Wie vinden jullie nou een mooie tinker hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rayorgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:03

Prachtig, Tinkers zijn mijn lievelings ras Haha!

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:26

Gipsy King van de Woltershof helaas niet helemaal goedgekeurd bij NTS, hij was pas ziek geweest en dat had invloed op zijn sperma kwaliteit.
Nou zijn sperma is goed hoor Blondie was verleden jaar in 1 dekking drachtig en trouwens alle merries die hij gedekt heeft hebben een veulen gehad

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:32

Djana schreef:
En van het ICS vind ik O'Mally het einde, geeft mooie veulens (kijk maar naar dipsy).

Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:41

Mijn lijstje is dus als volgt: (op alfabetische volgorde)
Chakotay
Glen King Hill
King Rocky
Pitalo
The Offspring
Thomboy

Als ik een merrie zou hebben, werd het dus nog lastig Haha! Of nuja... de hengsten hebben niet superveel van elkaar weg, dus door de merrie zou het juist makkelijker moeten worden om te kijken welke er het beste bij past!

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:51

Nr.1 is bij mij Glen King Hill. Om zijn maat en zijn voorkomen. Een imposant paard met een geweldige uitstraling en bouw. Alle kenmerken van een Tinker maar met ietsje meer gratie dan de meeste hengsten.

Nr. 2: King Rocky, zelfde argumenten als Glen. Het is dan ook zijn vader Lachen

Nr. 3: Mr. Yenkins. Mooie grote hengst met prima bouw en gangwerk. Helaas wat minder kleur. Uitzonderlijk mooi koppie. Ik denk dat als ik hem kruis met mijn merries dat er vrij witte veulens uitkomen, vandaar dat mijn keuze er nog niet op is gevallen. Dat kan zomaar eens anders worden, ik denk dat ik hem maar eens een kans moet geven.

Nr.4: Collin vd Gorterstraat. Past in dit rijtje qua maat niet zo thuis maar naar mijn mening een van de hengsten met het betere ganwerk. Zijn veulens hebben al vrij goede resultaten geboekt.

Voor de rest vind ik bijna alle hengsten wel mooi. Deze 4 'doen' me wat, de rest niet zo.

De spoorloos verdwenen goedgekeurde hengst Zidane was ook een plaatje om te zien.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:55

Monique_2 schreef:
Nr. 3: Mr. Yenkins. Mooie grote hengst met prima bouw en gangwerk. Helaas wat minder kleur. Uitzonderlijk mooi koppie. Ik denk dat als ik hem kruis met mijn merries dat er vrij witte veulens uitkomen, vandaar dat mijn keuze er nog niet op is gevallen. Dat kan zomaar eens anders worden, ik denk dat ik hem maar eens een kans moet geven.

De spoorloos verdwenen goedgekeurde hengst Zidane was ook een plaatje om te zien.

Hoeveelheid wit is niet erfelijk bepaald Lachen Dus geef het een kans zou ik zeggen! Ik heb van Mr. Yenkins nog niet veel gehoord, maar vond hem niet bijster opvallen ofzo... Maar zag er idd niet verkeerd uit!

Zidane ben ik ook al tijden nieuwsgierig naar... Staat een leuke foto op de stamboeksite! Hoe kan die zo spontaan spoorloos zijn vraag ik me toch af.... Verward

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 07:48

snowdon schreef:
Hoeveelheid wit is niet erfelijk bepaald Lachen Dus geef het een kans zou ik zeggen! Ik heb van Mr. Yenkins nog niet veel gehoord, maar vond hem niet bijster opvallen ofzo... Maar zag er idd niet verkeerd uit!

Zidane ben ik ook al tijden nieuwsgierig naar... Staat een leuke foto op de stamboeksite! Hoe kan die zo spontaan spoorloos zijn vraag ik me toch af.... Verward

Vaak zie je dat het veulen de aftekeningen krijgt van de moeder. Ik zeg vaak, dus niet altijd. Tenminste dit is iets wat mij is opgevallen als ik moeder en veulen naast elkaar zie.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 07:50

Hé Monique! Ook hier? Ik ben hier sinds kort.
(ik ben toen wezen kijken naar Boyke, weet je nog) Hoe gaat het met je tinkers?
Met mijn meissie gaat het erg goed (goede 2e premie op de keuring in Houten).

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 07:52

yarka schreef:
Vaak zie je dat het veulen de aftekeningen krijgt van de moeder. Ik zeg vaak, dus niet altijd. Tenminste dit is iets wat mij is opgevallen als ik moeder en veulen naast elkaar zie.

De plaats van aftekening is waarschijnlijk gedeeltelijk erfelijk bepaald, maar vooralsnog de hoeveelheid wit NIET!

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 07:56

snowdon schreef:
De plaats van aftekening is waarschijnlijk gedeeltelijk erfelijk bepaald, maar vooralsnog de hoeveelheid wit NIET!

Dat geloof ik ja. In mijn geval is het zo dat mijn merrie de hoeveelheid zwart van haar vader heeft (Shampoo Boy ICS), haar moeder heeft veel meer wit.

