Connemara

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:31

iedere keer als ik die foto zie,, dammmmm ik kan niet meer op mijn stoel blijven zitten, wat een geweldig beest zeg... heb je nog meer foto's

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:28

zal morgen eens kijken ...............

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:54

hey

ik heb een kruising van een connemara met een volbloed ! ze heeft de sterkte van de connemara en het temperament van de volbloed ! het is een ongelooflijk goed en lief paardje !!

groetjes

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 08:42

hier mijn vorige connemara ruin gill oftewel fields gilligan monahach,
hij was hier op de foto 9.helaas heb ik gill 4 mnd geleden verkocht omdat ik meer wilde dressuren en hij het daar absoluut niet mee eens was.
iedere keer eerst een kwartier vechten dat was voor ons allebei niet leuk meer dus had ik hem met pijn in men hard te koop gezet,en 2 weken later kwamen er mensen kijken die helemaal gek waren van hem.
nu is hij van een meisje van 6 jaar oud en dat gaat super OK dan! .

Afbeelding

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:00

Ik had ook een Connemara pony. Mooiste en liefste pony die je je maar kon bedenken Lovers (vind ik Knipoog )

Foto's staan in mijn profiel Lachen

Lampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:20

aaah Bren die van jou is ook een schatje zeg! ben blij dat hij het heel goed heeft en tja 6 jaar daar hoeft hij niet grandprix voor te lopen...
curly2day heb je al foto's hihihihiih Bloos ik vind hem zooo geweldig Bloos

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:47

Zijn er misschien ook mensen, die een nakomeling van Sweet Wall Holliday Captain kennen?

Afbeelding

Meteen even een schopje Tong uitsteken

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:16

yvvv schreef:
Hij heet trouwens: Honey Moon Westland en hij is nu 3 a 4 jaar? (ik weet
het niet precies Lachen, dan moet je bij z'n stamboek zijn... Lachen )

Honey Moon komt bij ons vandaan (Hippisch Centrum Westland)! Als ik me niet vergis is ie van Bright Moon Westland x Sandy Grove Fionn??? Ik zal zelfs nog wel ergens per ongeluk een fotootje van hem als veulen hebben denk ik...

In ieder geval, ik heb leren rijden op connemara's, bij ons op de manege werden ze gefokt (nu is de fok een beetje over). Misschien herken je namen als Marvel van Graaf Janshof, Ashfield Silver Ghost en Bright Moon Westland wel... Staan allemaal nog op stal, en zijn helaas (behalve Marvel) geen hengst meer.

Bij ons werd ook jaarlijks de Connemara Hengstenshow gehouden, tot ongeveer 2, 3 jaar geleden. Mijn favoriete connemara hengst blijft nog altijd Valuable Asset, die is nu verkocht naar België geloof ik. Das het laatst wat ik van hem vernomen heb tenminste. Hier een foto:

Afbeelding
(bron: http://www.kloverhill.com)

De connemara blijft één van m'n favoriete ponyrassen. Lekker gemakkelijke pony's, over het algemeen goede sportpony's en sommigen zijn gewoon supermooi om te zien!

cinvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:46

ik heb een connemara x arabier
nrps geworden dus

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:05

Effy schreef:
Honey Moon komt bij ons vandaan (Hippisch Centrum Westland)! Als ik me niet vergis is ie van Bright Moon Westland x Sandy Grove Fionn??? Ik zal zelfs nog wel ergens per ongeluk een fotootje van hem als veulen hebben denk ik...

