Arabieren, chagrijnig op stal???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 00:20

mijn arabier is ook heel lief op stal.
ze zal je nooit iets doen, je moet alleen wel opletten, dat ze je niet ineens een duw met haar neus geeft, ze wil dan namelijk knuffelen/ aandacht! ze is gewoon lief!!

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:54

Nee hoor absoluut niet hij is altijd vrolijk en trekt altijd je aandacht
dus voor mij klopt het niet.

gr

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:27

mijn bijrijdarabier, zal nooit bijten of trappen op stal, draait wel altijd de oren aar achter.
IK denk dat het wel kan klop[pen dat arabieren wat knorriger zijn op stal.
Maar het kan er ook vanaf hangen, dat ze niet genoeg weidegang krijgen, en dat arabieren zich dat sneller aantrekken.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:47

Dit gaat echt weer nergens over ...
Welk paard is er blij mee als als hij/zij de hele dag op stal moet staan ????? [ik zou zelf ook knorrig worden!] ...... het heeft ook zo wie zo weer niets met "arabieren" te maken , .........hier maak je IEDER dier dood ongelukkig mee!......
gr,sas.

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:53

Citaat:
IK denk dat het wel kan klop[pen dat arabieren wat knorriger zijn op stal.
[/quote]

Eens kijken of jij vrolijk bent en blijft als je de hele dag alleen op je slaapkamer moet blijven zonder dat je verder wat te doen hebt. weet al wat er uit het optelsommetje komt hoor:
slaapkamer + jij alleen zonder iets te doen = Boos!

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:15

ik denk inderdaad dat het meer met hedt "manege-leven" te maken heeft dan met het ras.

Wij hebben 4 arabjes op stal, waarvan er 2 zo zijn als die van Youko OK dan! Haha! en 2 gewoon lief en makkelijk.

Wil er wel een hele stal vol van hebben!

GHIS_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:52

de 2 arabs bij ons op stal zijn super lief op stal, 1 is half arab (is ook van me moeder) maar heel lief en er is er nog 1 maar die heb nogal voernijt dus alleen dan word ze boos en sjacherijnig!

daylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:56

Bij ons op stal hebben we hier ook last van haha onze stallen zijn super hoor.. maar ze willen denk ik liever buiten!

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:37

Ik heb er ook eentje die ontzettend chagrijnig is .. mijn eigen nrpsje.. agjah trek het je niet zoveel aan, als jij goed in je vel zit, zit je paard dat ook.. en als je zelf chagrijnig bent dan word het 2 x zo erg bij je pony.. tenminste dat is in mijn geval wel Tong uitsteken

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:03

jazz-fan schreef:
Eens kijken of jij vrolijk bent en blijft als je de hele dag alleen op je slaapkamer moet blijven zonder dat je verder wat te doen hebt. weet al wat er uit het optelsommetje komt hoor:

En dus daarom die zin eronder, dat ik den dat arabieren zich dat wat sneller aan kunnen trekken omdat ze gevoelspaardjes zijn.
ik zeg hier niet mee dit alle arabieren chagrijnig zijn, maar dat kan zo gezien worden door mensen die niet verder denken.....

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:29

Ik heb zelf een arabiertje gereden die niet echt chagerijnig was, maar een knuffel was het ook zeker niet. Meestal als ik haar in het land of op stal zette wilde ik nog wel ff tutten, maar daar had ze geen behoefte aan en in het land liep ze weg en op stal ging ze onverschillig staan eten en schonk totaal geen aandacht aan me. Ook als ze in het land lag wilde ik er wel bij gaan zitten, maar dan stond ze op en liep ze weg.

Op stal hebben we ook een arabiertje gehad die wel echt chagerijnig was, oren in de nek en bijtbewegingen maken, hij beet nooit gericht hoor, altijd in de lucht. Op het land het zelfde verhaal. Draaide hij zijn kont naar je toe, dan was ik meestal toch weg Haha! .

Ik kreeg na dat arabiertje een welsh k en er ging een wereld voor me open. Deze pony bleef staan als je haar in het land zette om nog even te knuffelen. Als ze lag kon je erbij gaan zitten en dan bleef ze liggen en legde ze haar hoofdje op mijn schoot. Op stal vond ze het ook heerlijk als ik bij haar was om te knuffelen. Ik wist niet wat mij overkwam *LOL*

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 07:17

Citaat:
ik zeg hier niet mee dit alle arabieren chagrijnig zijn, maar dat kan zo gezien worden door mensen die niet verder denken

hier heb je volledig gelijk in OK dan!

