ICS Tinkerkeuringen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ICS

Raskeuring Aalter 13/6
Geen stemmen
Keuring Westdorpe 11/7
Geen stemmen
Keuring Someren 7/8
5 (23%)
Keuring Etten-Leur 21/8
6 (28%)
Keuring Nije Trijne 28/8
4 (19%)
Keuring Zeddam 18/9
Geen stemmen
Keuring Assendelft 26/9
6 (28%)

Totaal aantal stemmen: 21

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 00:44

ik ga naar assendelft maar zonder paard
ik ga alleen kijken omdat ik het graag eens mee wil maken

groetjes petruska Knipoog

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:16

Ik doe ook mee met het onderdeel Riding class op 21/8. Je doet een proef in stap, draf en galop.Als de rijproef in zijn geheel voldoende is dan krijg je de aantekening: Goed Gebruikspaard als extra naast de premie-aantekening. Dit staat nu nog een beetje in de steigers en willen het steeds meer gaan doen. Mij leek het heel leuk om te doen.
Na deze proef wordt Flan dus ook nog 'gewoon'' gekeurd.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:21

Ben wel benieuwd hoe ze dat dan gaan jureren Jellie. Moet je paardje braaf zijn tijdens de proef of gaat het om het aantal behaalde punten tijdens zo'n proefje waardoor het paard de aantekening goed gebruikspaard krijgt?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:05

het staat natuurlijk nog een beetje in de steigers en we gaan natuurlijk leren van de ervaringen die we in de komende keuringen opdoen. Zoals het nu gedaan wordt is als volgt: je moet met je Irish Cob het stappen laten zien, het draven laten zien en het galopperen laten zien. Zo mogelijk op beiden kanten. Daartussen zitten natuurlijk overgangen en die moeten er netjes en gereden uitzien. Voor het mennen is de galop niet verplicht, maar moet daar bestuurbaarheid voor staan. Dit levert punten op die net als bij de keuring op uiterlijk kunnen varieren van 6 tot en met 10, waarbij 6 in dit geval onvoldoende betekent, 7 matig, 8 goed, 9 zeer goed en 10 uitmuntend.
(Dit heb ik van Marijke hierover gelezen)

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:32

Maar als je paard een slechte dag heeft komt er dan een negatieve aantekening te staan, of krijgt je paard dan geen aantekening?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 19:30

Er komen geen negatieve aantekingen de punten gaan van een 6 t/m 10.
En het heeft geen uitwerking op de premie...als je paard dan een 6 heeft voor de rechtergalop ofzo..

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:19

OK, lijkt me logisch dat de uitslag van de verrichtingen onder het zadel niet de keuringsuitslag beïnvloed, maar ik vraag me af wat de waarde is van de aantekening goed gebruikspaard. Je zegt zelf een paar posts hiervoor dat een 6 een onvoldoende is, dus stel je hebt allemaal zesjes voor je proefje wat voor aantekening krijg je dan, waar noteren ze dat en kun je ook weer van die aantekening afkomen door een volgende keer beter met je paard te presteren?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:27

Als de rijproef in zijn geheel voldoende is dan krijg je de aantekening: Goed Gebruikspaard als extra naast de premie-aantekening. Anders niet volgens mij.
Het is mooi om te kunnen aan tonen dat je paard ook geschikt voor onder het zadel of voor de wagen is. Ik vind het iig erg leuk om daaraan mee te doen. Als je daar meer van wilt weten kan je beter kontakt opnemen met Marijke.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:52

Vasthi schreef:
OK, lijkt me logisch dat de uitslag van de verrichtingen onder het zadel niet de keuringsuitslag beïnvloed, maar ik vraag me af wat de waarde is van de aantekening goed gebruikspaard. Je zegt zelf een paar posts hiervoor dat een 6 een onvoldoende is, dus stel je hebt allemaal zesjes voor je proefje wat voor aantekening krijg je dan, waar noteren ze dat en kun je ook weer van die aantekening afkomen door een volgende keer beter met je paard te presteren?

Bij de Merensen wordt/werd dit ook gedaan. Mijn zusje heeft toen met onze toemalige Merens meegedaan en een lintje + aantekening in paspoort ontvangen. Het is gewoon iets extra`s, waarmee je kunt laten zien dat het paard een goed gebruikspaard is. Het gaat bij paarden namelijk niet alleen om het uiterlijk. Je kunt een plaatje van een paard hebben, als ie helemaal gek is in de kop kun je er weinig mee bij het fokken van recreatiepaarden zoals de Tinker is.. En op deze manier stimuleer je de leden om te laten zien hoe hun paarden zijn qua karakter en werkwilligheid.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:57

Het is me nu al duidelijker, ik ben alleen zo benieuwd wat er gedaan wordt als je Tink niet goed presteert. Het is toch vervelend als je in het paspoort een negatieve aantekening hebt staan, maar als er alleen maar positieve aantekeningen geplaatst worden dan is dat probleem opgelost

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:28

Vasthi schreef:
Het is me nu al duidelijker, ik ben alleen zo benieuwd wat er gedaan wordt als je Tink niet goed presteert. Het is toch vervelend als je in het paspoort een negatieve aantekening hebt staan, maar als er alleen maar positieve aantekeningen geplaatst worden dan is dat probleem opgelost

Er wordt inderdaad alleen een aantekening gemaakt als het als "voldoende" wordt beschouwd. Het is gewoon iets extra`s.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 11:27

Ik hoop dat er in Assendelft ook een zadelrubriek kan komen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:29

Vraag het eens aan marijke, je hebt kans dat ze het dan ook doen!

