Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Of nuja... de hengsten hebben niet superveel van elkaar weg, dus door de merrie zou het juist makkelijker moeten worden om te kijken welke er het beste bij past! 
Monique_2 schreef:Nr. 3: Mr. Yenkins. Mooie grote hengst met prima bouw en gangwerk. Helaas wat minder kleur. Uitzonderlijk mooi koppie. Ik denk dat als ik hem kruis met mijn merries dat er vrij witte veulens uitkomen, vandaar dat mijn keuze er nog niet op is gevallen. Dat kan zomaar eens anders worden, ik denk dat ik hem maar eens een kans moet geven.
De spoorloos verdwenen goedgekeurde hengst Zidane was ook een plaatje om te zien.
Dus geef het een kans zou ik zeggen! Ik heb van Mr. Yenkins nog niet veel gehoord, maar vond hem niet bijster opvallen ofzo... Maar zag er idd niet verkeerd uit!
snowdon schreef:Hoeveelheid wit is niet erfelijk bepaaldDus geef het een kans zou ik zeggen! Ik heb van Mr. Yenkins nog niet veel gehoord, maar vond hem niet bijster opvallen ofzo... Maar zag er idd niet verkeerd uit!
Zidane ben ik ook al tijden nieuwsgierig naar... Staat een leuke foto op de stamboeksite! Hoe kan die zo spontaan spoorloos zijn vraag ik me toch af....
yarka schreef:Vaak zie je dat het veulen de aftekeningen krijgt van de moeder. Ik zeg vaak, dus niet altijd. Tenminste dit is iets wat mij is opgevallen als ik moeder en veulen naast elkaar zie.
snowdon schreef:De plaats van aftekening is waarschijnlijk gedeeltelijk erfelijk bepaald, maar vooralsnog de hoeveelheid wit NIET!

snowdon schreef:Hoeveelheid wit is niet erfelijk bepaaldDus geef het een kans zou ik zeggen! Ik heb van Mr. Yenkins nog niet veel gehoord, maar vond hem niet bijster opvallen ofzo... Maar zag er idd niet verkeerd uit!
Zidane ben ik ook al tijden nieuwsgierig naar... Staat een leuke foto op de stamboeksite! Hoe kan die zo spontaan spoorloos zijn vraag ik me toch af....
, hij is geef onwijs gave veulens, vorig jaar nog een kampioentje, en hij is harstikke lief, en goed te rijden tussen zijn merrie's, daarbij zijn kleur, voor ons is hij gewoon super.
Hij vererft, zijn driekleur ook bij alle merrie's, op één na, dat is bij Blondie, die heeft een dominante zwart wit kleur, daar kan zijn kleur niet tegen op. Maar ook zijn zwart wit veulens zijn mooi getekend.

.
Je ziet maar weinig veulens die meer kleur dan de vader of moeder hebben.
. Waarom weet ik niet meer het is ook alweer een tijd geleden.