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:35

Nagoya en Lightning zijn allebei heel lief op stal (en erbuiten Knipoog )

lovesjs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 11:10

Die van mij staat 's winters alleen 's nachts op stal en als het dan overdag slecht weer is. Ze wordt wel sjaggie op stal omdat ze haar niet kan uitleven en het is juist een paardje dat lekker in het land wil crossen. Na een nacht op stal te hebben gestaan is ze vet sjaggie maar zodra ze dan weer naar buiten kan is het goed. Bij die van mij ligt het dus aan de stal odat ze haar niet kan uitleven.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:02

mijn arabier is echt een schatje!! (ook op stal dus)
maar die van men moeder daarintegen fjoew!
die van men moeder is een egiptische volbloed.
en die is echt super chagrijnig op stal!!
naar mensen niet echt hoor, maar naar de paarden die naast haar staan!!
dan bijt die en bokt die in hare stal amai
das ni te doen Haha!
maar goed
tegen ons is ze wel heel lief hoor. maar soms heeft ze gewoon haar kuren!

XarabiX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:15

lief zijn op stal of niet ligt helemaal niet aan het ras, maar aan het karakter van het paard en de omgeving.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:32

danifur schreef:
ik ken er inderdaad ook wel wat waarvan de meeste inderdaad erg chaggo kunnen kijken op stal (of wanneer ze willen)

Je bedoeld toevallig niet Omar he Verward Schijnheilig

Ik ken er idd ook wel een paar die op stal sjaggo overkomen maar ik denk dat dat meer met de eenkennigheid te maken heeft.. echt zo van.. ik ken jou niet dus kom maar niet te dicht in de buurt. Omar heeft dat soms ook wel eens en ook meer naar mannen toe.. daar heeft hij het niet echt mee. Maar het is wel een heel stuk minder geworden sinds ik op mijn huidige stal sta. Omar doet ook alleen maar zijn oren naar achter en verder niets... de buurvrouw van Omar een nrps merrie is wel super sjaggo en dreigt ook en wil dan bijten...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:36

Zal wel niet aan het ras liggen denk ik.
Wel dat arabieren over het algemeen veel energie hebben, en veel pit. Als ze de kans er niet goed genoeg voor krijgen om die pit er dagelijks flink uit tehalen, tja, dan worden paarden shaggo. Maar dat is niet enkel bij Arabieren het geval, maar bij alle rassen.

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:35

ik ken geen Arabieren die chaggo op stal zijn hoor!
(en ik ken er heel veel, dus!)
Knipoog

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:05

In mijn pony zit ook wel een flinke scheut arabisch bloed en die soet wel chagarijnig op stal, maar het kan ook aan het geslacht liggen. Merrie's zijn vaak een stuk kattiger enzo dan ruinen.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:54

jazz-fan schreef:

je hoeft niet zo boos te reageren!
sommige voelen zich meteen aangevallen om het feit dat het over arabieren gaat Knipoog
maar het is toch gewoon een vraag van iemand
van de arabieren die ik ken zijn er best wat die boos kijken of ze nou op stal, of buiten hun stal staan.

maar er zijn er ook gerust een aantal die helemaal NIET chagerijnig zijn.
ik heb geen arabier en die van mij kijkt niet chagerijnig op stal Verward (goed er zit wel arabisch bloed in Lachen )

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:56

Chestnut schreef:
In mijn pony zit ook wel een flinke scheut arabisch bloed en die soet wel chagarijnig op stal, maar het kan ook aan het geslacht liggen. Merrie's zijn vaak een stuk kattiger enzo dan ruinen.

inderdaad, ik ken ook een merrie (arabier) en die is echt heel erg chagerijnig.
je hoeft maar te kijken of tr wijzen en haar oren gaan plat in haar nek, maar zij doet heel overdreven chagerijnig.

en het is inderdaad zo dat merrie's vaak wat pinniger zijn (maar dat geldt op dat gebied voor alle merrie's) wel of geen arabier.

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:39

Het kan ook eenkennigheid zijn. Mijn arabier was keek ook niet echt vriendelijk, maar dat kwam gewoon door z'n eenkennigheid. Zodra ik erbij stond was het ook goed. Dan keek ie vrolijk, ookal stonden er dan onbekende mensen bij!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 15:17

Ik loop vaak rond op een arabierenfokkerij en alle paarden zijn daar heel lief en staan vrolijk op stal. Ze kijken rond enzo. Er zijn vast paarden bij die bij het poetsen niet zo lief zijn, maar op stal staan ze zo'n beetje allemaal met hun oren naar voren, of opzij...

Carnac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 15:32

Ik heb ook een Arabier gereden en daar had ik nooit problemen mee op stal (buiten de stal das wat anders Bloos ).
Hoewel hij eigenlijk redelijk verknoeid was (voor ik er mee reed hoor!) omdat hij op veel te korte tijd veel te veel had moeten leren (vandaar dat hij zich niet gedroeg onder het zadel...). Maar al bij al een heel lief paardje, en nu hij verkocht is doet hij het ook veel beter met iemand op zijn rug. Hij kent ook vrijheidsdressuur.