MirandaB"]
[quote="Jaike schreef:Sorry, ik vind dit een nutteloos topic, ieder dier is anders en wordt gevormd door zijn/haar opvoeding en omgeving, ik denk niet dat wij je echt kunnen helpen..................
Sorry hier ben ik het niet mee eens.. Tuurlijk is elk karakter anders, maar wat ik bijv. heel goed voor mezelf wist toen ik een paard kocht dat was dat ik geen bloedpaard wilde hebben. Niet zón springkikker..
Over het algemeen zijn bloedpaarden toch wat heter dan bijvoorbeeld een fjord fries tinker of een haflinger etc.
[/quote]
hier ben ik het ook mee eens. als je een arabier neemt kan hij nooit super rustig zijn en nergens van schrikken(anders is het een super uitzondering)
maar fjorden enz. zijn anders. ze schrikken niet zo snel, lopen gewoon door, ookal ga je heel maf doen langs de bak rand ofzow.
natuurlijk is het wel per paard verschillend. Je kunt bv een fjord hebben die wellens schrikt of bokt, maar ook een arabier die rustig is.
maar als je echt wil weten wat voor paard het beste bij je past, moet je veel paarden gaan rijden. drukke paarden, snelle, die bokken, rustige, en machines.
Die laatste zijn vooral heel saai. (vind ik) ze doen alles wat je wilt. Maar als je vele dingen eng vindt kun je deze nemen, want die bokt vast en zeker niet!!!
trouwens mijn paard is een hannoveraan. Zij is echt super rustig. Ze bokt niet, stiegert niet. Okee soms dan doet ze het niet goed, maar veder is het echt ene braaf paard. Ze je er een ruiter op die flink wil werken? oke. zet je er een kleuter op die even op een paard wil zitten? oke. of wil je gewoon lkkr lang rijden? geen probleem! Ze is heel makkelijk, en er zijn maar weinig paarden zo rustig als zij!!!!
(wie me niet geloof heeft mooi pech gehad, maar alles is waar)