Ik zou het eerlijk gezegd niet uit eigen ervaring kunnen zeggen
Gestion Salinero is er een
en die doet het goed... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
En daarmee bedoel ik dus m.b.t. rassen.
Wat natuurlijk vaak toch zo is, ook al is het onbewust of bijv. omdat een bijvoorbeeld Belg niet zo subtiel en netjes loopt als bijvoorbeeld een Arabier. Maarja, dat maakt het natuurlijk wel éxtra leuk als je iets wint met zo'n lompe pony, lijkt me.
(zou het niet weten, de eerste dressuurwedstrijd die ik met m'n IJslander heb is in September.)
)Jorie schreef:Het lijkt me handiger als je van te voren bedenkt wat je wilt van een paard en daar een paard (ras) bij zoeken. Als je een beetje buiten wilt hobbelen heb je weinig aan een KWPN-hengst van , ik roep maar wat, Ferro of zo.
Heb je Olympische ambitie's, zou ik toch een paar rassen bij voorbaat overslaan (Belg, Fries, Tinker) Kunnen waarscheinlijk een hele hoop maar dubbel werken en je moet er maar net 1 uit dat ras hebben wat ook nog aanleg heeft. En dan heb je nog jury's natuurlijk....
Het belangrijkste is lol met je paard, wat voor ras dan ook. Als je ambitie's hoger liggen dan je paard aan kan moet je uitkijken naar een ander paard wat wel geschikt is voor je ambitie's. Wil je je paard niet kwijt, pas je je aan aan je paard en ga je doen waar je paard wel goed in is. Leuke buiten ritten, aangespannen, vrijheidsdressuur, springen..
zippora schreef:Voor mij zijn Akhal-Teke's de perfecte dressuurpaarden.
't is waar.. ze hebben alle conformatiefouten die een paard kan hebben, maar ondanks dat zijn ze fantastisch mooi en als je ze in de dressuurring ziet... WAUW!
".