Ja idd... Je hebt gelijk Haha!
En jongens, ik heb goed nieuws Haha!
Moon is van mij!!!!!! Mijn opa heeft hem voor me gekocht...
Hij blijft wel daar staan, omdat ik het niet kan opbrengen om stalliog te
betalen en hij het gratis aan huis heeft staan, maar hij is dus van mij:D

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:24

Mijn pony is een kruising connemara x kwpn! Haar vader is Hatatitla van de Leliaard (sommige bokkers met connemara zullen hem wel herkennen). Ze heeft het springtalent van connemaras geerfd maar het drukke temperatment van de kwpn (al zijn die er ook in alle soorten maten karakters enz).
Mn vriendin en ik hadden een strandrit met het connemarastamboek. We hebben allebei een kruisling. Dat kon je ook wel merken! Ze waren de enigste die voor allerlei dingen wegsprongen en bang waren voor de branding Haha! . Toch zou ik mijn pony nooit inruilen! Haha!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:53

Lenneku schreef:
Mijn pony is een kruising connemara x kwpn! Haar vader is Hatatitla van de Leliaard (sommige bokkers met connemara zullen hem wel herkennen). Ze heeft het springtalent van connemaras geerfd maar het drukke temperatment van de kwpn (al zijn die er ook in alle soorten maten karakters enz).
Mn vriendin en ik hadden een strandrit met het connemarastamboek. We hebben allebei een kruisling. Dat kon je ook wel merken! Ze waren de enigste die voor allerlei dingen wegsprongen en bang waren voor de branding Haha! . Toch zou ik mijn pony nooit inruilen! Haha!

Dan heb ik jou gemeet denk Haha!
Ik stond namelijk met de trailer naast jou, Carolien is die huppeltrut( Tong uitsteken )van 20 die zo druk deed Tong uitsteken

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:45

Mijn eigen paarden gaan straks naar een natuurgebied in Flevoland waar wel 60 van die beesten lopen.

Connemara's kende ik eigenlijk alleen maar uit de Penny en van 1 pony op de manege. Maar dan spreek ik over zo'n 15 a 20 jaar geleden.

Totdat ik dus in dat natuurgebied ging kijken en gewoon 60 van die koppies me aan keken. Eerst vroeg ik me af of het andalusiers waren Haha!
Die koppies leken er sprekend op.

Wat me ook zeker opviel is de groote van het ras, meeste waren toch zeker 1.50m. Meeste waren schimmels en er liep een enkele valk rond(waarbij ik enige twijfel had of het geen QH was). Die valk was wel erg Lovers .
Verder waren ze super vriendelijk, mooi gebouwd, elegant en als je het mij vraagt ook ideale paarden voor de western sport.

Vreemnd genoeg vond ik ze direct heel leuk en ik loop nu tegen iedereen die iets zoekt te zeggen: Connemara;s die zijn echt heel leuk Haha!

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:06

Pippy schreef:
Dan heb ik jou gemeet denk Haha!
Ik stond namelijk met de trailer naast jou, Carolien is die huppeltrut( Tong uitsteken )van 20 die zo druk deed Tong uitsteken

He jah das waar ook. Iedereen sloeg bijna stijl achterover toen ze hoorde dat je paard al 20 was. Dat was die toch???

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:07

Cowgirl schreef:
Mijn eigen paarden gaan straks naar een natuurgebied in Flevoland waar wel 60 van die beesten lopen.

Connemara's kende ik eigenlijk alleen maar uit de Penny en van 1 pony op de manege. Maar dan spreek ik over zo'n 15 a 20 jaar geleden.

Totdat ik dus in dat natuurgebied ging kijken en gewoon 60 van die koppies me aan keken. Eerst vroeg ik me af of het andalusiers waren Haha!
Die koppies leken er sprekend op.

Wat me ook zeker opviel is de groote van het ras, meeste waren toch zeker 1.50m. Meeste waren schimmels en er liep een enkele valk rond(waarbij ik enige twijfel had of het geen QH was). Die valk was wel erg Lovers .
Verder waren ze super vriendelijk, mooi gebouwd, elegant en als je het mij vraagt ook ideale paarden voor de western sport.

Vreemnd genoeg vond ik ze direct heel leuk en ik loop nu tegen iedereen die iets zoekt te zeggen: Connemara;s die zijn echt heel leuk Haha!

