Issy schreef:ik vind persoonlijk een vhz zadel prettiger zitten.
Ik moet er niet aan denken om een sprongetje te maken met een dressuurzadel, ja een kklein sprongetje maar boven de 1 meter heb je toch een probleem lijkt me.
Ik wil geen wintec zadel, bij paarden die erg transpireren heb ik wel eens een natte rijbroek gehad
(transpiratie van het paard trok door het kunstofzadel)
Uiteraard moet het zadel goed passen. De jc zadels zien er goed uit, wat rechtere bladen, maar ik vind ze behoorlijk prijzig, maar ik blijf zoeken.
Nou dat heb ik anders nog nooit meegemaakt hoor! Sjimmie is ook een zweeterd, maar het zweet gaat echt niet door het zadel heen. Als ik een natte rijbroek heb komt dat meestal door de regen. Ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Op zich is een kunstof zadel harstikke makkelijk, zeker die van Wintec. Ze zijn lekker licht en je kan de kamers verwisselen.
Voor het buitenrijden gebruik ik weer liever een western of een spaans zadel. (ik ben trouwens nog steeds op zoek naar een mooie) Maar dat is meer omdat ik Spaans heb leren rijden, ik ben na een aantal jaren pas begonnen met Engels, en daarna een beetje western. Daardoor vind ik Spaanse zadels wat comfortabeler zitten.