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:55

Ik ga 21/8 naar de keuring in Etten-Leur, om eens te kijken hoe het er zoal aan toe gaat Haha!
Mocht het bevallen ben ik volgend jaar ook met paard van de partij, heb ik nog even de tijd om d'r in vorm te krijgen (lees: grasbuik eraf, spiertjes erbij en vooral niet naar de kapper Tong uitsteken )

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:01

Wij zijn net terug van Someren.
Deamhan was zo verschrikkelijk braaf! Heel de tijd lekker aan een touwtje wachten en amber was ook lekker aan het grazen.
Deamhan is uiteindelijk van de 10 op de 5e plek geeindigd maar nummer 4 en 6 hadden evenveel punten. 139 namelijk en dat is een hele hoge 2e veulenpremie.
Amber deed het ook heel goed alleen was haar bouw wat minder dan de andere paardjes waartegen ze moest en dit resulteerde in een laatste plaats met 132 punten. Helaas 1 puntje minder dan dat ze vorig jaar had behaald maar toch nog een ruime 2e premie.

De riding class heb ik ook gezien. Er deden er maar 3 mee onder het zadel waarvan 1 in westernstyle. Alle 3 de paarden hebben de titel goed gebruikerspaard erbij gekregen.
Ik vond de rubriek zelf beetje tegenvallen qua presentatie en de bekend making was ook even snel gebeurd.

Dinsdag weet ik of we ook met Brenda en Ahren naar Etten leur gaan. Ik hoop het heel erg want het is gewoon gezellig en ik denk dat in etten leur nog meer te doen is omdat er denk ik meer mensen komen.
Als we komen met Brenda heb ik gevraagd of ik ook met de riding class mee mag doen. Lijkt me leuk om Brenda op deze manier te kunnen laten zien ookal loopt Brenda echt niet perfect aan de teugel enzo. Dat deden deze paardjes van vandaag ook niet vaak.

Het is alleen niet aan mij of we gaan of niet. Ik wil heel graag maar de eigenaar moet beslissen en die weet het dinsdag!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:49

Ik heb niet veel foto's gemaakt vandaar dat ik de weinige even hier wil neerzetten.
Zo gingen wij dus met de paardjes naar de keuren: HELEMAAL NAT! Rot regen!
Een pony wassen in de regen en zelfs met onweer is zeer nutteloos. Maar Amber was best wit. Ook in Someren hebben we nog een keiharde bui over ons heen gekregen.
Gelukkig waren Amber en Daemhan wel bijna droog toen we de premie keuring gingen doen voor Deamhan.

Hier is dus de natte deamhan met Amber op de achtergrond.
Afbeelding

En van de voorkant:
Afbeelding

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:40

Jammer dat ik je foto's niet zie. Ben best benieuwd. Jullie hebben toch mooie punten gekregen!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:32

Jammer dat de foto's het niet doen inderdaad..

Ik heb vandaag per post de indeling van de dag gehad, om 10 uur beginnen ze met schetsen, chippen en fotograferen, en 11 uur begint dacht ik de rastoelating, en om 3 uur pas de premiekeuring, wordt een lang dagje Scheve mond
gelukkig hoeven we maar 10 minuutjes te lopen met Shakyra, want ze staat echt heel dichtbij Lachen
Wij hebben trouwens keuringsnr. 3..

Van de week volgt de programma-indeling.. pfff, het komt wel dichtbij nu hoor, begin me een partij zenuwachtig te worden *LOL*

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 22:09

Ik ga met Treasure naar de keuring in Assendelft, ik ben benieuwd wat ze van haar vinden. Ik hoop dat er ook een ridingclass komt, dat lijkt me wel leuk.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 08:08

Geef even door aan marijke dan dat je dat wilt tinkertreas! Dat komt er nml alleen als er genoeg mensen inschrijven!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:12

Dat wordt zeker een lang dagje voor je Mazzel-meid
Ik heb nummer 51, wij doen mee met het deel Ridingclass en de poremiekeuring. En dat sluit redelijk goed op elkaar aan qua tijd.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:11

Hebben degene die a.s. zaterdag naar de keuring gaan het programma al binnen?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:14

ik ben met pubelia in someren geweest en heb de gebruiks Irish cob stempel gekregen dat moest je onder het zadel doen, en heb een 2 de premie behaatl ik heb wel foto's maar nog ff geen upload site!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:15

jellie of iemand anders hoe laat begint het in etten leur mischien kom ik kijken!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:30

hier foto's!!(als ze lukken)

Afbeelding

dit is de galop voor de ridingclasses

Afbeelding

de uitleg

Afbeelding

en op mn zit letten!

Afbeelding

tineke die mee loopt!

Afbeelding

deze jongen heeft hem voor mij voorgebracht!

Afbeelding

zo zag pubelia eruit!

Afbeelding

een trotse ik!! een tweede premie behaalt! en de stempel!