Vraag over Haflingers.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 15:37

een vriendin van mij springt met haar haflinger 1,20 en dressuurt ook iets van L niveau

croc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:19

Ik verzorg een haflinger en ik spring ook met m het hoogste wat ik tot nu toe gesprongen heb is denk ik 90 cm en na een half uurtje is ie het meestal zat Haha!

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 16:34

Ik weet dus nog niet wat ik wil.

Ik heb 3 jaar een Haf gereden waar ik dus niet mee kon springen en heb nu 2 jaar een KWPN-er gereden waar ik dus wel mee kon springen.
Allebei leuk in de dressuur alleen de kwpn-er meegenomen op wedstrijden.

Dus zit ik me te bedenken wat ik wil:

- Ik vind het leuk om af en toe opengesteld te rijden ben daar niet fanetiek in.
- Ik vind het leuk om te springen maar opgengesteld hoeft voor mij niet echt zolang ik maar in de springles kan en onderling kan springen en max 80/90 cm.
- Buitenritten vind ik heel leuk.

Dus...... dan ga ik mezelf afvragen, wil ik nou een kwpn-er of een Haf... moeilijk he.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:10

Het kan best hoor!
Mijn ex-haf Waldjo vond springen echt super en hij kon het ook goed. Dressuur kan natuurlijk niet op een heel hoog nivo maar de meeste haffies zijn wel leergierig! Buitenritten maakte ik nooit met Waldjo omdat ie eigenlijk te sterk voor me was .

blondytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:47

mijn record is 1.25 onder de man...hieronder fototje
van 1.05 m
Afbeelding

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:53

ik spring ook nog neit echt met mijn haf alleen lage hij is pas vier:)
voor de rest doe ik alles met hem voor de kar onder het zadel en buitenrijden zwemme

blondytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:30

Chestnut schreef:
Dressuur kan natuurlijk niet op een heel hoog nivo .

o nee?? wel hoor *LOL*
met een beetje een mooie haf en veel geduld kun je ver komen..
hier een paar voorbeeldjes.. Knipoog

Abel...vage foto en ff je hoofd draaien...(Z1 dressuur)
Afbeelding

lady van t heike...(ook Z1)
Afbeelding

en dan kom ik ook op wedstrijden vaak linda van de wortel tege..die
is nu geloof ik Z2...dusseh...dressuur met een haf kan best
op hoog nivo Tong uitsteken

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:55

mijn haflinger kon altijd wel goed springen hoor

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:18

Ik spring niet zo vaak, maar dat ligt aan mij, niet aan de Haflinger.
wel eens een meter gesprongen, maar nu ik niet zo vaak spring hou ik het liever bij 60cm..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:03

mijn eene haf kan super springen en de ander niet.
De luxe kan super springen en loopt topdressuur (is nu 4 en half dus verzorger start nog niet, haf is nog erg puber)
Zwaardere type kan alleen super dressuur lopen

en jaarling nog geen idee...

conclusie: Haflingers en sport is de 1 is beter als de ander sommige zijn topspringers, sommige kunnen niet eens een simpelsprongetje maken maar dat is het risico bij keuze voor haflinger.

ItsLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:04

ja.. ik rij ook op een haflinger, hij springt supper! en dresuren kan hij ook als de beste!!! en naja buitenrijden kan natuurlijk met ieder paard

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:14

ItsLove schreef:
ja.. ik rij ook op een haflinger, hij springt supper! en dresuren kan hij ook als de beste!!! en naja buitenrijden kan natuurlijk met ieder paard

wil ik niet zo hard zeggen...paarden met nare achtergrond of paarden die erg sterk zijn en die bestaan er onder de haflingers werkt niet.

Je hebt paarden die je buiten gewoon niet aan kunt en niet plezierig rijd...dus tjah dan moet je er wat aan doen.

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:28

Tartuffo schreef:
Dus...... dan ga ik mezelf afvragen, wil ik nou een kwpn-er of een Haf... moeilijk he.

