Pellie schreef:en dan nog ff nadenken wat goed voor je paard is of je nu zelf lekker zit of niet.
Uiteraard

abby: mijn opmerking was ook niet vanwege jou. En met elk zadel kan je springen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pellie schreef:en dan nog ff nadenken wat goed voor je paard is of je nu zelf lekker zit of niet.
Pellie schreef:ja maar dat GOED liggen is imo maar beperkt!!maar dit kan een eindeloos geprek worden, we weten elkaars standpunt nu
tenzij JIJ graag het laatste woord wilt hebben..?![]()
![]()
Pellie schreef:nee dat het nooit echt goed op een paard zal liggen, ondanks dat het past. omdat het door het model ten alle tijden over de schouders zal liggen.![]()
Pellie schreef:nee dat het nooit echt goed op een paard zal liggen, ondanks dat het past. omdat het door het model ten alle tijden over de schouders zal liggen.![]()
net als andere uitvindingen als hulpteugels. ja ze zijn goed voor het paard anders werden ze niet uitgevonden. nee bullshit, ze zijn 'goed' voor de ruiter.
zo'n vergelijk zal het ongeveer zijn.
Issy schreef:ik vind persoonlijk een vhz zadel prettiger zitten.
Ik moet er niet aan denken om een sprongetje te maken met een dressuurzadel, ja een kklein sprongetje maar boven de 1 meter heb je toch een probleem lijkt me.
Ik wil geen wintec zadel, bij paarden die erg transpireren heb ik wel eens een natte rijbroek gehad
(transpiratie van het paard trok door het kunstofzadel)
Uiteraard moet het zadel goed passen. De jc zadels zien er goed uit, wat rechtere bladen, maar ik vind ze behoorlijk prijzig, maar ik blijf zoeken.
Pellie schreef:hoe kan dat nou? kunststof is plastic
Issy schreef:het gaat om de kunstofhoes/bekleding eromheen als dat nat wordt trekt dat naar boven toe en is je hele zadel nat. Het is niet bij iedere rit maar zeker na een flinke inspanning van je paard. heel vervelend.
daarbij rijden in de regen met zo'n zadel is ook geen succes.