Quellian schreef:Plus dat de meeste Haflinger die er staan ook zonder papier zijn
Omdat het paard geen papier heeft is het in jouw ogen dus niet raszuiver.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mistic"]
[quote="Quellian schreef:Plus dat de meeste Haflinger die er staan ook zonder papier zijn
Quellian schreef:Jij houdt daar idd rekening mee (evt. verkopen). En dat vergeten veel mensen. Die zeggen het dier zelf te houden, maar na 10 jaar MOET het dier bv weg wegens gezondheids- of financiële problemen, en dan...?
Quellian schreef:Ik vraag helemaal geen staande ovatie. Die pony heeft súper papier! Ik ga ook zéker niet paarden bij de slager wegkapen, kan niet met de hele wereld op m'n nek lopen.
En ja, ik blijf bij mijn mening: ik vind bewust fokken met paarden die voor de handel 'niets' waard zijn oneerlijk tegenover de dieren op langere termijn.
Leonoor"]
[quote="Quellian schreef:Ik vraag helemaal geen staande ovatie. Die pony heeft súper papier! Ik ga ook zéker niet paarden bij de slager wegkapen, kan niet met de hele wereld op m'n nek lopen.
En ja, ik blijf bij mijn mening: ik vind bewust fokken met paarden die voor de handel 'niets' waard zijn oneerlijk tegenover de dieren op langere termijn.
Quellian schreef:Dat ben ik helemaal met je eens. Bij mijn Haf wist ik niet dat er papier bij zat, aan papier heb je ook niets, zonder papier had ik hem evengoed gekocht. Maar wat ik wil zeggen, is dat er wel veel mensen zijn die enkel op papier kopen. En er zijn ook zat mensen die een veulen fokken (met opzet kruizen) om het te verkopen. Vind ik niet zo slim.
Quellian schreef:Ook een kruizing kan de sterren van de hemel lopen, hoor!
Gaitkeeper"]
[quote="Quellian schreef:Ook een kruizing kan de sterren van de hemel lopen, hoor!
Quellian"]
[quote="Gaitkeeper"][quote="Quellian schreef:Ook een kruizing kan de sterren van de hemel lopen, hoor!
Gaitkeeper schreef:En fokken hoor je altijd met beleid te doen : met papier, zonder papier, raszuiver of gekruisd.
Dat zal iedereen hier beamen.
Gaitkeeper"]
[quote="Neonlight schreef:Ik ben het wel met Quellian eens, ga eens naar een paardenmarkt. Het enige wat je op dit moment ziet staan zijn friese veulens en haflinger veulens, je wordt er mee doodgegooid. En de meeste gaan inderdaad voor de vleesindustrie weg.
Denk eerst heel goed na voordat je zomaar begint te fokken. Als je de nakomeling zeker voor eigen gebruik gaat houden is het anders, maar als je in je achterhoofd hebt dat je het veulen misschien wilt verkopen, dan zou ik het niet doen!
draumpje schreef:zoals al eerder is gezegd,
als er niet gekruisd zou worden zou onder andere het kwpn, het nrps, de haf in huidige vorm, etc etc niet bestaan
kruisen is wat mij betreft heel oké
als je er maar goed over na denkt
ga eens kijken alleen al op bokt hoeveel mensen er een papierloos paard of kruising hebben
ik heb liever een gezonde kruising voor normaal geld dan een paard met een papier van hier tot aan tokio en terug waar je alleen al voor het papier een paar duizend euro betaald en daar nog eens een paar duizend bovenop omdat het beest vier benen heeft en een hoofd
nee dank je