Tinker keuring!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij met je tinker naar de keuring?

Poll eindigt op

ja, ik ga naar vrouwenpolder op 26 juni
1 (1%)
ja, ik ga naar houten op 14 augustus
10 (18%)
Ja, ik ga naar Uden op 4 september
6 (11%)
ja, ik ga naar lokatie in drente op 18 september
4 (7%)
ja, maar ik weet nog niet waar en wanneer
7 (13%)
nee, ik ben een voorgaand jaar al geweest
3 (5%)
nee, ik ga niet naar de keuring
15 (28%)
ik ga kijken bij de keuring maar heb geen paard bij
6 (11%)
ik ga op 3 juli naar de keruing in Bilzen (Belgie)
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 53

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:55

Pellie schreef:
ik had graag naar Houten gewild omdat dit lekker buiten is maar het wordt voor mij Drenthe omdat ik dan een vrij weekend heb.

Ik wil hem graag zelf voorbrengen omdat ik van mening ben dat ik hem mooier kan laten lopen dan een voorbrenger Nagelbijten / Gniffelen alleen die witte kleren moet ik nog ff scoren en wat meer weten over het voorbrengen. Lachen

Waarschijnlijk is Drente ook buiten hoor. Vorig jaar was het binnen omdat er plotseling ook een wedstrijd was geoerganiseert. Meestal is het buiten.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:56

tinkiebel schreef:
Verder ben ik alle keuringen aanwezig want ik ben het nieuwe slaafje van Mariel Tong uitsteken en zit dus op het secretariaat.

Hier een beetje zitten kletsen over mij he Haha! Ik zal je drillen met de keuringen ~~}>
Hoe gaat het met de hoofdnummers???

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:48

oké bonte dat zou geweldig zijn, alleen dan moet Gam wel van de grasjes af willen blijven onder het draven, hihi Haha!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 00:04

Ik ben vorige jaar geweest met mijn merrie en veulen (2,5 maand oud).
Luna had toen een 2e premie maar ze was meer bezig met haar veulen dat bij het publiek liep te schooien dan met de voorbrengers en het showen, ook was het erg goed te zien dat ze drachtig was geweest en een veulen aan de voet had (doorgezakte rug, mega uier dat in de weg zat met lopen, enz).
Dit jaar ziet ze er veel beter uit, ze heeft spieren (is intussen beleerd en wordt nu bereden), haar vormen zijn weer terug normaal en ze loopt weer ipv waggelen.
Toch twijfel ik nog heel erg of ik zal gaan (graadverhoging) omdat ik ivm mok een tijdje terug een deel van haar sokken (vanaf de knie 15 cm naar beneden) heb afgeknipt.
Het wordt dus dit jaar of volgend jaar.
Als ik ga dan wordt het Vrouwenpolder, maar ik ben er zowiezo wel want het is hier vlakbij, alleen weet ik dus niet of het met of zonder paard wordt.

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 07:58

Zoals xingridx al schreef gaan wij dit jaar met twee veulens naar de keuring in Vrouwenpolder (wij is Tinkerstables de Woltershof) nl. Kane van de Woltershof, veulen van Gipsy King en Spice Girl van de Woltershof en Toto van de Woltershof, veulen van Gipsy King en Blondie van de Woltershof.
Er worden dit jaar nog twee veulens verwacht maar naar welke keuring die zullen gaan dat weet ik nog niet.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:55

Mijn veultje wordt lekker aan huis gekeurd! Dus geen gestress voor mij! Zodra Evelynn weer eens komt keuren gaat mijn merrie weer voor graadverhoging!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:03

Waarschijnlijk ga ik met mijn merrie Vasthi naar Houten voor een graadverhoging. Ze had bijna 2 jaar geleden een 2e premie en ik ben benieuwd hoe ze het er nu vanaf gaat brengen.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:19

Ik ga zonder paard.
Volgend jaar met paard!

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:48

Bonte"]
[quote="tinkiebel schreef:
Verder ben ik alle keuringen aanwezig want ik ben het nieuwe slaafje van Mariel Tong uitsteken en zit dus op het secretariaat.

Hier een beetje zitten kletsen over mij he Haha! Ik zal je drillen met de keuringen ~~}>
Hoe gaat het met de hoofdnummers???
[/quote]

OK dan! Heb ze al op de pc staan. moet ze van de week nog even printen en snijden. Blond had er alleen niet aan gedacht dat ik van elk nummer 2 moet hebben Blond dus nu moet ik ze gewoon even 2 keer uitdraaien Schijnheilig Haha!

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:36

Ik ga met Niamh mijn 2 jarige merrie naar de keuring van 14 augustus te houten, lekker dicht bij huis.

