Lucca dit is niet om je aan te vallen, maar ik snap niet hoe je in godesnaam al hele buitenritten met een tinker van net / bijna 3 wilt rijden? Tinkers zijn niet te vergelijken met warmbloedpaarden. De reden dat jouw tinkers struikelen is omdat de botten en spieren nog lang niet gebouwd zijn op zulke buitenritten! dus doe please een stapje terug nu jouw paardjes dat zelf al aangeven. Negeer dit niet want dan zul je alleen nog maar meer problemen krijgen!
lucca
Geplaatst: 16-03-04 20:46
Ja daar heb je gelijk in, ik hoopte ook al dat het zou zijn omdat ze jong zijn, ik maak natuurlijk geen lange zware buiten ritten! het zijn ritjes van 1keer per week een half uurtje of drie kwartier, en dan rustig aan met dus een los teugeltje. Het is overigens het bekende verhaal, toen ik ze kocht werd de een al langer bereden omdat ze een jaar ouder zou zijn, dat hoor je zo vaak! maar ik berijd ze af en toe om ze een beetje berden te houden. groetjes Anita Kiewied. p.s. je moet ze de kost geven die al voor hun derde berden worden!
Ik heb 2 tinkers een oudere zwart/witte merrie en een 2jarige driekleur merrie. Mijn oude merrie struikelde ook heel vaak (losse teugel). Het kan ook onoplettend zijn dat was bij mijn tinker het geval. Nu staat ze lekker te genieten van de wei.
Feufollet
Geplaatst: 17-03-04 14:05
Wij hebben ook een driekleur Tinker merrie, ze heet Isleen en is bijna 5. Foto's staan in mijn profiel.
Mijn Shire struikelt vaak tijdens buitenritten. Vooral als het lekker ontspannen gaat, rustig stappend in het zonnetje, let hij gewoon niet meer op waar hij loopt. Dan loopt hij lekker te suffen en struikelt regelmatig Als ik hem dan weer wakker maak is het weer even over.
Tivoli
Geplaatst: 17-03-04 14:46
we hebben er 4,kijk maar in mijn profiel..
lucca
Geplaatst: 17-03-04 19:50
zo herken ik het dus ook, dat ze niet opletten , ik vind het wel een vervelende gewoonte want je zit dan niet lekker ontspannen meer,tenminste ik niet. En ze doen het dus allebei, rijden ze met een ander paard mee, dan struikelen ze wel minder, dan letten ze misschien meer op en ligt het tempo een tikkeltje hoger.
bakkie
Geplaatst: 17-03-04 19:54
Vriendin van mij heeft een lieve tinker.... Tara 6 jaar ong 1,50/55 enne een lekker knuffeltje Alleen soms een beetje sterk verde rbest braaf hoor staat te koop trouwens voor de liefhebbers
Pellie
Geplaatst: 17-03-04 22:12
sja Gam struikelt ook best vaak, dan loopt ie zo te lummelen en om zich heen te kijken dat ie vergeet op te letten en als hij moe is, aan het eind van de rit gebeurd het ook vaak
kiss
Geplaatst: 17-03-04 23:43
Wij hebben er 7, twee hengsten en 5 merries, Blondie zwart bont, een merrie is 8 jaar, en de moeder van: Sting, hengst zwart bont, 3 jaar zoon van Pablo, dit jaar wordt zijn eerste veulen geboren Jewel, zwart bont een merrie van 2 jaar, dochter van Gipsy King en ook nog van: Prince en Enya Gipsy King, 5 jaar, driekleur hengst, vader van ook nog: Simply Red, Enya, Nirvana, Gipsy King jr, Bronsky Beat, en we krijgen dit jaar nog drie veulens van hem Santana, 12 jarige merrie driekleur, moeder van Bronsky Beat en Nirvana Labelle, 8 jarige merrie zwart bont, verwacht dit jaar haar eerste veulen van Sting Spice Girl, 5 jarige merrie, zwart bont, verwacht nu haar eerste veulen van Gipsy King. Het is ook heel leuk om te zien wie op wie lijkt, Enya en Jewel hebben dezelfde tekeningen aan één kant,
En we hebben nog een bonte KWPNer, Raniki, 5 jaar heeft vorig jaar een veulen gehad van Gipsy King we hebben dus onze handen vol, maar het is heerlijk om met onze paardjes bezig te zijn.
