbred is of een paard dat geregistreerd is in een Annexboek, maar naar nu blijkt helemaal niets is......en misschien wel een waardeloos paspoort bij hun paard hebben.

Enfin, lees en oordeel zelf.

Jasmine

=====================

Subject: RE: ICS update
Date: Fri, 5 Nov 2004 18:04:00 -0000

It is difficult to respond to questions regarding the ICS as we in the Minsitry in Ireland (Department of Agriculture and Food) have not yet received Principles or Studbook rules from the ICS to which we can grant approval. I can tell you that we have clearly and repeatedly told the ICS that they may not have a Supplementary Section and they may not register crossbreds.

We view the ICS as being in an exceptional position, they are in a start-up situation.Commission Decision 92/353/EEC does not explicitly cover the setting up of a "Foundation" stud book.

The Competent Authority in Ireland, in this case DAF and not the EU, has the right to take the appropriate steps it deems necessary, in relation to the activities of a breed society in registering animals from a breed for the first time, i.e. a new studbook. Due to the fact that no pedigree animals are available for inclusion in the main section of the stud book, some procedure must be available to provide a nucleus of breeding animals in the stud book.

In 1998, DAF allowed the Irish Cob Society Ltd to enter Foundation animals in their Stud Book up to 31/12/2009. Only animals of no known pedigree and who meet the breed standard following inspection, could be entered as Foundation animals. From 1/1/2010 this facility will not be available to the Society. In other words, the nucleus stock of breeding animals entered in the Stud Book will be the genetic base for the breed for the future.

I hope this clarifies matters for you.

Emer

-----------------------------

Het is moeilijk om antwoord te geven op vragen die betrekking hebben op de ICS omdat het Ministerie in Ierland (Departement van Landbouw en Voedsel) nog steeds niet van de ICS die statuten en stamboekregels heeft ontvangen waaraan het Ministerie haar goedkeuring kan geven.
Ik kan u wel vertellen dat wij heel duidelijk en diverse malen de ICS hebben laten weten dat zij geen aanvullende/toegevoegde/annex boeken mogen houden en geen Crossbreds mogen registreren.

In onze opvatting verkeert de ICS in een uitzonderlijke positie: zij verkeren in een startende situatie. De Beschikking van de Commissie 92/353/EEG omvat niet expliciet het opstarten van een ‘foundation’ (= Basis) Stamboek.

De bevoegde autoriteit in Ierland, in dit geval is dat het Departement van Landbouw en Voedsel (DAF) en niet de Europese Unie (EU), heeft het recht om die passende maatregelen te nemen die het nodig acht met betrekking tot de activiteiten van een Rasvereniging bij het voor het eerst registreren van dieren die nodig zijn om te komen tot een Ras, m.a.w. een Stamboek.
Vanwege het feit dat er geen dieren met een stamboom beschikbaar zijn om opgenomen te worden in het Hoofdboek van het Stamboek, moeten er enkele procedures beschikbaar zijn om te komen tot een kerngroep van Fokdieren in het Stamboek.

In 1998 heeft het DAF toegestaan dat de ICS tot 31 december 2009 ‘foundation’ paarden opneemt in haar stamboek. Alleen paarden met een onbekende afstamming en die voldoen aan de raskenmerken nadat ze geïnspecteerd zijn, kunnen worden opgenomen als ‘foundation animals’ (= basis groep). Vanaf 1 januari 2010 is dit niet meer mogelijk.
Met andere woorden, de basisgroep van fokpaarden opgenomen in het Stamboek zullen de genetische basis vormen voor het ras in de toekomst.

Ik hoop dat deze uiteenzetting e.e.a. voor U duidelijk maakt.

Emer

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 08:35

@sproetendame: Je moet echt in het bestuur van de ICS gaan zitten joh, je bent er zo mee bezig steeds.... Gaaaap
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 10-11-04 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 08:39

IK WORD HIER ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO MOE VAN

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:13

Bedankt SD, duidelijke informatie, zou idd van het bestuur moeten komen, maar ik ben blij dat iemand die informatie geeft.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:17

Niets nieuws onder de zon dus weer!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:03

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaap Gaaaap

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:34

volgens mij deelt ze alleen wat mee.. en verder niks..
MOCHT Dit allemaal waar zijn.. vind ik het ook kwalijke zaak dat het bestuur niet duidelijk is tegen de leden...

ALS het zo iets bij het NSVT voro vallen en niemand licht je in zou ik dit ook doen !

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:36

Naisven schreef:
Bedankt SD, duidelijke informatie, zou idd van het bestuur moeten komen, maar ik ben blij dat iemand die informatie geeft.

ff offtopic.. heb jij met je fjorden mee gedaan aan een wedstrijd in Zevenhoven vorig jaar?? bij de Wild Roses stables? je komt mij bekend voor.