Was dat toevallig in zeewolde bij de zonnehoeve?? Daar komt mijn paardje namelijk vandaan. Dat ze soms groot zijn kan ook zijn omdat hij nu aan het kruisen is met kwpners. Mijn pony heeft ook 4 jaar in dat natuurgebied gestaan. Knipoog

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:53

Lenneku schreef:
He jah das waar ook. Iedereen sloeg bijna stijl achterover toen ze hoorde dat je paard al 20 was. Dat was die toch???

Haha ja, idd. Ze dachten allemaal dat ze nog super jong was Tong uitsteken

Ik heb weer wat foto's van d'r bij HAW
[HAW] Carolien foto's

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:22

Lenneku schreef:
Was dat toevallig in zeewolde bij de zonnehoeve?? Daar komt mijn paardje namelijk vandaan. Dat ze soms groot zijn kan ook zijn omdat hij nu aan het kruisen is met kwpners. Mijn pony heeft ook 4 jaar in dat natuurgebied gestaan. Knipoog

Hej leuk Lachen Jamy kwam daar ook vandaan, heeft daar ook gestaan in het natuurgebied.
Hoe heet jou pony Lenneku?

Jamy haar vader was trouwens ook Hatatitla van de Leliaard. Lachen

Ik vind trouwens ook bijna alles connemara's mooi, ze stralen gewoon iets uit, prachtige pony's en hun karakter is ook super Lovers

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 07:24

Jamy schreef:
Hej leuk :) Jamy kwam daar ook vandaan, heeft daar ook gestaan in het natuurgebied.
Hoe heet jou pony Lenneku?

Jamy haar vader was trouwens ook Hatatitla van de Leliaard. :)

Ik vind trouwens ook bijna alles connemara's mooi, ze stralen gewoon iets uit, prachtige pony's en hun karakter is ook super :+:

Nadja . Ze heeft daar haar eerste 4 levensjaren gestaan. Dan zijn onze pony's halfzusjes!
(Ze heeft daar ook 2 veulens gekregen 1 daarvan is dood, maar als iemand anders het andere veulen weet zou ik het heel leuk vinden om een keer een foto gemaild te krijgen!) +:)+

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 07:55

Lenneku schreef:

En dan hebben wij ook vast gemeet Haha!

Ik was op die drukke witte en mijn moeder reed ook op een schimmel.
Waren jullie een van die dames met de verloren peeskappen Verward

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 08:45

curly2day schreef:
En dan hebben wij ook vast gemeet Haha!

Ik was op die drukke witte en mijn moeder reed ook op een schimmel.
Waren jullie een van die dames met de verloren peeskappen Verward

Hahaha ja dat waren wij (Ik nie hoor ik had ze niet omgedaan) We hebben ze uiteindelijk allebei nog gevonden. Ik moest ze alleen meenemen omdat lucy geen zakken had. Mn hele jas onder het zand Huilen

Maar verder was het echt een geweldige leuke dag!

p.s. Magic Maible is echt een vet mooie pony!!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:05

Lenneku schreef:
p.s. Magic Maible is echt een vet mooie pony!!

Thanks Haha!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:04

Lenneku schreef:
Nadja van de Zonnehoeve. Ze heeft daar haar eerste 4 levensjaren gestaan. Dan zijn onze pony's halfzusjes!
(Ze heeft daar ook 2 veulens gekregen 1 daarvan is dood, maar als iemand anders het andere veulen weet zou ik het heel leuk vinden om een keer een foto gemaild te krijgen!) OK dan!

Leuk Haha!
En wie is dr moeder dan?

Jamy kon trouwens ook super springen was er alleen te lui voor Tong uitsteken dus deed het niet zo vaak Knipoog

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 08:48

Jamy schreef:
Leuk Haha!
En wie is dr moeder dan?

Jamy kon trouwens ook super springen was er alleen te lui voor Tong uitsteken dus deed het niet zo vaak Knipoog

jolijn (maar das een kwpner)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 10:46

Lenneku, welke van de 2 was jij eigenlijk, die met die schimmel of de vos?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 11:04

Lenneku schreef:
jolijn (maar das een kwpner)

Ken je Rammington?