Welk ras kruisen met een Haflinger?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 17:49

Citaat:
Oliver schreef:

Als ik dan klaar ben met mijn studie is het veulen groot genoeg om te worden ingereden en kan het bij mij komen wonen als ik een eigen huisje heb.

Ik weet natuurlijk niet wat jouw persoonlijke situatie is, maar een erg realistisch beeld is dit niet, voor als je voor het eerst op jezelf gaat.
Maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Haha.. Klinkt penny achtig.. Nee maar ik bedoel ook niet als ik voor het eerst op mezelf ga wonen. Maar gewoon als ik volwassen ben en ik heb een eigen huis (man,kinderen Knipoog ) Maar omdat dat nog wel een tijdje duurt en mijn hafje tegen die tijd al wat ouder is. Wil ik graag dan een iets jonger paardje maar dan toch met het 'bloed' van mijn haffie. (Mijn haf gaan we trouwens ook niet weg doen hoor, zoals het er nu naar uitziet Haha! )

Citaat:
haflinger x paint is ook leuk, verkaatje hier heeft er een,
echt een gaaf ding ook

Kzal haar wel even pb'en..

Citaat:
Het is dan ook vooral afhankelijk van hoe je merrie gebouwd is, gaat ze de barokke kant uit, of juist de luxe kant

Kzal even een foto laten zien (op de bovenste 2 is ze nogal dik, hier was ze nog niet van mij)

Afbeelding

Afbeelding

Dit is ze nu:

Afbeelding

Ze is best wel stevig dus...
Ik weet dan nog niet wat ik doe.. Omdat het zo vaak 'fout' gaat met zulk soort kruisingen. Je hebt kans op een heel leuk veulen maar ook op een hele 'mislukte' Knipoog

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:19

Toevallig ben ik ook van plan mijn haflinger te kruizen; met een Arabische springponyhengst

Wat ik ermee bereiken wil; een wat meer rijpony te fokken, met het fijne van de vader, en wat meer sportcapaciteiten.

Ik heb expres voor een ponyhengst gekozen omdat je, naar mijn idee, als je een zo'n robuust ponyras met een echt paard kruist, een veulen krijgt wat hier en daar flink uit verhouding kan zijn... Daarom zou ik (als ik jou was) Niet voor een Andalusiër of Quarter kiezen, maar echt een leuk arabje uitkiezen. Volgens mij krijg je dan de beste fokresultaten

Succes verder met de keuze!! OK dan!

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:46

dit is mijn haflinger dekhengt
Afbeelding
en die gaat als alles mee zit, mijn camarque merrie dekken
Afbeelding
ook een leuke kruising denk ik.

patrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 01:21

[quote="Scherps"]dit is mijn haflinger dekhengt
Afbeelding
Wauwie wat een plaatje!!
Maar vind mijn eigen knollie wel het mooist,krijg je ook aparte kruising Knipoog

Eline85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 18:50

mijn verzorgpony (robin) is een haflingerxgelder...mama is 100% haflinger en z'n papa is Bazuin, een vos met veel aftekeningen (bijna pcies dezelfde als robin)

paar fotootjes Lachen ;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

petar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 10:43

Kruisen met een tinker mischien?

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 11:17

Die haflingerXGelder is wel leuk. Maar ik wil een iets meer sporttype te fokken.

Citaat:
Auteur Bericht
petar
Geplaatst: 28-03-04 10:43 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Kruisen met een tinker mischien?

Ik houd helemaal NIET van tinkers.. (sorry voor de mensen die het hier niet mee eens zijn)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 11:33

Ik denk dat je dan toch een leuke Arabieren ponyhengst moet uitkiezen of een NRPS ponyhengst, ik zou als ik jou was geen paard erop gooien, dan klopt ie gewoon niet

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 12:29

Leo_ke schreef:
Ik denk dat je dan toch een leuke Arabieren ponyhengst moet uitkiezen of een NRPS ponyhengst, ik zou als ik jou was geen paard erop gooien, dan klopt ie gewoon niet

Nou de mijne heeft ook een moeder van rond de 1.43 ofzo en zn pappie was bachelor en die is 1.70
Hij is absoluut niet overbouwd en heeft juist een hele mooie slanke vorm.
Bij zn zusje is dat precies hetzelfde, en dan krijg je een mooi maatje, zo rond de 1.55-1.60.

Als ik jou was zou ik echt voor de hengst Bachelor gaan die brengt echt onwijs mooie nakomelingen..
Met van die mooie fijne hoofdjes..
(En in Bachelor zit ook een hoog gehalte Arabier dus dat komt er dan ook weer in naar boven OK dan! )

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:14

Ik vind jouw pony erg mooi ja Er zijn ook uitzonderingen, dat weet ik, en die van jou is een mooi voorbeeld, maar ik zou het persoonlijk niet doen

(Nu is mijn haflinger ook wat kleiner)

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:20

Leo_ke schreef:
Ik vind jouw pony erg mooi ja Er zijn ook uitzonderingen, dat weet ik, en die van jou is een mooi voorbeeld.

Bloos

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:47

Als je meer temprament wilt moet je voor een hengst kiezen die wat hoger in het bloed staat.