IKwas daar ook met onze tinker hengst hihiih

sproetendame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 12:22

Zullen we afspreken dat we ophouden met het plaatsen van gaap-icoontjes en opmerkingen als "ik word hier zo moe van".
Wanneer je er moe van wordt, lees het dan gewoonweg niet.

Er zijn erg veel mensen die het wel willen weten en dus op de hoogte gehouden willen worden.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:24

Op dit forum mag iedereen zijn reactie geven

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:46

sproetendame schreef:
Zullen we afspreken dat we ophouden met het plaatsen van gaap-icoontjes en opmerkingen als "ik word hier zo moe van".
Wanneer je er moe van wordt, lees het dan gewoonweg niet.

Er zijn erg veel mensen die het wel willen weten en dus op de hoogte gehouden willen worden.

Denk toch echt dat dit een openbaar forum is, dus iedereen mag reageren. Dat afspraken maken lijkt me een super idee, zo wil ik er ook nog wel een paar met je maken!

sproetendame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 13:49

Natuurlijk mag iedereen zijn/haar mening plaatsen op dit forum.
En zo bedoelde ik het ook niet.

Ik heb het idee dat jullie de ernst van dit alles niet helemaal begrijpen of willen inzien.
Een vraag: Wie van jullie heeft een geregistreerde Irish Cob Crossbred of Ierse Tinker? Voor die registratie heb je een hoop geld moeten betalen: keuring, inschijving, paspoort. Noem maar op. Misschien ben je daarvoor zelfs speciaal lid geworden van de ICS.

En wat blijkt? Je hebt helemaal niets. Een waardeloos paspoort, je paard staat geregistreerd in een boek dat helemaal niet bestaat omdat de ICS hiervoor nooit toestemming heeft gekregen. Kortom: je bent nu dus alleen een hoop geld kwijt.
En al die tijd heeft het bestuur van de ICS in Nederland EN in Ierland geweten dat ze geen Crossbreds en Ierse Tinkers mogen registreren. Sterker nog, ze hebben al die tijd vol gehouden dat ze dat wel mochten, terwijl ze heel goed wisten dat dat een leugen is.

Ik heb helemaal niets tegen de ICS, maar ik heb een heleboel tegen het schandalige gedrag van het Bestuur, dat niet open en eerlijk is naar buiten toe.

En wie mij niet wil geloven, mail of bel zelf met Emer McGeough van het Ministerie van Landbouw in Cavan Ierland of neem contact op met de bevoegde overheids instantie in Nederland. het PVE in Zoetermeer.
Ik verzin en schrijf dit soort engelse brieven echt niet zelf hoor.

Zo, en nu krijg ik ongetwijfeld een stortvloed over me heen. Maar laat dit alles eerst eens even bezinken en tot je doordringen, alvorens te reageren. Het is allemaal echt veel erger dan de meesten van jullie beseffen.

Jasmine

Hompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 15:48

Mariska_28 schreef:
@sproetendame: Je moet echt in het bestuur van de ICS gaan zitten joh, je bent er zo mee bezig steeds.... Gaaaap

Misschien zou dat wel goed zijn, want zij brengt de fijten wel naar buiten. Het bestuur niet Verward

Hompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 15:49

irish_lady schreef:
Niets nieuws onder de zon dus weer!

Voor heel veel mensen wel.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:13

sproetendame schreef:
Natuurlijk mag iedereen zijn/haar mening plaatsen op dit forum.
En zo bedoelde ik het ook niet.

Ik heb het idee dat jullie de ernst van dit alles niet helemaal begrijpen of willen inzien.
Een vraag: Wie van jullie heeft een geregistreerde Irish Cob Crossbred of Ierse Tinker? Voor die registratie heb je een hoop geld moeten betalen: keuring, inschijving, paspoort. Noem maar op. Misschien ben je daarvoor zelfs speciaal lid geworden van de ICS.

En wat blijkt? Je hebt helemaal niets. Een waardeloos paspoort, je paard staat geregistreerd in een boek dat helemaal niet bestaat omdat de ICS hiervoor nooit toestemming heeft gekregen. Kortom: je bent nu dus alleen een hoop geld kwijt.
En al die tijd heeft het bestuur van de ICS in Nederland EN in Ierland geweten dat ze geen Crossbreds en Ierse Tinkers mogen registreren. Sterker nog, ze hebben al die tijd vol gehouden dat ze dat wel mochten, terwijl ze heel goed wisten dat dat een leugen is.

Ik heb helemaal niets tegen de ICS, maar ik heb een heleboel tegen het schandalige gedrag van het Bestuur, dat niet open en eerlijk is naar buiten toe.

