Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
yvvv schreef:Hij heet trouwens: Honey Moon Westland en hij is nu 3 a 4 jaar? (ik weet
het niet precies, dan moet je bij z'n stamboek zijn...
)
Effy schreef:Honey Moon komt bij ons vandaan (Hippisch Centrum Westland)! Als ik me niet vergis is ie van Bright Moon Westland x Sandy Grove Fionn??? Ik zal zelfs nog wel ergens per ongeluk een fotootje van hem als veulen hebben denk ik...

. Toch zou ik mijn pony nooit inruilen!
Lenneku schreef:Mijn pony is een kruising connemara x kwpn! Haar vader is Hatatitla van de Leliaard (sommige bokkers met connemara zullen hem wel herkennen). Ze heeft het springtalent van connemaras geerfd maar het drukke temperatment van de kwpn (al zijn die er ook in alle soorten maten karakters enz).
Mn vriendin en ik hadden een strandrit met het connemarastamboek. We hebben allebei een kruisling. Dat kon je ook wel merken! Ze waren de enigste die voor allerlei dingen wegsprongen en bang waren voor de branding. Toch zou ik mijn pony nooit inruilen!
)van 20 die zo druk deed

.
Cowgirl schreef:Mijn eigen paarden gaan straks naar een natuurgebied in Flevoland waar wel 60 van die beesten lopen.
Connemara's kende ik eigenlijk alleen maar uit de Penny en van 1 pony op de manege. Maar dan spreek ik over zo'n 15 a 20 jaar geleden.
Totdat ik dus in dat natuurgebied ging kijken en gewoon 60 van die koppies me aan keken. Eerst vroeg ik me af of het andalusiers waren![]()
Die koppies leken er sprekend op.
Wat me ook zeker opviel is de groote van het ras, meeste waren toch zeker 1.50m. Meeste waren schimmels en er liep een enkele valk rond(waarbij ik enige twijfel had of het geen QH was). Die valk was wel erg.
Verder waren ze super vriendelijk, mooi gebouwd, elegant en als je het mij vraagt ook ideale paarden voor de western sport.
Vreemnd genoeg vond ik ze direct heel leuk en ik loop nu tegen iedereen die iets zoekt te zeggen: Connemara;s die zijn echt heel leuk
Lenneku schreef:He jah das waar ook. Iedereen sloeg bijna stijl achterover toen ze hoorde dat je paard al 20 was. Dat was die toch???

Lenneku schreef:Was dat toevallig in zeewolde bij de zonnehoeve?? Daar komt mijn paardje namelijk vandaan. Dat ze soms groot zijn kan ook zijn omdat hij nu aan het kruisen is met kwpners. Mijn pony heeft ook 4 jaar in dat natuurgebied gestaan.
Jamy kwam daar ook vandaan, heeft daar ook gestaan in het natuurgebied.
Jamy schreef:Hej leukJamy kwam daar ook vandaan, heeft daar ook gestaan in het natuurgebied.
Hoe heet jou pony Lenneku?
Jamy haar vader was trouwens ook Hatatitla van de Leliaard.![]()
Ik vind trouwens ook bijna alles connemara's mooi, ze stralen gewoon iets uit, prachtige pony's en hun karakter is ook super
Lenneku schreef:Mijn pony is een kruising connemara x kwpn! Haar vader is Hatatitla van de Leliaard (sommige bokkers met connemara zullen hem wel herkennen). Ze heeft het springtalent van connemaras geerfd maar het drukke temperatment van de kwpn (al zijn die er ook in alle soorten maten karakters enz).
Mn vriendin en ik hadden een strandrit met het connemarastamboek. We hebben allebei een kruisling. Dat kon je ook wel merken! Ze waren de enigste die voor allerlei dingen wegsprongen en bang waren voor de branding. Toch zou ik mijn pony nooit inruilen!
curly2day schreef:En dan hebben wij ook vast gemeet![]()
Ik was op die drukke witte en mijn moeder reed ook op een schimmel.
Waren jullie een van die dames met de verloren peeskappen
Lenneku schreef:Nadja van de Zonnehoeve. Ze heeft daar haar eerste 4 levensjaren gestaan. Dan zijn onze pony's halfzusjes!
(Ze heeft daar ook 2 veulens gekregen 1 daarvan is dood, maar als iemand anders het andere veulen weet zou ik het heel leuk vinden om een keer een foto gemaild te krijgen!)

dus deed het niet zo vaak