En natuurlijk ben ik ook op iedere keuring aanwezig om mijn stem te laten horen. (ik ben meestal de speaker)

Gr Trea
en tot op de keuringen dan

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:15

Mazzel-meid schreef:
Even offtopic: Weet iemand of er op ICS-keuringen ook voorbrengers aanwezig zijn, ik zie mezelf nog niet voorbrengen namelijk Bloos!
Leon?? Tong uitsteken

Ik wil best lopen met Shakyra hoor, als je dat bedoelt Knipoog

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:43

Houten ben ik er trouwens sowieso niet, ben dan nl lekker met vriendjelief op vakantie Haha!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:58

Pellie schreef:
wat meer weten over het voorbrengen. Lachen

Heb je inschrijfformulier vandaag ontvangen. Als je mij even een mailtje stuurt, dan mail je info over het voorbrengen terug.
mariel.b@wanadoo.nl

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 02:15

Ik ga denk ik bij alle keuring in Nederland kijken en heeel misschien die in Belgie maar dat is nog niet zeker.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:01

Bedankt voor de info mariel Lachen
Waar haal ik in godsnaam 2 paar witte kleding en schoenen vandaan als je nooit wit draagt? Qua onkosten daarvoor is het handiger als echte voorbrengers het doen, dat kost maar €15,- Want zoals ik het lees moet je persé een helper er bij hebben. (Waarvoor eigenlijk?)
Ik moet mijn hoofd hier maar even over buigen. Verward

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:26

Pellie, als je naar Drenthe gaat wil ik je wel helpen hoor Lachen Heb zelfs wel 2 witte broeken Knipoog

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:17

Ik ga naar Nieuwe Pekela (datum daarvan is nog onbekend) en ik ga met Bertus Cool mijn 9 jarige ruin. Vorig jaar ben ik wezen kijken daar, zonder paard, gewoon uit nieuwsgierigheid. En nu ga ik dus mét paardje!
Ik wil proberen hem goed stil te laten staan op een drukke plek, weet niet of hij daar wel zoveel zin in zal hebben. Verder ga ik hem denk ik wassen en goed borstelen, verder bereid ik niets voor, hij is zo al perfect Knipoog
Geintje Haha! maar ik zou niet weten wat ik verder moet doen, gewoon goed verzorgen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:53

Nieuwe Pekela is ICS? Of mis ik iets?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:46

snowdon schreef:
Nieuwe Pekela is ICS? Of mis ik iets?

Ja die is niet van ons (NST)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:59

2 witte broeken!! welke maat? Haha! dus dan alleen nog bloesje en dasje Lachen en goed oefenen!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:54

Yunyah schreef:
Ik ga naar Nieuwe Pekela (datum daarvan is nog onbekend) en ik ga met Bertus Cool mijn 9 jarige ruin. Vorig jaar ben ik wezen kijken daar, zonder paard, gewoon uit nieuwsgierigheid. En nu ga ik dus mét paardje!
Ik wil proberen hem goed stil te laten staan op een drukke plek, weet niet of hij daar wel zoveel zin in zal hebben. Verder ga ik hem denk ik wassen en goed borstelen, verder bereid ik niets voor, hij is zo al perfect Knipoog
Geintje Haha! maar ik zou niet weten wat ik verder moet doen, gewoon goed verzorgen.

Da`s inderdaad een ICS keuring. Daar ga ik trouwens ook heen!! Met mijn 3 paardjes voor de opnamekeuring en de premiekeuring. Wendy gaat met Kila voor de premiekeuring.

Wat je goed kan oefenen is aan de hand netjes stappen en draven. En goed opstellen (moet jij oefenen). Verder wijst alles zichzelf.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:50

ja ik heb info van mariel gekregen dat we een soort 3 hoek moeten lopen in een bepaalde afmeting, dus ik kan het echt letterlijk gaan oefenen, dat is wel fijn. Lachen

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 08:31

Maat 38 en een M, moet passen toch? Sportschoenen heb ik ook nog wel, bloes moet ook te vinden zijn, en dan nog een mooi rood stropdasje Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:52

Pellie schreef:
ja ik heb info van mariel gekregen dat we een soort 3 hoek moeten lopen in een bepaalde afmeting, dus ik kan het echt letterlijk gaan oefenen, dat is wel fijn. Lachen

Weet iemand hoe dit bij t ICS is? Ik weet bij het NST wel ongeveer, ga dat als Snowdon 7 is, ook zelf doen

Maar in augustus breng ik Kyra (van melvin hier op bokt) en Shakyra (van mazzel-meid) voor en ik heb eigenlijk werkelijk geen flauw idee waar ik aan begin Verward Schijnheilig

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:50

wat ik in Assendelft bij het ICS heb gezien is dat ze eerst het paard voor de jury wilden hebben.
Die liepen er dan omheen.
Daarna recht van de jury af 20 meter stappen, en weer 20 meter terug recht op de jury af.
Vervolgens het zelfde in draf, als dat lukt.
En aan het eind allemaal met het paard aan de hand enkele rondes gezamelijk stappen.