Wat we nou zo fijn vinden aan onze Tinkers, ze zijn zo koel in hun hoofd, en je kan er alles mee, en hun aparte uiterlijk
Annick
Geplaatst: 17-03-04 23:49
Hoi Ik heb ook een Tinker Damian is zijn naam. hij word in juni 2 jaar en is 1.53. en echte slungel, maar wel heel lief. Annick
DianaH
Geplaatst: 18-03-04 19:12
Dan kan ik natuurlijk niet ontbreken in dit rijtje van Tinker-eigenaren.. Ik heb twee ruinen. Een driekleurige dondersteen en een spierwitte olifant. Ben ik zeer mee in mijn nopjes!
grid
Geplaatst: 18-03-04 19:18
Ja --> ik hoor er ook bij Heb een vosbonte merrie van ca 5 jr en ben hélemaal gelukkig !!!
DianaH
Geplaatst: 18-03-04 19:40
Volgens mij wordt de club steeds maar groter!
grid
Geplaatst: 18-03-04 20:03
O, ja en bij ons op de wei staan nog 5 tinkers : Winnie (winnetou) 3 kleurruin 7jr ca 1.50m Whizzy zwartbonte ruin (veel zwart) ca 5jr ca 1.50m May zwartbonte merrie (veel wit) 3jr nu ca 1.48m? Evy donkerbruinbonte merrie ca 6jr ca 1.46m Jill (draaakjes verzorgpony) grijsbont ca 5 jr ca 1.35m
een gezellig tinkercluppie voor mijn meisie dus
xingridx
Geplaatst: 18-03-04 20:19
Marianne, je zit te slapen Bronsky is een zoon van Raniki, niet van Santana
kiss
Geplaatst: 18-03-04 22:02
xingridx schreef:
Marianne, je zit te slapen Bronsky is een zoon van Raniki, niet van Santana
ja, het was wat laat, natuurlijk, de zoon van Santana heet natuurlijk Simply Red
dobbel
Geplaatst: 18-03-04 22:46
bakkie schreef:
Vriendin van mij heeft een lieve tinker.... Tara 6 jaar ong 1,50/55 enne een lekker knuffeltje Alleen soms een beetje sterk verde rbest braaf hoor staat te koop trouwens voor de liefhebbers
IK heb al meerdere malen greageerd en wacht nog steeds op een foto beetje off topic
Stopcontact
Geplaatst: 08-04-04 17:59
Ik heb geen eigen Tinker, Maar wel een verzorgtinker, mag dat ook ??
Iig.. Hij heet Salmiak en is 7 jaartjes oud. Tis een zwarte ruin met 4 witte sokken en een stokmaat van ongeveer 1.57
missnynke
Geplaatst: 08-04-04 18:02
*Meld zich* ik heb een bruine tinker met witte benen. Ze is 2 jaar en heet Sienna. haar vader is o'sullivan uit oudega. ze is erg rustig en lief, en heeft een snor
mickydo
Geplaatst: 08-04-04 20:02
Welkom op bokt!! Ook ik ben een trotste tinker eigenaar!!!!! Kane is een tinker ruin van 5 jaar , zwartbont maar ik ontdek steeds meer bruine vlekjes bij hem . En ik ben helemaal verliefd op hem
HALLO ALLEMAAL EN BEDANKT VOOR JULLIE LEUKE BERICHTJES ZIJN ER MISSCHIEN OOK MENSEN DIE IN OVERIJSEL EEN TINKER HEBBEN? OF MISSCIEN IN DE BUURT VAN ENSCHEDE? IN IEDER GEVAL BEDANKT VOOR JULLIE LEUKE BERICHTJES!!!! GROETEN YALEESA
Tinkermuts
Geplaatst: 11-04-04 13:15
Ik woon niet in Overijssel maar ben wel in het bezit van een ongelooflijk lekker ding, een tinker dus , zijn naam is Chakotay en het is een 10 jarige hengst, ook heb ik een zwartbonte jaarling zoon van hem, hij heet Sylvano, (enne voor de geinteresseerden, Sylvano is te koop) Chakotay staat in een box bij de hengstenshow v'h NST, kom hem ff knuffelen, vind ie lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrr