Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Soxje schreef:Als je merrie bij het ICS staat ingeschreven en je "valt" op een hengst van het NST, wat gebeurt er dan met het veulen qua opname in een stamboek?
Soxje schreef:. Ik denk dan niet dat het NST dezelfde regel hanteert omdat dit stamboek ook andere types fokt. Of komt er dan altijd "Tinker" op de stamboom te staan? Wie weet dit?
Mariska_28"]
[quote="Soxje schreef:. Ik denk dan niet dat het NST dezelfde regel hanteert omdat dit stamboek ook andere types fokt. Of komt er dan altijd "Tinker" op de stamboom te staan? Wie weet dit?
draaakje schreef:hoi hoi!
bedankt voor de informatie!
ik heb syl bij gadedijk gekocht, en daar kreeg ik een blauw papier mee dat ze een paspoort bij het NST zou kunnen krijgen (die hoef ik dan alleen op te sturen)
maar is ze dan niet in het stamboek op geschreven ()
Mariska_28"]
[quote="flettie schreef:Mijn merrie is ook een registermerrie met volgens het stamboek onbekende ouders alhoewel haar moeder bekend is en ook opgenomen in het registerboek van het NTS.
Esme_27"]
[quote="Mariska_28"][quote="flettie schreef:Mijn merrie is ook een registermerrie met volgens het stamboek onbekende ouders alhoewel haar moeder bekend is en ook opgenomen in het registerboek van het NTS.
tinkiebel schreef:Als ik jou was zou ik daarover eens een mailtje naar de ICS sturen.. Vader is zowiezo ICS goedgekeurd. Als je de eigenaar van de merrie zo ver kan krijgen dat ze de merrie ook ICS laten keuren (kan thuis gebeuren en ze moeten wettelijk gezien zowiezo een paspoort bij hun paard hebben) krijg je gewoon vol papier bij jouw paardje.. Bij twijfel kan altijd met het DNA bewezen worden dat King Rocky inderdaad zijn vader is.Mariska, ik heb mijn jaarling hengst Rascal gekocht bij een camping in Zeeland. Hij liep toen bij zijn moeder die nergens is opgenomen. Ik heb er een dekbon van King Rocky bij van het ICS waarvan het geboorte bewijs dus nooit is opgestuurd
Volgens jou beschrijving kan ik nu van hem een stamboekveulen maken bij het ICS?? Dat klopt toch ook niet![]()
Ik heb de dekbon in mijn bezit en een pluk manen + foto van de moeder en laat misschien wel dna doen.
Soxje schreef:Bij de ICS kun je ook een schetsformulier uitprinten om een paspoort aan te vragen maar ik weet niet of je dat zelf mag invullen, ik denk het wel.
draaakje schreef:sow ik had weer wat bij te lezen!
allemaal heel erg bedankt!!!!
ik denk dat ik een beslising heb gemaakt
op basis van niets eigenlijk maar toch, ik laat een paspoort aanmaken door het NTS, want dan hoef ik alleen dat formulier in te vullen.
ik kies dus gewoon voor het lui zijn...
maar is ze dan in dat stamboek opgeschreven?
want ik hoef dan alleen een foto en info. via post te sturen (of zelfs mail ook volgens mij)
en dan maken ze op basis daarvan een paspoort.
voor een toelating tot het stamboek is dan toch een keuring nodig?
draaakje schreef:sow ik had weer wat bij te lezen!
allemaal heel erg bedankt!!!!
ik denk dat ik een beslising heb gemaakt
op basis van niets eigenlijk maar toch, ik laat een paspoort aanmaken door het NTS, want dan hoef ik alleen dat formulier in te vullen.
ik kies dus gewoon voor het lui zijn...
maar is ze dan in dat stamboek opgeschreven?
want ik hoef dan alleen een foto en info. via post te sturen (of zelfs mail ook volgens mij)
en dan maken ze op basis daarvan een paspoort.
voor een toelating tot het stamboek is dan toch een keuring nodig?