Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mazzel-meid schreef:waarom vind je een tinker absurt duur??Ik denk dat vooral koudbloeden erg populair zijn omdat er steeds meer reacreatieruiters komen, en over het algemeen staat een koudbloed toch bekend om hun wat koelere karakter.
Wel jammer dat er een hoop mensen zijn die opeens alles als Tinker gaat verkopen
En veel handelaren blijven de prijzen maar omhoog gooien, een Tinker is tegewoordig echt absurt duur..
Sjuimpje schreef:Tinkers, alles wat bont is wordt nu gelijk maar uitgemaakt voor Tinker, iedereen wil aan de Tinker, alles doet maar Tinker, Tinkers, Tinkers, Tinkers.
Je wordt er mee doodgegooid.
En ja, ik vind ze ook abnormaal duur.
Bij mij vallen ze in het rijtje van de Fjorden en Haflingers. Zelfde gebruiksmogelijkheden alleen zijn ze 2 tot 3 keer zo duur en dat voor een 'ras' waar nog geen noemenswaardige afstammingsgegevens bij zijn.
Idra schreef:Het kan zijn omdat ik er zelf eentje heb, maar ik zie toch steeds meer andalusiers en lusitano's verschijnen ook... Ze zijn niet zo populair als bijvoorbeeld de haflinger was, maar er is toch een heuse opkomst aan de gang(wat ook merkbaar is in de prijzen natuurlijk...)
--> en ze krijgen het er ook nog voor
en wat ze allemaal te koop aanbieden >;) ja als t bont is is t een tinker enz enz... dus JA... ik zou ook zeggen dat nu de tinker een "hype" is
met helaas alle gevolgen van dien

)
denk misschien dat er gewoon meer en meer naar "andere" rassen dan KWPN/ "normaal" warmbloed wordt gekeken --> misschien is dat de "hype" wel -->
als het maar IETS ANDERS is

skara schreef:Ja haflingers en fjorden zie je tegenwoordig veel.
Volgens mij komt dat omdat koudbloeden rustiger zijn, waardoor ze ook geschikt zijn voor kinderen en omdat ze minder verzorging nodig hebben, beter tegen koude weersomstandigheden bestand zijn en minder snel ziek worden enzo. Gewoon erg makkelijke paarden dus. En een uiterst geschikt recreatiepaard.

kattebeest"]
waarom tinkers zo abnormaal duur zijn?
een praktijkvoorbeeldje:
ze schepen ze met grote aantallen in vanuit ierland waar ze voor een belachelijk lage prijs aangekocht worden.
als je het vervoer per tinker bekijkt is dit relatief goedkoop, doordat grote aantallen tinkers per keer vervoerd worden.
[/quote]Zal je erg tegenvallen wat ze in ierland kosten. Heb je de prijzen gezien die er in Amerika voor betaald worden? Die Ieren zijn niet gek hoor.. Daarom komen er ook steeds meer "bonte pony`s" naar Nederland die dan als Tinker verkocht worden, en die pony`s komen dan meestal ook nog uit Engeland.
Maar de "echte" Tinker (die bij de ICS vooraan zou staan) zijn zelfs in Ierland zeldzaam aan het worden en, als je ze al zou kunnen kopen, zeer kostbaar. Heb prijzen gehoord van 15.000 euro, en dan staat ie nog in Ierland.
[quote="kattebeest"]
hier gooien ze der dan een zadel op, rijden een paar keer en voila je kan een zadelmakke tinker kopen voor véél meer als de inkoopprijs.
[/quote]Dat de meeste "zware" Tinkers makkelijk zadelmak te maken zijn is inderdaad waar en zeer handig, maar de winstmarge zal je echt tegenvallen. [quote="kattebeest schreef:en is het een tinker? is ie bont? heeft ie behang? is het een koudbloedtype? dan kan ie voor tinker verkocht worden!
kattebeest schreef:waarom tinkers zo abnormaal duur zijn?
een praktijkvoorbeeldje:
ze schepen ze met grote aantallen in vanuit ierland waar ze voor een belachelijk lage prijs aangekocht worden.
als je het vervoer per tinker bekijkt is dit relatief goedkoop, doordat grote aantallen tinkers per keer vervoerd worden.
hier gooien ze der dan een zadel op, rijden een paar keer en voila je kan een zadelmakke tinker kopen voor véél meer als de inkoopprijs.
heb je eentje die heel speciaal getekend is, of grijs is of ander speciale kleur: hup daar gaat de prijs.
en is het een tinker? is ie bont? heeft ie behang? is het een koudbloedtype? dan kan ie voor tinker verkocht worden!
CarS schreef:Volgens mij is de Tinker al weer wat uit de mode aan het geraken....
De modehandelaars zijn ook al op wat andere rassen overgegaan(jaja die bestaan),ik heb het idee dat juist de spanjaarden(anda,lusi) wat meer in de mode geraken en ook de criollo zie ik steeds meer opduiken.
Yuna schreef:Inderdaad 'Friezentijd' is voorbij...misschien dat 't met Adel's succes terug wat opflakkert maarja...
Vind zo'n mode's trouwens echt overroepen, je valt voor een paard of voor een ras, maar om mee te lopen met mode's...zeker als het om dieren gaat vind ik het nogal kortzichtig, dan komt er gauw inteelt en daarna is er ineens een overschot van dat ras en waar gaat dat naartoe *slik*
Maar ach, misschien ben ik nu te pessimistisch bezig
Mariska_28 schreef:Zowiezo zijn "aparte" kleuren in. Veel mensen willen palomino`s, aparte bonte, valken en al dat soort kleurtjes.