Mijn vriendin had vroeger een haflinger hengst en die heeft een volboed merrie gedekt.
daar kwam een ontzettend leuke (sport)pony uit van ong 1.50m.
Ik ben hem helaas uit het oog verloren.

Verder heeft het kruizen met Arabieren mijn voorkeur, deze pony's zijn ook nog wel goed te verkopen.

Ik zou geen anda of lusi nemen. Ze mogen dan nog zo mooi zijn dat krijg je er nooit uit. Koop dan zelf een anda of een lusi als je die zo mooi vind.

Maar ga zeker ook eens bij haflinger hengsten lkijken. Ze zijn zeker tegenwoordig wat sport gericht gefokt dus groter, meer temprament en edeler.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:11

Persoonlijk zou ik uit jouw rijtje voor een Arabierhengst kiezen. Dit zijn toch vaak vrij gewilde kruisingen in de ponysport: het coole karakter van een Haf en de bewegingen van een Arabier.
Ik ken zelf ook een Haflo-arabiertje en dat is een ontzettend leuk beestje. Ze verwacht deze zomer trouwens een veulentje van Kenaf. Dus dat wordt een 3/4 Arabiertje en 1/4 Hafje.
Verder heeft de manege-eigenares onlangs een Haflingertje gekocht die drachtig is van een Fries... ook interessante combinatie. Ben benieuwd 'wat' daar uit komt Lachen

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:15

oe van die fries x haflinger moet je wel foto's nemen hoor, die wil ik echt wel zien!!

Heb wel es een fries x arabier gezien, maar dat zag er dus echt niet uit, hij was wel helemaal zwart, had het lichaam vaneen fries, wel wat kleiner, maar het hoofd van een arabier, niet zo mooi dus....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:55

een haflinger x p.r.e krijgt kan toch een crusadopapier krijgen?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:58

Als je een haf wilt, neem je een haf hengst.
Als je wat anders wilt koop je wat anders. AL je problemen opgelost. Kruisingen zijn er immers genoeg. *LOL*

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:09

Mystica schreef:
Als je wat anders wilt koop je wat anders. AL je problemen opgelost. Kruisingen zijn er immers genoeg. *LOL*

Hier ben ik het helemaal mee eens, dan weet je precies waar je aan toe bent. Stel dat er een afgrijselijk lelijk veulen uit komt, wat moet je dan? En die kans is nou eenmaal groter bij de kruising Anda/Haf, dan Haf/Haf.

Gaitkeeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:58

Amulet"]
[quote="Mystica schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens, dan weet je precies waar je aan toe bent. Stel dat er een afgrijselijk lelijk veulen uit komt, wat moet je dan? En die kans is nou eenmaal groter bij de kruising Anda/Haf, dan Haf/Haf.
[/quote]

Ach en haflingers zijn er bijna niet ?
Volgens mij toch zoveel dat vele hengstenveulens op transport naar de frikandellen belanden.
Dus waarom een zuivere haf fokken ? Bijzondere kruisingen zijn er een stuk minder Haha! .
En wat is lelijk ? Op elk paardje past een dekseltje oftewel er is altijd een eigenaar die het een plaatje zal vinden.
Het is allemaal zo betrekkelijk.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:14

En tóch zie ik op paardenmarkten nog altijd meer kruisingen staan dan zuivere haflingers MET papier.

Gaitkeeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:00

Amulet schreef:
En tóch zie ik op paardenmarkten nog altijd meer kruisingen staan dan zuivere haflingers MET papier.

Misschien is dat juist een teken aan de wand ? Cool

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:06

Ach ja, waarom geen shetxhaf? Dat is pas orgineel.
En de hengstveulens die op transport gaan, zijn meestal de gene zonder papier, of de kruisingen. Bovendien gaan er niks meer haflingers op transport, dan andere paarden. Rolleyes >;)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:25

Waarom neit ene leuke haflingerhengst met pit erop?
Zoals idd bv die van Scherps Haha!

Werkwillig met karakter

Par wordt met de tijd ook gedekt, ze is van zichzelf al lekker pittig, en ik hoop dan ook dat er een tweede par uitkomt.
Arabiertjes op haffies heb ik al wel een paar keer gezien, en vind ik er meestal ook leuk uitzien.

Maar zelf hou ik gewoon meer van de real deal Haha!
En ik denk dat er genoeg pittige haflingerhengsten rondlopen waarmee je hetzelfde resultaat kan krijgen, zeker met de modernere types van tegenwoordig.

Iris14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:27

Hey wij hebben een Haflinger x Hannoveraan; een klein, stevig en chique paardje! Groetjes Iris.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:34

Wij hadden bijna een haflinger x welsh mountain omdat de hengst uitgebroken was en mijn merrie hengstig was.. hij was waarschijnlijk te klein, maar wel geprobeert! En ik ken ook een haflinger x shetland volgens mij, en dat is een stoere iets groter dan een shetland ding geworden, hij is al groter dan de moeder (zij was de shetlander Knipoog)

PhilHippos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:53

Oliver schreef:
Ik houd helemaal NIET van tinkers.. (sorry voor de mensen die het hier niet mee eens zijn)

ZONDE! Heb je die al wel 's gezien? Op de Sandy Road Ranch hebben ze een HafTinker Merrie (veulen) en het is echt een prachtig ding! (En nog eentje op komst...)