Als ik jou was zou ik gewoon naar een paar stallen gaan kijken, zowel haflinger als KWPN stallen. En dan kom je vanzelf wel wat leuks tegen Lachen

Er staat ook nog een springfoto in mijn profiel van mij op marko, voor dressuur foto's moet je maar eventjes in het profiel van smiley kijken.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:10

Elke dat is een superidee voor haar denk ik...goeie haflingerstal is Kymmelshof in Groningen (weet niet waar jij woont)
Aardige mensen, weten alles van de haflinger. Hebben 4 dekhengsten en vind het daar gewoon een superplekje.

Van kpwn-stallen weet ik weinig.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:30

Ik rij wedstrijden met mijn haf ik dressuur ermee, en heb nog nooit zo veel winst en prijzen gereden als met haar!! Vele kwpn-er dressuurt zij voorbij, ook met een sprongetje heeft ze geen moeite, maar ik hou niet van springen, los springt ze wel een mtr.
Ik ga dus voor de haflinger, je hebt veel bekijks op concours en jury's onthouden de combinatie! echt waar!! Haha!

LolaLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:42

nee, ik spring nog niet met mijn Haffie, maar sinds een maandje ben ik begonnen met westernrijden, maar volgens mij kunnen ze behoorlijk hoog springen hoor.... Knipoog

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 15:55

Yep.... idd een Haf vergeet je idd niet op wedstrijden en trouwens... mooie foto's hebben jullie hier geplaatst.

Ik zit denk ik idd aan een flinke Haf te denken en ik woon zelf niet in Groningen maar ik kan er wel eens gaan kijken..gelijk een dagje uit van maken.

Dus ik denk idd dat het een Haffie wordt..... die kan ik voor alle doeleinden gebruiken. En ik ben toch geen fanetiek wedstrijdruiter ik vind een lief paardje die vriendelijk en leuk is veel leuker.

Dus wie weet, ik ga eens op mijn gemak zoeken..... wie weet kom ik in de loop van de tijd wel iets tegen ik heb geen haast.

Dank jullie wel voor jullie reacties.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:56

Hou je ons op de hoogte of je een leuke Haf vindt??
Veel plezier!

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 21:29

Dank je wel, zal nog wel even loslopen ik heb geen haast.
Het probleem is ook dat ze bij ons de brug gaan vernieuwen en dat je dus van okt tot maart volgend jaar 50 min. moet omrijden dus als je je paard nog wilt doen ben je ruim 4 uur onderweg met alles.
Dus we kijken het even allemaal aan...... maar ik ga jullie zeker op de hoogte houden.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:06

Hé neem ook een haffie. Ik heb er sinds 2 maand nu eentje. En wie weet kunnen we dan een keer een oud-schanswijk-bokt-rit maken Cool .

Mijn haf kan in ieder geval wel springen, ik liet hem laatst even losspringen. Hij had geen zin meer in het laatste steiltje van 50 cm, en sprong de bak dus maar uit. Over een bakdeur van ong. 1.50/1.60. Er zit nu alleen wel een scheur in de bakdeur, hij heeft 'm toch nog net aangetikt Haha! . Maar zelf geen schrammetje Lachen .

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:34

Neem een kruising Knipoog
Een haf kan best goed springen, Sting kan bv iig 1.20 springen, en vrij kan hij nog 10 cm hoger.!

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 09:31

mijn haf is nog maar 5 en we zijn sins 2 weken begonnen met springen. ze springst heel goed ze springst nu al 50 tot 1 meter hoog. de hinder nis staat laatg maar zijn vind het zo leuk en springt 3 keer zo hoog. ze vind het echt supper. Tong uitsteken Haha! haffies zijn heel leuk. groetjes franca

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:02

Ze kunnen heel best springen, die van mij heeft de 1,40 m gehaald met iemand anders op z'n rug. Ik ben niet zo'n held met springen.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:43

ooow ik vind springen heerlijk ik zie al weer uit naar donderdag.

snowwhiteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:40

Ik heb met Athena 90 cm gesprongen en vrij zelfs al 1,20! Dressuur doet ze ook hartstikke goed, nu L1 en ik wil ook misschien met haar een keer naar een sgw wedstrijd.
Ik ken ook meerdere haflingers die het zeer goed doen in de sport!