Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lijkt op een kleine fries (Meestal zijn ze rond de 1.30 soms iets groter), en lijkt sterk op de Fell Pony. Ze hebben een goed uithoudingsvermogen, en ze zijn heel sterk, ze hebben een korte maar zeer sterke rug. En ze hebben goede benen en harde hoeven..
truusbertha schreef:Hallo,
omdat er zoooooveel rassen zijn weet ik niet waar ik moet beginnen met het rondkijken naar een paard....
Ik hou van paarden met een duidelijk eigen karakter = een akhal-teke,
geen allemansvriend =zeker een Akhal-teke
gebruiksaanwijzing maar wel eerlijk... =akhal-teke, hebben slimme eigenaren nodig die goed kunnen omgaan met eigenzinnige karakters. Als je ze voor je weet te winnen, doen ze alles voor je.
Snel, comfortabele gangen en geschikt voor lange afstandsritten...: akhal-teke
Het uiterlijk kan me helemaal niets schelen, dan kan een akhal-teke dus
Karin schreef:Alsof ik mezelf hoor praten.
Ik heb een NRPS'er (zie mijn profiel) en die voldoet prima aan de 'eisen' die jij hierboven stelt. NRPS'ers zijn over het algemeen erg veelzijdig en hebben 'best of both worlds' in zich, zeker als het een kruising van een Arabisch of Engels volbloed met een ponyras betreft: uithoudingsvermogen en werklust gecombineerd met taaiheid en hardheid.
Kijk eens op de site van het NRPS: www.nrps.nl
wkoekoek schreef:Een draver![]()
Die van mij heeft zeker karakter en weet precies wie ik benHij is (heel) snel, heeft een spaarstand in de draf (die houden we wel 15 km vol
) en als je een goede uitzoekt kan je er ook prima recreatief dressuur mee rijden. Al onze dravers (4) hebben echt een eigen karakter, maar zijn wel lief en doen alles voor je