Zou hier misschien wel een studie van willen maken. Waarschijnlijk wordt daar al aan gewerkt.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:08

Voor mij staat KING ROCKY op nr. 1, ik heb hem jamer genoeg nooit in het echt gezien
Afbeelding

Hij is ook de vader van mijn tinker DAMIAN

dan komt The Offspring
Afbeelding
ik ben er trouwens van overtuigd dat deze jongen familie is van King

en dan de hengst Road Sweeper.
Afbeelding
deze jongen is nog maar 3 jaar oud en staat in America.
hij is de zoon van de bekende Hengst THE RAOD SWEEPER, die in Engeland staat.
Annick

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:19

snowdon schreef:

Nu beginnen er veulens geboren te worden van Mr.Yenkins, dus veel kun je er idd nog niet van gehoord hebben. Ik ben er van overtuigd dat we nog veel van hem horen. Op zijn kleur na (ik houd niet zo van veel wit) is het een super hengst. OK dan!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:06

Ik ga helemaal voor Pitalo vd Bonte parels. Ken hem vanaf veulentje(toen hij bij de Bonte Parels kwam) en ben altijd weg van hem geweest. Hij heeft ook een hele mooie nakomeling Pitana Mae. ben ik ook weg van. Ze doet mee in Dalen.

Van Mr. Yenkins komen er in Uden 3 veulens op de keuring.

meagabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:40

Ik ga toch voor Pablo van de Bonte Parels heb hem in het echt gezien en Pitalo en Glen KIng Hill ook, maar mijn keuze blijft toch bij Pablo!!!
Groetjes Monique Cool

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:29

En Bonte niet te vergeten Jaylin Mae is ook een prachtig getekend veulentje. Ben ook een fan van Pitalo .

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:51

Djana schreef:
En Bonte niet te vergeten Jaylin Mae is ook een prachtig getekend veulentje. Ben ook een fan van Pitalo .

Verward Jaylin Mae is de moeder van Pitana. Ik weet effe niet meer hoe het veulen van vorig jaar heet, maar ik vind Pitana veel weghebben van Pitalo.

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:57

Oeps ja sorry ik bedoelde Jaden Mae.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:10

ik vind Mc cloud vegilin van claerbergen wel een gave hengst (ik weet verder neit van de stamboeken enzo of hij er bij ingeschreven is vind hem wel heel gaaf)
en ik vind glen king hill van de bonte parels vind ze bouw en ze manen en sokken erg mooi!!!
en shampoo boy vind ik gaaf!!!
ik heb niet zoveel verstand van gangen, bouw enzovoort maar deze hengsten spreken mij op een bepaalde manier aan Haha!

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:38

Nou voor ons is natuurlijk Gispy King de superhengst Haha! , hij is geef onwijs gave veulens, vorig jaar nog een kampioentje, en hij is harstikke lief, en goed te rijden tussen zijn merrie's, daarbij zijn kleur, voor ons is hij gewoon super. Hij vererft, zijn driekleur ook bij alle merrie's, op één na, dat is bij Blondie, die heeft een dominante zwart wit kleur, daar kan zijn kleur niet tegen op. Maar ook zijn zwart wit veulens zijn mooi getekend. OK dan! Het is gewoon een superhengst Lovers

Gwendolynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 10:13

JA ik vind gispy ook mooi!! verder ben ik fan van Pablo maar zo te lezen gaat o"malley had in de "wie is de populairste bokt hengst peiling"

LEUK

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:13

O'Malley

Als ik mijn paard ooit laat dekken dan door deze meneer

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:05

rrr............. Glenn king hill van de bonte parels! toen ik vorig jaar hem moest poetsen was ik verkocht! wat een schat van een beest, zit geen kwaad in, prachtige uitstraling, en leuke veulens.
haha en mijn Lowara is al ruim 15 weken drachtig van deze knappe kerel!

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:15

Hoi Irma,

Ja ook ik ben hier al een tijdje stil aan het rondsnuffelen. Met mijn Tinkers gaat het prima, lekker rond en gezond. Wat goed dat je merrie een mooie 2e premie heeft behaald OK dan! . Helaas was ik er niet in Houten dus heb ik haar niet kunnen bewonderen. Zet maar gauw foto's in je profiel .

Over de bontvererving bij bonte paarden weet ik niet bijster veel, en volgens mij is daar ook niet zoveel over bekend. Wat ik wel weet is dat wanneer ik een hengst al Mr. Yenkins op mijn overwegend witte platenbonte merrie zet dat hier zeer waarschijnlijk een vrij wit veulen uitkomt. Of effen natuurlijk Lachen Je ziet maar weinig veulens die meer kleur dan de vader of moeder hebben.
Op mijn andere overwegend zwartbonte merrie zou ik het kunnen proberen. Eerst maar eens zijn nakomelingen in Uden bekijken.

Als ik het me goed herinner stond Zidane 3 jaar geleden ineens in Ees bij Janssen te koop. Ik heb toen via de telefoon info gevraagd omdat ik geinteresseerd was. Ik kreeg te horen dat het een plaatje van een hengst was maar dat hij veterinair niet goed gekeurd zou worden Verward . Waarom weet ik niet meer het is ook alweer een tijd geleden.

Enne Marije, loopt Glen King Hill nog niet voor??

Natasja31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:15

Ik vind Chacotay en Thunder erg mooi Hyper!

Goetjes Natas.

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:32

Djana schreef:
En van het ICS vind ik O'Mally het einde, geeft mooie veulens (kijk maar naar dipsy).

enne...Kieran? Bloos Tong uitsteken Lachen