En wie mij niet wil geloven, mail of bel zelf met Emer McGeough van het Ministerie van Landbouw in Cavan Ierland of neem contact op met de bevoegde overheids instantie in Nederland. het PVE in Zoetermeer.
Ik verzin en schrijf dit soort engelse brieven echt niet zelf hoor.

Zo, en nu krijg ik ongetwijfeld een stortvloed over me heen. Maar laat dit alles eerst eens even bezinken en tot je doordringen, alvorens te reageren. Het is allemaal echt veel erger dan de meesten van jullie beseffen.

Jasmine

Meid je bent gewoon stennis aan het schoppen! Daarbij weet ik uit zeer betrouwbare bron dat dit niet bij het nst vandaan komt! Dit is gewoon iemand die probeert een stamboek onderuit te halen. Als je me zou kennen zou je weten dat als er iemand sceptisch over het ics ik het ben.
Verder zou ik graag willen weten waar jouw wil om te stoken en je haat vandaan komt? Is het jaloezie? Heb je je dag niet? Of ben je gewoon uit op een lekkere rel?

Als jij zegt dat dit is om mensen te informeren dan geloof ik je niet. Berichtgeving is namelijk zo goed als neutraal. Deze woorden zijn gewoon doordrenkt door afschuw jegens een stamboek! Misschien dat je eens persoonlijk langs moet komen, dan kunnen we hier over praten.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:26

sproetendame schreef:

Nu ben je dus echt onwaarheden aan het vertellen... Als het al zo zou zijn dat ICS Ierland geen crossbreds zou mogen registreren van het PVE aldaar (omdat het PVE daar weinig centen heeft en zelf paspoorten uit mag geven en als het ICS daar crossbreds gaat registreren lopen ze centen mis, want daar draait het om), dan heeft het helemaal GEEN consequenties voor de paarden hier! ICS nederland MAG crossbreds registreren, en die paspoorten blijven dus gewoon geldig!! Daarom snap ik ook niet dat jij je zo druk maakt over ICS Ierland. Al zou het opgedoekt worden, ICS Nederland blijft gewoon bestaan....... jammer he Haha!

Hompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:01

Mariska_28 schreef:
ICS nederland MAG crossbreds registreren

Dat dachten ze, maar het mag dus niet, maar iedereen moet maar geloven wat ze willen. het wordt vanzelf wel een keer bekend en dan ben je de ....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:05

Hompie, lees eens, de topicstarter haalt ics nl en ics ierland door elkaar!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:09

Als je me zou kennen zou je weten dat als er iemand sceptisch over het ics ik het ben.

is dit weer nieuw irish_lady??? Bloos!

degene die nu onredelijk doet in deze enige topic waar het NIET vlamt ben jij wel hoor..

en hoezo weet jij zeker dat het NIET van het NSVT vandaan komt ( uit betrouwbare bron) ( dat komt het niet, daar niet van) onderbouw even je antwoord

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:39

Hompie schreef:
:n Dat dachten ze, maar het mag dus niet, maar iedereen moet maar geloven wat ze willen. het wordt vanzelf wel een keer bekend en dan ben je de ....
Onderbouw dat even als je wilt? Waar staat die informatie? Of hoe weet jij dat?

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:54

Voor zover mij bekend heeft dit alles geen invloed op ICS Nederland....
Maar kan het fout hebben natuurlijk....
Ik ben lid van de ICS en Quint ook Haha! ,ik ben niet echt bezig met de stamboeken maar lees natuurlijk wel erover(al jaren) en ieder stamboek heeft goede en minder goede zaken(in mijn ogen).
Ik vind het alleen zo jammer dat men vaak door het ene slecht af te schilderen het andere stamboek promoot....jammer(hoewel ik merk dat er meer openheid voor elkaar komt).
Ik merk wel dat terwijl ik bij toeval lid ben geworden van het ICS(ik kon te paard naar de keuring) dit stamboek wel een streepje voor heeft bij mij...Ook al ben ik niet actief in het stamboek
Ik ben van mening dat als je lid bent van het ICS en er begaan mee bent dat je dan de waarheid wilt weten over hoe en wat....dus ICS leden ga naar een vergaderig of mail/bel het stamboekals je twijfels hebt.
En als je niet thuis voelt bij het ene stamboek heb je gelukkig de keus bij een ander.....
Er zijn al meer mensen die het ICS heel erg afgezeken hebben erbij gekomen dus zo slecht zijn we nog niet als ICS Knipoog

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 22:31

irish_lady schreef:
Daarbij weet ik uit zeer betrouwbare bron dat dit niet bij het nst vandaan komt!

He, he, eindelijk gerechtigheid. Het bestuur van het NST verspreidt dit nieuws ook nooit!!!!

Voor de rest. Ik weet genoeg, maar de mensen moeten er zelf maar achter komen. einde Schijnheilig